Nieuws

Zijmissies Assassin's Creed op het allerlaatste moment toegevoegd

'Het kind van de CEO speelde de game'

Geschreven door Michel Musters op
Een aanzienlijk gedeelte van de zijmissies in de eerste Assassin's Creed zijn in de laatste vijf dagen voor het einde van de ontwikkeling toegevoegd.

Dat deelt Charles Randall, een voormalige Ubisoft-ontwikkelaar die als AI lead aan de eerste game in de reeks werkte, via Twitter.

"Het kind van de CEO speelde de game", zo merkte Randall grappend op. Even later meldt hij dat hij niet zeker is dat het zo is begonnen, maar dat het team wel in de laatste vijf dagen van ontwikkeling opvallend plotselinge feedback kreeg.

"We waren klaar om de game te verschepen, alles loopt goed en dan opeens... heeft het kind van de CEO de game gespeeld en zei hij dat het saai was en niets te doen was in de game. We moesten zijmissies in de game stoppen, in vijf dagen, en ze moesten vrij van bugs zijn, want de game wordt dan direct op disk gebrand en gaat naar de winkels."

Ubisoft Montreal kreeg het voor elkaar om meer zijmissies in de game te krijgen binnen vijf dagen. Het gaat onder andere om het verzamelen van vlaggen en missies om Templars op te jagen. "Het was een wonder dat onze consoles niet smolten."

Wel bleef er een bug over, waarbij op de jacht naar een Templar het slachtoffer door de grond valt en verdwijnt. Wanneer dit gebeurde, konden spelers geen perfecte Gamerscore halen tenzij ze heel de game opnieuw begonnen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Star Citizen is de rest van de maand gratis speelbaar Alles wordt anders, en beter! - Gamer.nl Podcast 281
21

Reacties op: Zijmissies Assassin's Creed op het allerlaatste moment toegevoegd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Bteqq

    • 25 mei 2020 08:55
    Ik hoop dat dat kind dan nu eens zegt dat de game wel echt groot wordt en meer van hetzelfde is…

    Tuurlijk ben ik benieuwd naar Valhalla, maar ik ga wel even wachten op reviews. Black Flag en Origins vond ik echt heel gaaf, maar Odessey was too much voor mij persoonlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    nicster

    • 25 mei 2020 11:18
    @Bteqq zelfde hier.. odessey werd de hemel in geprezen vanwege de schaal en de leuke sidemissies en zelfs vergeleken met witcher 3. Persoonlijk vond ik het allemaal supergenerieke content. Leuk die 20 eilanden die er allemaal het zelfde uit zien en waar het zelfde te doen is…

    persoonlijk verlang ik echt terug naar de "oude" setting. Geef mij maar 1 grote mooie stad met veel detail.

    Maargoed, deze opmerking komt dan ook van iemand die syndicate de meest geweldige AC game uit de hele reeks vond, gevolgd door brotherhood.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 25 mei 2020 18:02
    @nicster ja, die waren ook gaaf!! Meer detail en minder generiek idd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 25 mei 2020 09:28
    Die vlaggetjes zijn inderdaad een geweldige toevoeging, lol rofl bbq

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    KoningDriessen

    • 25 mei 2020 09:34
    Ah dat verklaart dat waardeloze onderdeel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 25 mei 2020 10:00
    tja, blijkbaar was er van te voren niet goed getest met verschillende spelers, anders was zoiets wel eerder naar voren gekomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MoodyBanter

    • 25 mei 2020 11:01
    Ah, ja toen was het een prima toevoeging aangezien het nieuw was, maar de zijmissies zijn niet veel veranderd sinds toen. Laatste delen voelden alleen maar aan als één grote zijmissie met soms een goede verhalende missie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 25 mei 2020 11:05
    LOl dan hebben ze het nog goed gedaan :-) in 5 dagen even een game aan passen en dan nog maar zo weinig bugs tegen komen

    Ik kan me een spel herinneren als je die wilde uninstaleren , dan kan je gelijk alles op nieuw er op zetten , ook je windows want je HD was gewoon leeg
    dit soort dingen zijn erger dan in een gat vallen en de game over nieuw moeten doen om een 100% score te krijgen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 25 mei 2020 11:33
    Geeft wel een beetje aan hoe het er bij Ubisoft aan toe gaat. Je zou toch denken dat er een wat gestructureerder plan aan vooraf gaat maar nee dus. Ik ben al een tijdje gestopt met de AC's en FC's van deze wereld en ben eigenlijk alleen nu nog benieuwd naar Beyond Good & Evil 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 25 mei 2020 12:40
    @clandestine666 in 2008 ja. Zegt verder geen reet meer over nu. Structuren, processen en competenties zullen zo onderhand al weer aangepast zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 25 mei 2020 14:02
    @Quintex Haha shit, ik begreep het artikel verkeerd. Ik dacht dat er weer zo'n remaster ding aan zat te komen met wat toegevoegde zijmissies. Thanks for clearing that up! :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 25 mei 2020 17:22
    @clandestine666 Kan beuren. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 mei 2020 11:45
    Nou dit bericht hadden ze dus beter niet naar buiten kunnen brengen. Binnen 5 dagen een lading zijmissies toevoegen schept niet heel vertrouwen in de kwaliteit van die zijmissies. Duidelijk weer een gevalletje kwantiteit boven kwaliteit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 25 mei 2020 11:51
    @fonsrutte Je snapt dat dit gaat over de allereerste assassins creed die al jaren uit is?
    Wat maakt t uit of ze dat nu naar buiten brengen? Die game heeft zijn geld allang opgebracht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 mei 2020 12:26
    @darkmanwls Oh! dat heb ik helemaal gemist, excuus.

    Ik laat mijn reactie gewoon staan zodat iedereen kan zien wat een domme rukker ik ben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 25 mei 2020 13:43
    @fonsrutte Zo wou ik t nou ook weer niet uitdrukken. Foutje moet kunnen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 25 mei 2020 14:21
    @fonsrutte
    😂 Wel eerlijk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DevTrunks

    • 25 mei 2020 16:52
    @fonsrutte Het kan erger. Je kan ook gewoon dom zijn en geen rukker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 25 mei 2020 18:04
    @Fonsrutte

    En wat betreft rukken, daar zijn ook veel discussies met betrekking tot kwaliteit of kwantiteit. Ik loop even naar mijn buurvrouw om eens haar mening te vragen wat ze belangrijker vindt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 25 mei 2020 21:30
    Ik vond de eerste Assassins Creed een geniale game, vooral de verhaalvertelling wist me toen echt te grijpen.
    Vooral die verhaalvertelling verloor in de latere games zijn glans.
    Maarja, uiteindelijk vind ik de gameplay er ook niet persé beter op geworden, het freerunnen voelt al lang niet meer als freerunnen, maar gewoon alsof je ieder verticaal object omhoog kan glijden.
    Vond Origin's wel een aardige game, maar je ziet toch zo duidelijk dat marketing en design veel te veel met elkaar verweven zijn bij Ubisoft.