De resultaten zijn beter dan Capcom had verwacht. "Onze eerste stappen in gratis sociaal gamen op iOS is meer succesvol geweest dan we ooit hadden durven dromen", schrijft Midori Yuasa, president en COO van Capcom Interactive, in een persbericht. "Op het gebied van inkomsten en prestaties zijn deze games verbazingwekkend. In de komende maanden willen we de communities verder uitbouwen en onze catalogus aan sociale games verder uitbouwen.

In Smurfs' Village is de speler de manager van het Smurfendorp. In Zombie Cafe draait het om het beheren van een café waarvan het personeel bestaat uit zombies. Beide games zijn gratis om te spelen, maar in de game kan wel geld uitgegeven worden aan nieuwe items. 

Conflict

Smurfs' Village kwam in opspraak toen sommige ouders aan hun creditcardrekeningen zagen dat hun kinderen veel geld hadden uitgegeven in de game. Zo kunnen er eenvoudig Smurfbessen worden gekocht voor 4 euro, en kost een kruiwagen 45 euro. Zowel Capcom als Apple hebben stappen ondernomen om de hoeveelheid ongewenste aankopen te beperken. Zo krijgen spelers van Smurfs' Village nu een melding waarmee ze voor een tweede keer moeten bevestigen of ze een item willen aankopen.

Bovendien heeft Apple de geldigheidsduur van een wachtwoord in iTunes verkort. Na het wachtwoord te hebben ingevoerd, blijft deze tegenwoordig een kwartier lang geldig. Na vijftien minuten moet het wachtwoord opnieuw worden ingevoerd, voordat er opnieuw aankopen gedaan kunnen worden. Dit wachtwoord is ook nodig om items in Smurfs' Village aan te schaffen. Dit moet het moeilijker maken voor kinderen om per ongeluk een in-game aankoop te doen.