Overig

Een vroege Dark Souls 3-review - Gamer.nl Podcast 59

Doom, Overwatch en Miitomo

Geschreven door Gijs Scheltens op

Hoewel Dark Souls 3 nog niet officieel uit is in het Westen, heeft Dark Souls-fanaat Marcel 'm al uitgespeeld. Hij legt uit waarom dit voor zowel fans als nieuwkomers het beste moment in om met de serie te beginnen. Verder in deze aflevering: Overwatch-billen, de Doom-bèta, en Miitomo.

Je kunt aflevering 59 vinden op iTunes, YouTube, Soundcloud, of als mp3 downloaden. Laat een reactie achter of mail Erik als je een vraag of een onderwerp voor de volgende aflevering hebt.

De onderwerpen in deze aflevering:
01:46 - Wat maakt Dark Souls 3 de beste in de serie?
17:46 - Mag je anti-Dark Souls zijn?
21:55 - In hoeverre is Dark Souls 3 een roguelike?
28:59 - De bèta van Doom: oldschool in een modern jasje
37:16 - Een bizarre demo voor Final Fantasy 15
46:57 - Controverse om een Overwatch-pose
57:22 - Wat hebben we gespeeld?

Bron: null

Dit artikel delen:

Lees meer

HTC Vive-reserveringen ondervinden problemen Gamer.nl speelt de gesloten bèta van Doom
11

Reacties op: Een vroege Dark Souls 3-review - Gamer.nl Podcast 59

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Baukereg

    • 4 april 2016 09:48
    Guys, echt wel major Dark Souls 3 spoilers. Geen probleem, maar waarschuw ff van te voren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ErikNus

    • 4 april 2016 10:34
    @Baukereg Excuses!
    Even voor onze info, wat ervaar jij als spoiler? We hebben dacht ik expres niet gepraat over verhaal of eindbazen, meer over hoe de game speelt en of het een beetje goed is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 4 april 2016 11:23
    @ErikNus Marcel vertelt over terugkerende elementen uit eerdere games en details over een specifieke boss die toch wel spoilerish zijn. Voor de mensen die helemaal blank er in willen stappen (en dat zijn er veel) is dat wel goed om van te voren te weten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ErikNus

    • 4 april 2016 11:36
    @Baukereg Ah zo.
    Maar ja ik denk dan dus: als je helemaal niks over de game wil weten is alles wat we zeggen een spoiler, oftewel: dan ga je toch sowieso niet een podcast over die game luisteren?
    Maar ik snap je punt, zal het voortaan misschien van tevoren even zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 4 april 2016 14:17
    @ErikNus Ben het met jou eens. Ben zelf iemand die he-le-maal niks wilt weten over de game nog en het zelf wilt ervaren dus blijf ik weg van elke screenshot, video of review.

    Vraag aan Baukereg: Wat zouden ze anders nog wel mogen vertellen? Dan is het zelfs een spoiler als ze het gaan hebben over wapens. Oh huh wapens in Dark Souls III?! Spoiler!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 4 april 2016 10:09
    Slecht argument van Marcel dat je anders moet doen dan "gewoon" omdat we anders bijv. geen vrouwenstemrecht zouden hebben. Verandering moet geen doel opzich worden anders wordt dat ook een gewoonte en het nieuwe "gewoon". Verandering zou een hoger doel moeten dienen.

    Wel eens dat dat gehuil over censuur bij Overwatch onzin is. Mensen moeten 's zoeken wat censuur is ipv bij minste of geringste "censuur!!" te roepen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ErikNus

    • 4 april 2016 10:35
    @Grohe Tja als er nu ongelijkheid is, dan moet het toch wel een doel zijn om dat te veranderen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 4 april 2016 11:15
    @ErikNus,

    Dat moet dan het doel zijn en niet de verandering ansich moet het doel zijn. Zo interpreteerde ik Marcel tenminste.
    Er zijn genoeg voorbeelden van situaties waar het mis ging omdat dingen gingen veranderen en dus niet bleven bij het op dat moment het 'normaal' en 'gewoon'.
    Vrouwenstemrecht als voorbeeld aanhalen is wat eenzijdig belicht.

    Normen hebben ook hun functies en zijn in zekere mate bouwstenen van de maatschappij. Alleen moeten die normen geen dogma's worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ChaoticTeddy

    • 4 april 2016 11:44
    Mooie podcast, mannen, ik heb er nog meer zin in Dark Souls 3 van gekregen! Misschien nog voor Marcel: Door Bloodborne heb ik enorme zin gekregen om tweehandig te gaan spelen, is dit goed te doen of is je schild nog steeds van levensbelang?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 4 april 2016 12:05
    Goed om te horen dat Dark Souls 3 een toppertje is, nog 8 dagen geduld.

    Respect dat je hem uitgespeeld heb met japanse tekst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Exalian

    • 4 april 2016 12:16
    Goeie podcast weer heren.

    Even over die controverse om een Overwatch-pose. Er is dus blijkbaar een man aan geeft dat ie deze pose niet oke vindt voor zijn dochter. Ik vraag mij dan af hoe oud zijn dochter is.
    Het klinkt alsof hij op komt voor zijn dochter die nog erg jong is (onder de 9 jaar?). Maar, is de ESRB rating voor deze game niet Teen? Dus niet voor de hele jonge spelers?
    In dit geval val ik niet zo over deze controverse, omdat de ontwikkelaar zelf twijfelde over deze pose en of het wel bij het karakter past.

    Ik snap aan de ene kant wel deze argumenten die er de laatste tijd zijn, maar ik vind wel dat er nog altijd vrijheid moet zijn van de makers van zo'n personage. Neem Bayonetta als voorbeeld. Zij is juist een hele zelfverzekerde vrouw (heks) die haar sexuele trekjes juist gebruikt als een soort "fuck you" naar haar vijanden. Gelukkig dat Bayonetta niet nu ontwikkeld was, want nu met dat softe gedoe zou dit waarschijnlijk niet eens uitgekomen zijn.

    En waarom wordt er altijd zo'n ophef gemaakt over vrouwelijk karakters, terwijl bijna alle mannelijke karakters toch ook altijd overdreven zijn: altijd vet gespierd, goed lichaam, stoer, gewelddadig, etc. Waarom moeten wij mannen dit dan altijd pikken?

    En…laat me aub niet over Anita Sarkeesian beginnen. Wat een vreselijk wijf is dit! Zij zit dus haar "studie" over vrouwen in games uit te lichten, en krijgt overal een platform om haar bevindingen te uiten. Dit wordt dan weer vervolgens als feiten gezien door feministen die niet checken of Anita's "studie" op gebaseerd is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.