Een Xbox Live Gold-jaarabonnement heeft een adviesprijs van 59,99 euro, een bedrag waar uitgevers als Activision niets van terugzien. "Wij doen niet echt mee in deze inkomstenstroom", zegt Kotick. "Wij zouden die miljoenen gamers op Xbox Live heel graag meer waarde willen bieden, maar het is niet ons netwerk."

Kotick zei vorige maand nog in een interview met de Wall Street Journal dat hij wel iets ziet in een online Call of Duty-wereld, waarop gamers zich kunnen abonneren. "Ik zou morgen van Call of Duty een online abonnementsservice maken. Als je bedenkt wat de interesse van het publiek is en denkt over hoe je een groter doelgroep echt tevreden zou kunnen stellen met meer geïnspireerde creatieve kansen, dan zou ik graag een online Call of Duty-wereld willen hebben. Ik denk dat onze spelers een veel meeslepender ervaring zouden hebben."

Spelcomputers

Call of Duty is vooral een succes op de spelcomputers, zegt Kotick, die daar graag verandering in ziet om de markt te kunnen verbreden. "[Consoles] doen heel erg hun best om de gamer te ondersteunen. Als we onze doelgroep willen verbreden, hebben we andere apparaten nodig." Kotick zegt dat Activision Blizzard apparaten die PC's met televisie's kunnen verbinden "zeer agressief" gaat ondersteunen.