Death Inc.- Postmortem Preview | Gamer.nl

Death Inc.- Postmortem Preview | Gamer.nl

EA Sports heeft een gratis FIFA 14 Ultimate Team: World Cup-modus aangekondigd voor FIFA 14.

Death Inc. is dus dood. Zo dood als een pier. Via een kort berichtje op eigen website laat Ambient Studios weten dat het voorgoed de deuren sluit. Ze hebben niet genoeg geld om "de wolven van hun deur te houden", waardoor ze genoodzaakt zijn om te sluiten. Wie de afgelopen tijd geld gedoneerd heeft aan Death Inc. hoeft zich volgens Ambient Studios geen zorgen te maken, want iedereen krijgt zijn centjes terug.

Maar stel, stel dat door een godswonder Ambient Studios als een heuse Frankensteincreatie weer tot leven wordt gewekt. Wat voor game zouden we binnenkort dan spelen? Volgens de makers, waarvan sommige overigens meewerkten aan LittleBigPlanet en Fable, een arcade-achtige strategiegame die draait om de pest, de dood en dikke vette winsten. Specifieker gezegd, een mix van een RTS-, god- en busine game. Een zeer opzienbarende combinatie die bijna net zo apart is als de protagonist: Grim T. Livingstone. freelance Magere Hein en tot voor kort op zoek naar succes in een doodse zakenwereld.

Gekke koeien en dolle boeren

Samen met Grim T. Livingstone zou je Engeland rond 1660 zijn binnengetrokken, op zoek naar de zielen van boeren, adel en soldaten. Want zielen zijn nou eenmaal zielen, die je dan op een hele simpele manier verworven zou hebben. Namelijk door gewoon met je muis een spoor van pest door de dorpen en steden te trekken. Een spoor dat gevolgd zou worden door de zielen die je al gewonnen hebt. Je zou begonnen zijn met een handvol boeren, die op hun beurt weer een groepje soldaten infecteren. En die soldaten op hun beurt weer een paar koeien. Een geïnfecteerde gekke koei zou vervolgens het ideale wapen zijn tegen de Brutes (kleerkasten van soldaten en bewapend met een flinke bijl). Waarna je tenslotte met je hele zieke bende de hoogste edelman van het dorp aanpakt.

Mocht Death Inc. op miraculeuze wijze weer uit de dood herrijzen, dan zou je al die zieltjes winnen in een schitterend gestileerde omgeving, met een heerlijke Renai ancefilter vol bonte kleuren er overheen. Heel gedetailleerd was het allemaal niet geweest, maar de schattige huisjes, imposante kastelen en vrolijke struiken lijken het ideale decor om duizenden mensen te besmetten met een heerlijke plaag. Ja, zelfs de dood verdient soms een beter decor dan altijd maar die doodse steegjes en bloederige slagvelden.

Ambient Studios had met Death Inc. nog best een goed idee. In de korte alphaversie die we speelden vóór de stekker uit de studio werd getrokken, hebben we gelachen, gehuild, gemoord en besmet. We weten niet of Death Inc. was blijven bestaan als er meer backers waren geweest. Maar dat is eigenlijk niet meer relevant. Death Inc. is dood en komt niet meer terug. Althans, zo staan de zaken er op dit moment voor in de onderwereld, maar mi chien dat Grim T. Livinstone een goed woordje voor ons kan doen bij zijn grote baas.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou