Verrast door Apex Legends - Gamer.nl Podcast 213

Verrast door Apex Legends - Gamer.nl Podcast 213

Ineens was daar href="https://gamer.nl/artikelen/achtergrond/apex-legends-neemt-het-op-tegen-fortnite">Apex Legends</a>, een Battle Royale in het Titanfall-universum. Ron en Erik zijn aangenaam verrast. Verder: Devil May Cry 5 en The Division 2.

Watch on YouTube

Beluister deze aflevering op iTunes, Spotify, Stitcher, Souncloud of als mp3. Zeg ook eens hallo in onze Discord, of stel je vragen of onderwerpen voor. Je mag natuurlijk ook altijd Erik mailen.

Onderwerpen:

01:40 - Apex Legends
23:33 - Division 2
35:44 - DMC5
42:26 - Vraag: Valt de Switch tegen?
48:30 - Wat hebben we gespeeld?

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Heb het afgelopen weekeinde gespeeld en het zit zeker solide in elkaar, dus voor Respawn hoop ik dat het een succes wordt want dat verdienen ze wel na al het gedonder dat EA hen bezorgd heeft met de slechte launchondersteuning van Titanfall 1+2 Dat gezegd hebbende lijdt deze game aan dezelfde manco's die ik zie bij iedere BR game (waarom noemen we het BR terwijl het eigenlijk gewoon Last Man Standing is): 1. Het feit dat je gedropt wordt zonder basiswapen. In de eerste 2 potjes die ik speelde had ik niet eens de kans wat te vinden (omdat mijn 2 squadmates alles wegkaapten), of ik werd al afgeknald door een tegenstander. 2. Er is maar één map dus de scenery wordt vrij snel eentonig. 3. Het constant rondrennen om loot te vinden wordt zo snel eentonig en saai. BR is volgens mij vooral een succes omdat het het hoarder gedrag in veel mensen opwekt, iets dat ik persoonlijk iig niet erg uitdagend of leuk vind om potje na potje vol te houden. 4. De keuze om van wapens diverse kwaliteitsvarianten te maken (basic, good, epic, legendary) vind ik een foute. Het is een shooter, dus reflexen/mapkennis/algemene skill zou de bovenhand moeten voeren, niet of je wapen net 5% meer damage doet dan wat je tegenstander heeft. Het is een shooter, geen MMORPG of iets soortgelijks. 5. Sociale interactie is er nauwelijks. Zodra mensen doodgaan zappen ze door naar de volgende sessie. Hoe anders is dat in games met dedicated servers zoals in Counterstrike, Battlefield etc waar je vaak favoriete servers hebt waar je dezelfde mensen tegen komt, van hen kan leren, kan doorgronden hoe ze spelen en wellicht zelfs nieuwe vriendschappen kan aangaan.

0

@TheChief 1. Er liggen genoeg wapens om er snel een te vinden. Weet je de locaties, heb je 90% wel een wapen. Maakt het juist spannend als jij geen wapen hebt, maar de tegenstander die naar dezelfde locatie gedropt is wel. Of als jullie beide een wapen in het vizier hebben, en het afhangt van de gene die het er snelst is. 2. Ze zijn al bezig met een nieuwe map. 3. Je kan er ook voor kiezen om loot te verkrijgen via tegenstanders. Ken je de map een beetje, dan weet je ook wel waar vaak enemies te vinden zijn. 4. De wapens zelf hebben geen kwaliteit verschil, op legendary wapens na. Maar die zijn net zo goed gebalanceerd als een wapen met goede attachements, die dan wel kwaliteit niveaus hebben. Maar damage is daar geen onderdeel van. Overigens is het een BR shooter. Je moet niet kijken naar wat het niet is, maar naar wat het juist wel is. 5. Mijn ervaring, in tegen stelling tot andere BR's, is dat dit juist wel sociaal is. Het pingen werkt eenvoudig en mensen blijven vaak om te kijken of je ze nog terug kan brengen in de game. Wat ik wel jammer vind is dat je niet met het random team naar een volgende match kan, in plaats van solo naar de lobby. Overwatch heeft dit bijvoorbeeld wel. Maar Apex is nog maar paar dagen uit en mist op dat soort vlakken zeker wat dingen, zoals Solo en duo mode, die er volgens leaks aankomen.

0
test

@Quintex 1. Persoonlijk vind ik hier weinig aan. Verliezen simpelweg omdat een teammaat een wapen voor je neus wegkaapt heeft niets met skill te maken. Maar goed, je kan beargumenteren dat dit inherent is aan BR. Ik vind het iig nog steeds een gebrekkig gamedesign. Geef dan iedere speler een standaard pistool zodat je iig iets zeer basics hebt om je mee te verdedigen. 3. Concept blijft hetzelfde. Je bent iedere speelsessie weer tientallen guns, pillen, shieldcanisters etc aan het oprapen. Hoarding is not my idea of a fun time :) 4. Inderdaad, het is een shooter geen RPG. Twee assaultrifles van hetzelfde type moeten gewoon gelijkwaardig zijn zodat persoonlijke skill de boventoon voert. Daarom ben ik ook zo tegen het random verkrijgen van loot zoals scopes etc. Het genereert variabelen waarbij sommige mensen gewoon mazzel hebben en dus een oneerlijk voordeel krijgen. 5. Je hebt zeker een punt dat er door het pingen etc meer interactie binnen een speelsessie tussen spelers is. En ik kan me volledig aansluiten bij je notie dat het mogelijk zou moeten zijn een nieuwe sessie te joinen met de squad van randoms waar je al in zit.

0

Hoi, Ik vroeg me af waarom de podcast nog niet op Spotify staat?

0

Aanbevolen voor jou