Op 3D Action Planet is een interessant artikel verschenen over de lengte van games. Vroeger had je echt grote games, waar je weken mee zoet was om die uit te spelen. Wie herinnert zich niet Quake singleplayer, waar je (op de Nightmare stand) weken mee zoet kon zijn ? Als je die lengte afzet tegen de lengte van bijvoorbeeld Star Trek: Elite Force (die in 2 dagen uit te spelen is als je een beetje straf doorspeelt) komt ST:EF er behoorlijk bekaaid vanaf, net als sommige andere games:It seems that in recent years, action games have been getting shorter. A few games this year have been criticized for this -- Elite Force and FAKK2 come to mind. Many have complained about the short lengths of these titles, but I believe that the length of a game shouldn't be a determining factor in its quality. After all, if you're reading a book, isn't a great short book infinitely better than a bad long book?Hier heeft men natuurlijk ook gelijk in, maar gezien de huidige prijzen van games verwacht ik dat mensen een beetje van beide willen, een uitgebreid spel die toch lang kan boeien. Niet voor niets is Half-Life nog steeds mateloos populair, natuurlijk mede dankzij mods als TFC en CS.