De cell-shading techniek lijkt immens populair te worden de laatste jaren. Het begon met Jet Set Radio en ondertussen zijn daar XIII, Zelda, Dragon's Lair 3D, House of the Dead III (Sega is uiteindelijk wel van het cell-shaded concept afgestapt), Bomberman Generations, Superman en nog vele anderen bijgekomen. Niet iedereen is blij met deze cartoon look, die veroorzaakt wordt door een dikke omlijning van alle gekleurde vlakken. Toch heeft ook Capcom er voor gekozen om hun nieuwste game uit te voeren met deze techniek. Het gaat om de arcade racer Auto Modellista, welke uitgebracht zal worden op de PlayStation2 en GameCube. Volgens Capcom zal vooral de multiplayer kant een belangrijke positie in gaan nemen. We bekeken alvast alle mogelijkheden van deze game en zetten ze voor je op een rijtje. Het concept

AM is niet, zoals XIII, gebaseerd op een bestaand stripverhaal maar is zeker wel beïnvloed door een aantal Japanse manga verhalen. Er wordt dan ook gebruik gemaakt van typische stripelementen. Denk daarbij aan de bekende rookwolkjes en de spray van banden die al op de screenshots te zien is.

Zelfs de geluiden geven je het idee dat je in een stripverhaal beland bent. Er is een omroeper aanwezig die termen als 'O no!', 'Speedy!', 'Keep on rocking!' en dergelijke gebruikt. Het hele race gebeuren is dan ook met een arcade invalshoek in elkaar gezet. Toch heeft het weer wel invloed op het weggedrag en zijn andere realistische elementen niet vergeten.