Verder komen in deze aflevering onder andere langs: de Battlefield: Hardline-bèta, Titanfall 2 en welke games de drie redacteuren zouden maken. Ook is er een aantal lezersvragen waar Erik, Ron en Joe antwoord op geven en ze blikken vooruit op The Order: 1886.
Noot: in de podcast geven we aan dat The Order: 1886 achttien uur duurt, maar hij blijkt al in vijfenhalf uur uit te spelen te zijn.
De podcast is hier direct te beluisteren (of rechtermuisknop - koppeling opslaan als... om hem te downloaden) en staat ook op Youtube. De iTunes-versie is nu ook beschikbaar.
Reacties op: De Gamer.nl-podcast: Aflevering 2 - Nu op iTunes
Cornish
De reviews voor spellen die ik ook daadwerkelijk overweeg te kopen lees ik meestal wel, af en toe voldoet de samenvatting.
Zo te horen word the Order een beetje de Ryse van de PlayStation 4. Prachtig, maar niet echt interessant qua interactiviteit.
vladimirr
Sausbert
Als het nu een walkthrough betreft waarbij de speler gewoon zoals de meeste mensen op zijn gemak speelt en de meeste hoekjes uitkamt, dan had ik de kritiek begrepen. Nu is het simpelweg clicksgenereren en trollen uit de grot lokken.
coola
Dark souls is binnen 45 minuten uit te spelen. Dus als we nu gaan lopen zeggen dat een game geen 60 euro waard is dan is dark souls het al helemaal niet met 45 minuten.
Aldodilly
RavenMMG
dit is gewoon gespeeld
coola
Maarja jij gaat deze game sowieso de grond in boren want ik heb jou nog nooit positief gehoord over een Sony exclusief spel
Firebirdy
RavenMMG
huubertus
Panzermeister
ErikNus
En Resogun.
Cor9
Ik heb een redelijk deel van de walkthrough bekeken. En die omgevingen verkennen valt volgens mij wel mee in deze game. Vaak liggen items/collectibles of wat het ook zijn bijna in het pad dat je sowieso moet afleggen. Af en toe zag ik bijvoorbeeld iets liggen op een tafel in de hoek van een kamer. Het kan natuurlijk zo zijn dat er nog veel meer ligt verstopt verder buiten 'het pad'. Maar in een gamewereld zonder zinnige gameplay-interactie met de wereld zal het verzamelen van die items alleen maar saai zijn. Het voorbeeld van Tomb Raider dat je aanhaalt is een goede. Daar is de gameplay interessant genoeg om het leuk en uitdagend te maken om collectibles te verzamelen. Je klimt, springt, puzzelt, etc. In deze game lijkt het alsof je alleen maar even naar een nevenliggend kamertje hoeft te lopen.
Helios
Ik kan me overigens wel voorstellen dat metacritic-criteria er voor zorgen dat ontwikkelaars erg ver zullen gaan in een poging om reviewers te beïnvloeden. Ik ben wat dat betreft wel erg benieuwd hoeveel druk er in de praktijk nu echt wordt uitgeoefend op grote sites als IGN.com etc. Volgens mij zijn daar tot nu toe nog niet heel veel verhalen over uitgelekt.
Edit: Leuke podcast en nog bedankt voor het beantwoorden van m'n ingestuurde vraag! Wel interessant om te horen dat jullie toch vooral genregames zouden maken. Geen absurde genreoverstijgende Molyneux-achtige ambities dus ;).
ErikNus
Zoals ik zei, ik vind het eigenlijk wel logisch dat bonussen worden uitgedeeld op metacritic-score. Als Metacritic er niet was, zouden uitgevers wellicht zelf cijfers verzamelen of de conclusies van reviews lezen. Het enige dat me echt dwars zit, is dat Metacritic bepaalt hoeveel waarde er gehecht moet worden aan cijfers van bepaalde sites.
Helios
Arrahant
Op deze pagina wordt een breakdown van de 5,5 uur speedrun gedaan: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=993086&page=56 Het resultaat: Walkthrough - Total: 325:17 --> Gameplay: 186:48 - QTE: 11:03 - Cutscenes: 127:26. 57% gameplay, 40% cutscenes, 3% QTE.
Deze speler heeft in 10 uur en 30 minuten platinum behaald: http://psnprofiles.com/trophies/3291-The-Order-1886/ReNeGaDe124
De meeste users spelen de game op hard in 10 tot 11 uur uit, als ik Neogaf mag geloven.
DarkRuleR
Omnikon
ErikNus