Oproep

Help ons groeien en vul wekelijks de Ask Gamers Anything-enquête in - Week 3

Over hardwarenieuws en headsets

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
Door wekelijks een vragenlijst uit te zetten via de websites van Gamer.nl en Power Unlimited hopen wij inzicht te krijgen in wat jullie bezighoudt. Door jullie interesses en bezigheden te bestuderen kunnen wij maatwerk leveren wat betreft video’s, teksten en andere content.

We waarderen jullie deelname enorm en nemen jullie feedback serieus. We blijven dit onderzoek daarom kort houden, proberen een betere balans te vinden tussen onderwerpen waar jullie en wij beiden wat aan hebben en zullen aandacht besteden aan het formuleren van de vragen, antwoorden en opties. De onderzoeken bevatten soms ook vragen die misschien op het eerste oog niet direct met ons merk of onze hobby te maken hebben, maar we werken eraan om die minder triviaal te maken en om ze niet de hoofdmoot van het onderzoek te behandelen.

Daarom hebben we deze week weer een nieuwe enquête en de uitslag van vorige week.

Reviews

Afgelopen week waren we vooral geïnteresseerd in hoe onze bezoekers reviews tot zich nemen. Het grootste deel van de respondenten, bijna 38 procent, geeft aan de review op PU.nl of Gamer.nl te lezen. Ook leest nog 10,8 procent van de deelnemers graag reviews in het blad, Power Unlimited. Zo’n 10 procent geeft aan de review ergens anders te lezen.

Uiteraard worden reviews ook steeds vaker via allerlei manieren bekeken in plaats van gelezen. 13,4 procent geeft aan het liefst videoreviews te kijken en 13,4 procent bekijkt in plaats van reviews graag trailers van de game. Slechts 2,3 procent geeft aan Twitch-streams te gebruiken als vervanger voor de traditionele review.

Dat betekent ook dat 12,3 procent aangaf reviews op andere manieren te lezen of bekijken. Veel lezers geven dan ook aan altijd voor een combinatie van bovenstaande opties te kiezen. Zo gaf een respondent aan ‘zowel positieve als negatieve’ reviews op Metacritic te lezen. Anderen zeggen weer de kennis te hebben om zonder review tot een aankoop over te gaan of de box art te bestuderen.

outriders
Outriders had deze maand een valse start met instabiele servers

Review-updates

We vroegen ook in hoeverre een kritische (negatieve) review invloed heeft op de keuze in games. Het overgrote deel zegt in zo’n situatie verder te onderzoeken of de game de tijd waard is. Verder zegt zo’n 35 procent niet beïnvloed te worden door een negatief oordeel; slechts 7,9 procent vertrouwt op het oordeel van de review.

Dat verschilt overigens wel tussen het blad en de site. 17,9 procent van de mensen die aangeven reviews het liefst in de goede oude Power Unlimited te lezen, vertrouwt op een negatief oordeel. Dat is aanzienlijk meer dan de 6,1 procent van de mensen die liever reviews op onze sites lezen.

Veel games veranderen tegenwoordig ook drastisch na release, dus vragen we ons af: moeten we ons reviewbeleid aanpassen? 83,1 procent zegt dat het bij sommige grote titels de moeite waard is om bestaande reviews aan te passen of aan te vullen nadat games zijn veranderd door updates en patches. Dat is min of meer gelijk voor mensen die bij ons reviews lezen, als mensen die ze ergens anders consumeren of ze liever kijken via andere kanalen.

Corona

Tot slot vroegen we ook of gamen als hobby invloed heeft op hoe mensen omgaan met de coronasituatie. Interessant genoeg zegt 47,0 procent momenteel veel te missen in hun leven, maar ook dat ze zich beter vermaken dan anderen die niet gamen. 37,0 procent zegt echter dat gamen slechts een hobby is en dat ze dezelfde behoeften hebben als anderen. 16,1 procent in alle opzichten minder last van de situatie te hebben, waarvan de ruime meerderheid jonger dan achttien jaar is.

Vragenlijst week 3

Loading...

Waarom doen we dit?

Een betaalde video van de nieuwste uitbreiding van Assassins Creed: Valhalla is tof, maar alleen als wij dat zelf ook vinden. Dat geldt ook voor een gesponsord Level Up-toernooi van Warzone of speciale Monster Hunter Rise-stream om de lancering te vieren.

Voordat wij met een partner in zee gaan, moet het voor ons duidelijk zijn of het interessant isvoor de community. Verder maken we steeds meer gebruik van affiliate-inkomsten, dat zijn die linkjes die jullie doorverwijzen naar een productpagina van een retailer. Wij krijgen dan een klein percentage over de aankoop wanneer je iets koopt via deze link. Het is wel zo handig als deze linkjes verwijzen naar voor jullie relevante producten. Zo kunnen we enigszins een win-winsituatie creëren.

Uiteindelijk komt het dus neer op het volgende vraagstuk: Wat vinden wij interessant, en wat vindt onze community interessant. Daar kunnen we op een vrij gemakkelijke manier achter komen, namelijk met het afnemen van een wekelijkse vragenlijst, genaamd Ask Gamers Anything.  

Dit artikel delen:

Lees meer

Analisten voorspellen stevige prijstoename voor werkgeheugen Call of Duty: Warzone bereikt de honderd miljoen spelers
1

Reacties op: Help ons groeien en vul wekelijks de Ask Gamers Anything-enquête in - Week 3

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Krytuun

    • 21 april 2021 10:57
    Leuk initiatief. Heb de eerste 2 gemist blijkbaar. Heb deze ingevuld. Ik las net de resultaten van week 2, en inderdaad ik ben het er wel mee eens dat bepaalde games wel een review update mogen krijgen na verloop van tijd.

    Daarnaast zou ik ook wel meer game reviews willen zien van games die nu achter het net vissen. Op een heel jaar zijn er behoorlijk veel games, AAA en indie games, die wel aandacht genieten tijdens bijv een E3, en daarna bij launch geen aandacht krijgen.

    Ik hoop dat hier meer tijd voor gemaakt kan worden. Andere websites als Kotaku/Eurogamer hebben vaak vele malen meer reviews, terwijl ik benieuwd ben wat de NL pers er van vindt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.