'Zonder Ico zou Dark Souls nooit gemaakt zijn'

'Zonder Ico zou Dark Souls nooit gemaakt zijn'

Volgens de maker van de Souls-reeks zou de franchise nooit hebben bestaan zonder Ico.

Dat laat Hidetaka Miyazaki weten aan Famitsu. De PlayStation 2-game Ico bestaat twintig jaar en daarom worden diverse ontwikkelaars aan het woord gelaten over de invloed van de cultgame.

Miyazaki vertelt dat hij Ico kort na afstuderen thuis bij een vriend speelde. “Het was een mooie, ongeëvenaarde ervaring met een verhaal dat ik me nooit had kunnen voorstellen. Het spijt me heel erg voor mijn vriend, maar ik was zo ontroerd dat ik er stil van werd.” Volgens Miyazaki inspireerde Ico hem om er voor te gaan in de game-industrie.

Gisteren deelde GenDesign al hele vroege beelden van Ico. De PlayStation 2-game Ico kwam eind 2001 uit in Japan en de VS. In Europa verscheen het spel in 2002. De game is ook op PlayStation 3 speelbaar via The Ico & Shadow of the Colossus Collection.

Watch on YouTube

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Een ico remake zou gewoon niet kunnen in 2021. Een jongen die de hele tijd ongevraagd de hand van een dame pakt en overal tegen haar wil heen sleurt. ... OT: Mooi om te lezen van Miyazaki. Ook zijn voorliefde voor Bezerk is enorm terug te zien in dark souls. Bijna tot op kopieer-niveau, maar dan toch weer met een hele eigen stijl

0

@ali3n8tor Als dat niet meer zou kunnen dan zou bijna elke anime wel in de ban moeten eigenlijk. Nee gelukkig is het nog niet ZO erg.

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0

Aanbevolen voor jou