Nieuws

Zwerkbal is niet speelbaar in Hogwarts Legacy

‘Vliegen op bezemsteel kan wel’

Geschreven door Marvin Toepoel op
Ontwikkelaar Portkey Games meldt dat spelers niet deel kunnen nemen aan zwerkbalwedstrijden in Hogwarts Legacy.

Dat maakt de ontwikkelaar bekend via de recent geüpdatete FAQ-pagina op de website van het spel. “Zwerkbal is niet speelbaar in Hogwarts Legacy”, staat er. “Echter is vliegen op bezemstelen voor het reizen [door de spelwereld] en voor race-uitdagingen wel onderdeel van het spel. Spelers zullen ook op bezems vliegen om nieuwe en bekende locaties rondom Zweinstein te verkennen.”

In een vroege trailer van de game werd wel gehint naar zwerkbal, immers was een Zweinstein-student te zien met wat leek op zwerkbalkleding. Ook kwam het veld aan bod waarop de afdelingen van de school tegen elkaar spelen in zwerkbalwedstrijden.

Zwerkbal kan nog wel terugkomen in het verhaal of in een van de quests, immers staat op de FAQ-pagina alleen dat de sport niet “speelbaar” is.

Vandaag werden ook de gemeenschappelijke ruimtes van de afdelingen van Zweinstein laten zien in een reeks video’s. Hogwarts Legacy komt op 10 februari uit voor pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One en Xbox Series X/S. Het spel komt later ook naar Nintendo Switch. 

Bron: Hogwarts Legacy (FAQ)

Dit artikel delen:

Lees meer

Dreamhack gamefestival vindt plaats op 14 oktober Overzichtstrailer Sonic Frontiers toont nieuwe gameplaymogelijkheden
12

Reacties op: Zwerkbal is niet speelbaar in Hogwarts Legacy

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 2 september 2022 14:49
    Gemiste kans zeg. Dat zou toch een fantastische mini-game kunnen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 2 september 2022 16:01
    @The_Stifmeister ik denk dat je hier best een hele game om heen kan bouwen.
    eigen engine en physics, pure focus op de arena ipv het hele gebied er om heen. Wie weet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • CertifiedLoverBoy

    • 2 september 2022 16:02
    @The_Stifmeister Eerste scheuren beginnen te vertonen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sisko

    • 5 september 2022 13:01
    @CertifiedLoverBoy Nou zeg, overdrijven is ook een vak. Ben je altijd zo pessimistisch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 2 september 2022 14:52
    Hmm jammer. Ik vond dat echt leuk in die game versies van de films.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 2 september 2022 15:18
    Ik hoop dat dit uiteindelijk bij een DLC komt, het zou mij in ieder geval overtuigen om een extra keer dit spel te spelen.
    Het kan best zijn dat het is geschrapt tijdens de development, omdat hij niet goed tot zijn recht kwam en wordt verschoven naar mogelijke DLC. Er zijn immers duidelijke hints te zien in de trailers, zelfs tijdens de gameplay presentatie begin dit jaar.

    Zwerkbal gameplay is ook redelijk lastig om goed te doen. In de filmgames speelde je vanuit het perspectief van een seeker, om door ringen te vliegen is gewoon uiterst vervelend. En de WK game was vanuit chasers, dat is een stukkie makkelijker.
    Alleen weet ik ook al te zeggen: Als zij zwerkbal zouden toevoegen met enkel chasers, zullen fans net zo goed teleurgesteld zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 2 september 2022 15:52
    Game is al zo uitgebreid. Je kunt natuurlijk niet alles hebben. Laat Februari maar komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tweewh33ler

    • 2 september 2022 16:26
    Nou dan hoef ik hem niet hoor……

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 2 september 2022 17:06
    Iedereen is zo hyped voor deze game ik moet het allemaal nog maar zien. Het is nou niet een game waarvan ik denk die wil ik hebben en gaat helemaal geweldig zijn. Maarja dat had ik ook niet bij Elden Ring en die vond ik ook helemaal geweldig.
    Voor mij zal ik in ieder geval wel de reviews afwachten voordat ik een beslissing maak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 2 september 2022 17:37
    Zo bang dat deze game te mooi is om waar te zijn. Er is zoveel hooi op de vork genomen, die steel moet wel breken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 2 september 2022 19:58
    @Dokter Caspari Nou ja dan moet dit bericht je toch wel iets gerust stellen toch? Duidelijk hebben ze grenzen in hoever ze gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JMG

    • 3 september 2022 15:58
    Dat was toch al bekend?