Tegenover VentureBeat meldt de CEO van Zynga, Mark Pincus, dat er voor vrijwel iedere game wel een voorgaande titel is aan te wijzen waarop het nieuwe spel gebaseerd is. De innovatie binnen zijn eigen bedrijf ligt volgens hem dan ook niet bij het bedenken van compleet nieuwe titels, maar in het verbeteren van bewezen titels en hiervan een social game te maken.

"We denken dat er een enorme hoeveelheid gedaan werk is in deze industrie dat opnieuw uitgewerkt gaat worden op een manier die gratis, toegankelijk en social is", aldus Pincus. "Dat is wat wij doen. Ik denk ook niet dat iemand verbaasd moet zijn wanneer ze ons games zien uitbrengen die al eerder voorbij zijn gekomen, meer dan een decennium geleden."

Pincus reageert hiermee op de recente claims dat Zynga de games van andere, veelal kleinere ontwikkelaars zou kopiëren. Voorbeelden hiervan zijn Tiny Tower en Bingo Blitz. Zynga onthulde onlangs de vergelijkbare titels Dream Heights en Zynga Bingo. In een brief aan zijn medewerkers, legt Pincus uit dat het voor Zynga geen kwestie is om de eerst te zijn, maar de beste.