Met alle games die elke maand uitkomen is het nog maar de vraag of de gameplay er wel degelijk op vooruitgaat. Graphics worden namelijk wel steeds beter en mooier, maar dat geldt nog niet altijd voor de game in zijn totaal ook.

Daarom stelde GameSpot aan haar bezoekers de vraag: hoe belangrijk zijn graphics voor een game?

Wat GameSpot hier precies mee probeert te vragen is voor mij nogal onduidelijk omdat de vraag op twee manieren opgevat kan worden. 'Zijn graphics in het algemeen belangrijk?' of 'hoe belangrijk zijn graphics wanneer een afweging gemaakt moet worden tussen gameplay en graphics?'.

Gelukkig hoort er bij deze dubbelzinnige vraag ook een feature die wel behoorlijk goed in elkaar steekt. There are those out there who will remember the days of Defender and Robotron. Or those who remember the Atari VCS. Now, the graphics in those days were crude, let's face it. In fact, we are being kind when we say crude. They were abysmal. But that's the technology we had in those days, and guess what--we still had fun. God knows that this golden oldie, Robotron, which barely has 16 colors in it, is still the game of choice-- even though I can now run around in a world in true 3D and do violence in real time with real-world textures.Ik denk dat graphics er eigenlijk niet zo heel veel toe doen. Zo speelde ik laatst nog een potje Jedi Knight en kwam tot de vreemde conclusie dat ik meer plezier had dan alle games van de afgelopen 2 maanden.

En op deze stelling zou ik wel wat reacties willen zien.