Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Preview
Deus Ex Go

Deus Ex Go

Deus Ex in je broekzak

Geschreven door Lars Cornelis op

Met Hitman Go boekte Square Enix uit het niets een mobiel succesje. De strategische insteek bleek prima bij Hitman te passen en later ook bij Tomb Raider. Niet geheel verrassend geeft Square Enix dit najaar ook Deus Ex een ‘Go-behandeling’.

De speelbord-look van Hitman Go heeft Square Enix inmiddels losgelaten, maar in essentie is Deus Ex Go niet heel erg anders. Ieder level is nog steeds een grote puzzel. Door Adam Jensen strategisch per beurt een stapje te verplaatsen, stuur je hem langs allerlei vallen, zoals guards of turrets. Maar net zoals Lara Croft een eigen twist aan haar Go-game gaf, zo heeft ook Adam Jensen zijn eigen bijzondere vaardigheden.

Deus Ex Go

Adam Jensen kan bijvoorbeeld door middel van een bepaalde augmentatie onzichtbaar worden en zo eenvoudig voorbij een guard of turret lopen. De crux zit ‘m erin dat je maar één ‘stapje’ onzichtbaar bent, dus zo’n augmentatie moet je wel zorgvuldig inzetten. Adam kan verder terminals hacken en daarmee turrets overnemen of uitschakelen, of nieuwe paden openen. De spelregels zijn dus net even anders dan in de andere Go-games en ontlenen veel aan Deus Ex: Mankind Divided. Tegelijkertijd worden de verschillende mogelijkheden in de eerste levels die we speelden netjes een voor een geïntroduceerd, waardoor Deus Ex Go uiteindelijk net zo makkelijk wegspeelt als Hitman en Lara Croft.

Oneindig veel content

Een belangrijke nieuwe feature is de content creator, waarmee we helaas nog niet echt zelf aan de slag konden gaan. De creator oogde in ieder geval makkelijk, met intuïtieve besturingselementen om paden te tekenen en obstakels te plaatsen. Bovendien is het goed om te weten dat je als maker een level eerst moet zien te voltooien voordat je deze kunt delen met de rest van de wereld, net als in Super Mario Maker het geval is. De vorige Go-games waren nogal kort, wellicht dat dat probleem met de content creator wordt opgelost.

Deus Ex Go

Hoewel dat een stap vooruit zou zijn, levert Deus Ex Go op grafisch vlak wel wat in. Er is om de een of andere reden gekozen voor een nogal abstracte grafische stijl met weinig kleur. Op het eerste oog doen de levels eigenlijk meer denken aan de hack-minigames uit Mankind Divided (of Human Revolution, zelfde laken een pak), maar dan ineens met Adam Jensen en andere mensen op de knooppunten. Het maakt Deus Ex Go een beetje saai om te zien, wat een schril contrast is met de prikkelende grafische stijlen van Hitman Go en Lara Croft Go. Als de puzzels er echter niet minder om worden, voorspellen we wel dat dit een leuke afwisseling wordt voor de momenten dat je Adam Jensen op het grote scherm even achter je moet laten.

Deus Ex Go verschijnt later dit jaar op ‘mobiele apparaten’. Afgaande op Hitman Go en Lara Croft Go gaat het om iOS, Android en Windows.

Bron: null

Dit artikel delen:

Lees meer

How We Soar komt dit jaar naar PlayStation VR Vivendi koopt resterende aandelen van Gameloft van Guillemot-familie
1

Reacties op: Deus Ex Go

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Dennispls

    • 1 jaar, 5 maanden geleden
    Ik vond de Tomb raider en Hitman varianten ook best leuk om te doen. De stijl van Deus Ex leent zich ook wel voor een dergelijke adaptatie. Ik hou deze in de gaten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.