Oproep

Help ons groeien en vul wekelijks de Ask Gamers Anything-enquête in - Week 2

Uitslagen en een nieuwe vragenlijst

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
Door wekelijks een vragenlijst uit te zetten via de websites van Gamer.nl en Power Unlimited hopen wij inzicht te krijgen in wat jullie bezighoudt. Door jullie interesses en bezigheden te bestuderen kunnen wij maatwerk leveren wat betreft video’s, teksten en andere content.

Via een kleine vragenlijst blijven we in direct contact met jullie en kunnen we wegblijven van paywalls en andere verdienmodellen waar wij niet achter staan. Om onze integriteit en gratis content te kunnen blijven waarborgen, moeten we dus andere oplossingen vinden om inkomsten te genereren. Oplossingen die aansluiten op onze visie, want uiteindelijk is onze mening niet te koop.

Daarom hebben we deze week weer een nieuwe enquête en de uitslag van vorige week.

Uitslag week 1

Uiteraard geven geven we bezoekers ook een inkijkje in de uitslagen van elke vragenlijst; zo leren we immers ook meer over elkaar. 

Zo is met 96 procent nog altijd het overgrote deel van de bezoekers van Power Unlimited en Gamer.nl man. Ook is het grootste deel van de bezoekers tussen de 24 en 34 jaar: 45 procent, gevolgd door 35 tot 44 jaar met 43 procent.

Leeftijd hangt duidelijk samen met de hoeveelheid gespendeerde geld aan gamen: oudere bezoekers geven meer uit aan games dan jongere bezoekers. Wat platformen betreft ligt het iets ingewikkelder. Zo zijn het vooral de jongste en oudste bezoekers die aangeven voornamelijk op pc te gamen. Consoles zijn duidelijk het populairst onder de middelste leeftijdsgroep: 63 procent geeft aan het liefst op console te spelen. Zoals verwacht zijn mobiele platformen niet zo populair.

Uit het onderzoek blijkt verder dat de PlayStation 5 populairder is dan de Series X en S. Een kwart van de deelnemers wil graag een PlayStation 5 aanschaffen en 24 procent geeft aan de console al te hebben. Slechts 5 procent geeft aan de Series X in huis te willen halen, en 9 procent zegt de console al te hebben.

Ook interessant is dat niet iedereen die die een next-gen console wil of heeft, ook een 4K-televisie heeft. Zo heeft iets meer dan de helft van de mensen die een PlayStation 5 wil aanschaffen nog geen 4K-tv en zo'n 55 procent van de mensen die een Series X wil. Daarnaast hebben ongeveer 84 en 85 procent van de Series X- en PS5-bezitters een 4K-tv - lang niet iedereen dus! Samsung is overigens het populairste merk, gevolgd door LG en Sony op gepaste afstand.

Tot slot deden we onderzoek naar de populairste sociale media, waar weinig eenduidige conclusies uit vallen te halen. Wel is het duidelijk dat de jongste bezoekers (18 tot 24 jaar) voornamelijk Instagram gebruiken: zo'n 47 procent geeft aan dat dit hun favoriete platform is. Ook blijkt dat de oudere doelgroepen graag op Facebook zitten en dat sociale media eigenlijk helemaal niet zo populair zijn. Vanaf 25 jaar geeft 40 tot 50 procent van de bezoekers aan geen favoriet platform te hebben.

Vul de nieuwe enquête in!

Waarom doen we dit?

Een betaalde video van de nieuwste uitbreiding van Assassins Creed: Valhalla is tof, maar alleen als wij dat zelf ook vinden. Dat geldt ook voor een gesponsord Level Up-toernooi van Warzone of speciale Monster Hunter Rise-stream om de lancering te vieren.

Voordat wij met een partner in zee gaan, moet het voor ons duidelijk zijn of het interessant isvoor de community. Verder maken we steeds meer gebruik van affiliate-inkomsten, dat zijn die linkjes die jullie doorverwijzen naar een productpagina van een retailer. Wij krijgen dan een klein percentage over de aankoop wanneer je iets koopt via deze link. Het is wel zo handig als deze linkjes verwijzen naar voor jullie relevante producten. Zo kunnen we enigszins een win-win situatie creëren.

Uiteindelijk komt het dus neer op het volgende vraagstuk: Wat vinden wij interessant, en wat vindt onze community interessant. Daar kunnen we op een vrij gemakkelijke manier achter komen, namelijk met het afnemen van een wekelijkse vragenlijst, genaamd Ask Gamers Anything.  

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe BioShock bevat waarschijnlijk een open spelwereld Oculus toont volgende week aankomende vr-games via livestream
7

Reacties op: Help ons groeien en vul wekelijks de Ask Gamers Anything-enquête in - Week 2

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Jumpman

    • 13 april 2021 13:18
    Bij vraag 5 kan ik al niet verder omdat geen van de antwoorden passen bij wat ik vindt. Zet daar dan op z’n minst een optie bij met de keus een ander antwoord in te vullen. Hier zou ik willen invullen dat het soms wel handig is maar NIET alleen bij grote AAA titels, en ook alleen als een patch onspeelbare elementen verbeterd. Iedere kleine patch die nauwelijks meekbaar is zou ook zonde van de tijd zijn. Graag dit aanpassen zodat ik verder kan met de vragenlijst svp.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 13 april 2021 13:50
    @Jumpman Dan toch gewoon "Soms.." selecteren? Hoeft toch niet zo precies te zijn?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 13 april 2021 16:43
    @Paxopoxo als het niet zo precies hoeft dan hadden ze dat bij eerdere vragen ook weg moeten laten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 13 april 2021 14:08
    @Jumpman Een grote titel hoeft toch niet persee een AAA te zijn? Among Us en Fall Guys zijn beide ook geen AAA games maar wel grote titels.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 13 april 2021 16:45
    @MelvinChowder er zijn ook populairere Indy games waar dit welkom bij zou zijn. Nu krijgen alleen games zoals cyberpunk hier een update over, waar ook deels mij het gevoel bekruipt dat ze dit doen omdat games zoals cyberpunk gegarandeerd voor een hoop (veelal negatieve) reacties zorgt. Maar er zijn genoeg minder grote games waar dit helemaal niet bij gebeurt maar waar wel game breaking mechanics worden verholpen. Dus of ze moeten het bij alle games doen of je moet het goed kunnen aangeven als bezoeker, zodat ze ook weten dat daar vraag naar is. Dan wil dat nog niet zeggen dat het gaat gebeuren maar daar gaat hun onderzoek over, dat ze leren waar vraag naar is en waar niet naar.

    Maar blijkbaar is iedereen tevreden als dit losjes ingevuld wordt. Als ze hier iets willen verbeteren (wat in mijn optiek ook best mag en ruimte voor is) dan hebben ze meer aan kloppende informatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Minoesh

    • 13 april 2021 23:13
    Door hoeveel personen was die eerste enquete ingevuld? Best belangrijk om een beeld te kunnen vormen bij de uitkomst.

    "Zo is met 96 procent nog altijd het overgrote deel van de bezoekers van Power Unlimited en Gamer.nl man."
    Als weinig mensen het invulde kan die 4% best alleen ik zijn geweest. Dus hopelijk was de respons groot :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MoodyBanter

    • 14 april 2021 08:29
    Aaah, samenwerkingen met Telecombedrijven, daar komt de verdienmodelaap uit de mouw

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.