Nieuws
Prey

Zenimax dwingt indiestudio om naam game te veranderen

Prey for the Gods zou te dicht bij handelsmerk 'Prey' liggen

Geschreven door Michel Musters op
Zenimax heeft een indiestudio gedwongen de naam van hun aankomende game 'Prey for the Gods' aan te passen.
Prey for the Gods van No Matter Studios werd vorige zomer gefinancierd via Kickstarter. Zenimax heeft echter een handelsmerk genaamd 'Prey', aangezien hun aankomende game ook zo heet.


"Helaas vond Zenimax dat de naam van onze game te dicht bij hun handelsmerk voor 'Prey' ligt", aldus de studio in een blogpost. "Hoewel we het hier niet eens mee zijn, zijn we tot een overeenstemming gekomen."

De game van de indiestudio heet vanaf nu Praey for the Gods. Volgens de studio was het gemakkelijker om de naam te veranderen dan al het opgehaalde geld te verspillen aan een rechtszaak.

Bethesda, het dochterbedrijf van Zenimax, meldt aan IGN dat het weinig keus had. "Als we ons merk niet verdedigen is er de kans dat we het handelsmerk verliezen en dat is niet acceptabel. Dat is hoe de wet werkt."

Dit artikel delen:

Lees meer

Halo, Street Fighter, Donkey Kong en Pokémon in Video Game Hall of Fame Pokémon Go-studio gaat openbare evenementen organiseren
9

Reacties op: Zenimax dwingt indiestudio om naam game te veranderen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Sander999

    • 5 mei 2017 09:13
    Prima reclame voor een indie titel waar niemand nog van gehoord had.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 5 mei 2017 09:53
    @sander999 Je bedoeld waar JIJ nog nooit van gehoord had. Alleen al t feit dat ie gefinancierd is via kickstarter bewijst al dat er genoeg mensen van gehoord hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 5 mei 2017 11:09
    @darkmanwls
    Ja jezus, je snapt wat ik bedoel toch? Ik snap ook wel dat er mensen zijn die wel van de game hebben gehoord. Mijn punt is dat het extra naamsbekendheid oplevert bij een groter publiek.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ivo001

    • 5 mei 2017 10:16
    @sander999 Toch stond hij hier op plek 10 in de top 100 games van 2017.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 5 mei 2017 10:51
    @sander999 Ik volg de game al sinds de kickstarter, zoek het eens op zou ik zeggen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 5 mei 2017 10:42
    Naast het feit dat ze al voordat Zenimax begon te zeuren 'praey for the gods' ook al hadden vastgelegd. En ze hebben wel besloten om het logo van de game te laten voor wat het is, daarin is de E een 'biddende dame'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 5 mei 2017 10:50
    Oh vandaar dat de naam dus ineens anders was. Beetje jammer maar wel goed voor de publiciteit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BertThaBest

    • 5 mei 2017 15:41
    Tja, ik weet het fijne er niet van om hier over te kunnen oordelen. In eerste instantie vind ik het overdreven van Zenimax, maar als daadwerkelijk het handelsmerk in gevaar komt en ze echt geen andere keus hadden dan snap ik het goed. Vraag me dan wel af hoe het handelsmerk in gevaar kan komen en in welke mate.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HazeRon

    • 7 mei 2017 12:47
    Ik ben et eens met sander xD nog nooit gehoord van die troep . Zelfs no matter studios nog nooit van gehoord . Zenimax en bethesda daarentegen..