'Geschift' is misschien wel het beste woord om The Kore Gang, de nieuwe Xbox exclusieve platformer van UDS, te beschrijven. Het spel kenmerkt zich door een geschift verhaal, een geschifte wereld bevolkt met geschifte monsters en een drietal geschifte hoofdfiguren met een geschift robotpak, The Core Suit genaamd. Wanneer een van de hoofdkarakters, Pixie het meisje, Madboy de jongen of Rex de hond, dit pak aantrekt, wordt deze beter in hetgeen ze al heel goed in zijn. Zo kan Rex met het pak nog harder rennen en Pixie nog beter klimmen. Je kan op elk moment tussen de karakters wisselen om zo hun talenten nog beter uit te buiten.

Want dit talent zal goed van pas komen bij de monsters die je pad zullen kruisen. Onder deze monsters bevindt zich de Moscow, een hersenloos lichtrood creatuur, welke lijkt op een kruising tussen een mens en een koe, en welke vanuit het gigantische hoofd bestuurd wordt door een klein, intelligent mannetje. Lees zelf maar:But I think one of our favorite enemies is the Moscow, a light-red creature somewhere in between a cow and a human. Despite their huge head size, they are very unintelligent. The truth is that they don't have a brain at all, but a little creature called Brainy inside the head controlling them. The Brainies are trained and educated by the Kranks and can not do any harm on it's own but inside a Moscows head it makes the Moscow do evil deeds. There's two ways of defeating this monster, either Madboy uses his fists to take the Moscow out, a rather dangerous project, or Pixie uses her grabbing arm, waiting on safe distance until the Brainy opens the head to look out, then Pixie can quickly grab the Brainy with her long spike arms and pull him out of the Moscow head. Now the Moscow enters a Zombie state and can easily be defeated by Madboy. Een ander origineel iets aan The Kore Gang is de integratie van liedjes in de gameplay. In pure Disney stijl zal er zo nu en dan gezongen moeten worden, denk maar aan 'Hakuna Matata' of 'Als je van beren leren kan'. Tijdens het zingen van deze liedjes kan je, in stijl van bekende dans-games, op het juiste moment op knoppen drukken om aanvallen van tegenstanders te ontwijken. Een leuke afwisseling tussen al het gewone geweld. Het zoeken van Voice Actors voor het spel was, door deze liedjes, trouwens een hele klus voor de makers. In het interview met GamersHell kom je nog meer te weten over deze game. Je kan het spel ergens in 2004 op de schappen verwachten.