Opinie

'Gran Turismo krijgt het moeilijk' - Gamer.nl Podcast 131

Vroem vroem!

Geschreven door Erik Nusselder op
Hij is terug! Joe is deze week te gast om te praten over Gran Turismo Sport, en alle racegames waar hij het tegen op moet nemen.

Joe is op reis geweest naar Japan om een bezoekje te brengen aan Polyphony om te kijken hoe het met de game staat. Ook hebben de heren het over Overwatch (nee, je meent het!), Lawbreakers en het verband tussen werkloosheid en gaming.

Je kunt deze podcast hier direct downloaden, direct luisteren via Soundcloud, of je abonneren op allerlei podcastapps, zoals iTunes. Heb je een vraag of opmerking voor de podcast, laat dan hieronder een berichtje achter, of stuur een mail naar Erik!

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe Battlefield in de maak bij EA Unity laat AR en VR samenwerken
10

Reacties op: 'Gran Turismo krijgt het moeilijk' - Gamer.nl Podcast 131

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Scream2Late

    • 6 maanden, 3 weken geleden
    Gran turismo is dood
    En daar hebben ze zelf voor gezorgd
    Tot 3/4 was het top
    Vanaf ps3 zeer slecht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 6 maanden, 3 weken geleden
    @scream2late Nee. Gran turismo is 1 van de meest populaire console racetitels allertijden.

    Wereldwijde sale van over de 76.90 miljoen exemplaren , weet zelfs GT 6 Forza ver achter zich te laten (gt 6 = 5 miljoen sales , de laatste forza iets van 2 miljoen ofzo)

    Check gewoon eens feiten voordat jij je eigen anti ps gedachtenkronkels ventileerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 6 maanden, 3 weken geleden
    @casualkiller
    Dat wil niet zeggen dat het een goed/beter spel is. Mindless cijfers opdreunen kan iedereen. Waarom is GT zo goed volgens jou dan? Na deel 3 is het bergafwaarts gegaan, daar kun je niet omheen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 6 maanden, 3 weken geleden
    @casualkiller waar haal je die 'feiten' weg?

    Volgens VGCharts (units INVOICED) kom ik op andere cijfers (3,3 miljoen). Zal het verschil tussen 'besteld' en 'gefactureerd' wel zijn.

    GT6 komt overigens uit 2013, dus vergelijk het dan ook even met Forza 5 (2,3 miljoen) uit 2013. Verder zijn er 86 miljoen PS 3's en 30 miljoen XB1's.

    GT5 ging nog 10,7 miljoen keer over de toonbank. GT6 nog maar 3,3 miljoen. Oftewel ca. 30% haakte af. GT6 zou ik dan nou niet echt een succes willen noemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 6 maanden, 3 weken geleden
    @tyberium

    van de officiele site:

    Gran Turismo – 10.85 million
    Gran Turismo 2 – 9.37 million
    Gran Turismo 3 A-Spec – 14.89 million
    Gran Turismo Concept Series – 1.56 million
    Gran Turismo 4 Prologue – 1.4 million
    Gran Turismo 4 – 11.76 million
    Gran Turismo 5 Prologue – 5.35 million
    Gran Turismo PSP – 4.65 million
    Gran Turismo 5 – 11.95 million
    Gran Turismo 6 – 5.01 million
    Total: 76.79 million

    Dit zijn officiele cijfers (en nee, VGcharts is niet echt betrouwbaar)

    Enkel het bewijs dat er nog een trouwe fanbase is, en nog lang niet "dood" en bergafwaarts, zoals onze trouwe xboys willen doen geloven want in dat geval met die opvatting zou de gehele Xbox console als dood en bergafwaarts bestempelt kunnen worden, met zijn +/- 30 miljoen sales tegenover de 80+ miljoen 360's . Sterker nog, de Forza delen slinken ook in verkoopcijfers

    Gran turismo is Gran turismo en Forza is Forza, ik speel ze beiden met plezier, ik hou van race games.

    En -it- ik heb zeker +300 uur in GT 5 zitten , en nog vele honderden uren in alle vorige delen, en zo met mij nog een hele boel andere mensen die niet als een schaapje roepen dat het bergafwaards gaat, zonder ze uberhaupt te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 6 maanden, 3 weken geleden
    @casualkiller Ok, geen onafhankelijke betrouware bron dus.

    Forza zakt inderdaad ook: een terugloop van 2,3 miljoen (Forza 5) naar 2 miljoen (Forza 6) is volgens mij wat anders dan van 12 (GT5) miljoen naar 5 miljoen (GT6) waarbij meer dan de halve fanbase blijkbaar uitstapt.

    PD doet er wel weer goed aan om bij Forza de sound engineer weg te plukken. Ze gaan nu in ieder geval wel serieus bezig met het bekende stofzuiger geluid.

    Concurrentie is alleen maar goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 6 maanden, 3 weken geleden
    Waarom is het op deze wijze gedaan ipv de handige geïntegreerde wijze zoals de vorige keren waarin ik in het artikel gewoon op een play knop kon drukken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • anyaka

    • 6 maanden, 3 weken geleden
    Dat je early acces games niet kan reviewen is onzin, zodra een game verkocht wordt en speelbaar is is het een product dat een review onderheven is…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ErikNus

    • 6 maanden, 3 weken geleden
    @anyaka mja, dat is een mening. Aan de andere kant, als iemand zegt 'hey deze game is nog niet helemaal af!', dan kijk je er toch met een andere blik naar imo. Zoals dat PUBG nu dus nog best veel bugs heeft, maar ja, de game is dan ook nog niet af!

    Je kunt natuurlijk altijd een mening geven over wat er nu al wel verkrijgbaar is, en of dat nu je geld waard is, maar is dat dan ook gelijk een review?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MarkyMark

    • 6 maanden, 3 weken geleden
    Ik vond het heel leuk dat Joe er weer was! De Tupac van onze generatie vond ik erg mooi verwoord van Ron, ik moest er hard om lachen en de beste grappen bevatten natuurlijk een kern van waarheid.
    Leuke discussie rond gamen en werkloosheid ook, ik heb de column van Paul van Liempt gelezen en hoewel ik het gelukkig overleefd heb, was het inderdaad niet al te geweldig. Aardig was wel weer dat hij verwees naar een stukje van Tim Harford in de Financial Times dat wel het lezen waard is (titel: Fantasy gaming beats having a job).
    @Ron, nog een korte tip trouwens: van de meeste wetenschappelijke artikelen zijn ook working papers beschikbaar. Als je googlet op de titel van het artikel of kijkt op de website van de onderzoeker, kun je vrijwel altijd een eerdere werkversie vinden van een artikel. In de regel verschilt de laatste versie van zo'n werkdocument weinig van de eindversie. Scheelt weer 5 a 10 euro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord