B-Boy | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Inde tweehonderdduizend jaar dat de mensheid onze aardkloot bewandelt,ontbost en vervuilt, is geen enkele der homo sapiens het ideeontsproten om een degelijke game te ontwikkelen rond het fenomeenbreakdancen. Totdat opeens twee gameontwikkelaars gelijktijdig in badzaten en eureka riepen, een daarvan werkzaam bij Playlogic, een daarvanbij Sony. Voor Playlogic’s game met officiële Red Bull BC One-licentiezullen we nog even geduld moeten hebben, Sony’s game B-Boy staat al tetrappelen op gereleased te worden. Wij mochten een vroege PS2-versievan het spel aan de tand voelen. Quagameplay houdt B-Boy het midden tu en pakweg Mortal Kombat en TonyHawk’s Pro Skater, met een vleugje Dance Dance Revolution. Tweebreakdancers nemen het tegen elkaar op in een soort van arena, omringddoor uitzinnig publiek. Om de beurt mogen ze elk hun beste moves latenzien, waarbij het aankomt op aspecten als originaliteit, flow en ritme.Wanneer je op één van deze onderdelen uitblinkt krijg je een soort vanmedaille toebedeeld en wie aan het einde van de rit de meeste medaillesheet, mag zich de winnaar noemen. Bijhet uitvoeren van de moves komt het neer op een goede overgang van deene naar de andere move. Hiervoor zijn er vier basemoves in het levengeroepen, van waaruit je allerlei variaties op die basisbewegingen kuntdoen. Niet elke move kan elke andere move daardoor opvolgen, waardoorje flink wat moet oefenen om een goede sequentie in de vingers tekrijgen.De hoofdmode van het spel is eencarrièremode, waarin je als nietsbetekenende breakdancer met eenhandjevol bewegingen, langzaam maar zeker carrière maakt. Je leertnieuwe moves, krijgt nieuwe outfits en je gymzaal wordt naarmate jevordert, steeds luxer qua interieur en mogelijkheden. In deze gymzaalkun je ook je moves oefenen, zonder de tijd- en prestatiedruk dietijdens de wedstrijden aanwezig is. Grafischweet B-Boy opvallend goed uit de bus te komen. De personages zien ergoed uit en bewegen zeer natuurlijk. De verschillende moves gaannaadloos in elkaar over. Bij de meest spectaculaire moves zorgenspeciale lichteffecten voor wat extra elan. De arena’s zijn levendig,met publiek dat reageert op je prestaties en de muziek. De muziek klonkmij zelf trouwens niet al te bekend in de oren, maar lijkt wel goed bijhet breakdancen te pa en. De beat, die van belang is voor het juisttimen van je moves, komt in ieder geval steeds duidelijk naar voren. B-Boyis een origineel spel, maar afgaande op de alphaversie die we gespeeldhebben, is het moeilijk een prognose te doen over het succes. Er warennog veel bugs aanwezig, waardoor de carrièremode niet echt van de grondkwam. Ook werd het op den duur vervelend steeds te moeten wachtenterwijl de AI zijn ding doet, maar mogelijk dat hier in het volledigespel een oplo ing voor gevonden is. Het idee is in ieder geval leuk;dat men daar de afgelopen tweehonderdduizend jaar niet opgekomen is!
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou