Overig

Gamer.nl Podcast 22 - Nintendo's toekomst

Iwata's opvolger, Gears of War-remake en 'doping' in esports

Geschreven door Gijs Scheltens op
Wat betekent het overlijden van Nintendo-topman Satoru Iwata voor de gamegigant, en de industrie als geheel? Dat analyseren Joe, Erik en Ron deze aflevering. Daarnaast bekijken de podcasters een drugsschandaal in de esports-cirkel en de karige Gears of War-remake.

Je kunt de podcast hieronder op YouTube bekijken, luisteren op iTunes of direct downloaden. Abonneer je via iTunes of YouTube om elke maandagochtend weer een kersverse podcast op je digitale deurmat te krijgen.

We waarderen alle feedback, geef je mening in een iTunes-recensie als je commentaar hebt. Een vraag stellen kan ook in een reactie onder dit bericht of in een mail naar Erik.

De Gamer.nl-podcast wordt opgenomen met Turtle Beach-headsets.

De volgende onderwerpen komen langs in deze aflevering:

01:20 - Wat betekent het overlijden van Satoru Iwata voor Nintendo?
15:26 - Professionele Counter-Strike-speler betrapt op speed-gebruik.
28:42 - Waarom kan Microsoft niet de hele Gears of War-trilogie remaken?
40:51 - Wat hebben we de afgelopen tijd gespeeld?

Dit artikel delen:

Lees meer

Grote update voor The Witcher 3 uitgebracht 30 minuten gameplay van Animal Crossing: Happy Home Designer
5

Reacties op: Gamer.nl Podcast 22 - Nintendo's toekomst

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • ChaoticTeddy

    • 20 juli 2015 10:00
    Mooie podcast weer, heren. Ik moest hard lachen om Ron's reactie 'Blur!?' Zelf heb ik qua arcade racen meer met Split/Second dan met Blur, op een of andere manier geeft die een beter gevoel van snelheid, en de ontploffingen voelen alsof ze meer impact hebben dan de power-ups van Blur. Maar misschien heb ik Blur niet genoeg gespeeld.
    Joe: waarom Blur en niet Split/Second?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JoevanBurik

    • 20 juli 2015 15:11
    Blur was een volmaakte combinatie van 'easy to learn, hard to master'-mechanics, met een eclectische selectie auto's, multifunctionele power-ups en een geweldig gevoel voor snelheid. Weinig racegames laten je daadwerkelijk juichen als je na een doldwaze, spannende race geknokt hebt (en gewonnen) om een positie in de achterhoede. De (moderne) definitie van een arcade racegame. Oh ja, en een zalige electro-soundtrack.

    Split/Second: Velocity was een goede arcade racegame met vooral veel heftige explosies en sterke snelheidssensatie, maar miste die verfijning in besturing en mechanics. Ik heb me met beide goed vermaakt, maar veel meer met Blur: dat is in mijn ogen een regelrechte klassieker voor het genre - en dus mijn favoriete game, ná F-Zero GX dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ChaoticTeddy

    • 20 juli 2015 16:09
    Ha, dank voor je reactie, Joe! Helder!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • arthurvv

    • 21 juli 2015 11:07
    Split/Second was natuurlijk gewoon veel leuker dan Blur.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aldodilly

    • 22 juli 2015 12:48
    Split/Second had explosies en de beste HUD ooit.

    https://youtu.be/5oirFKi6Sfo?t=97

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord