Zelda wint E3 volgens social media | Gamer.nl

Zelda wint E3 volgens social media | Gamer.nl

The Legend of Zelda: Breath of the Wild is het meest besproken op sociale media tijdens de E3. Dat blijkt uit onderzoek van Brandwatch.

Het onderzoeksbureau telde alle berichten bij elkaar op tu en zondag en woensdag en analyseerde ook de reacties tijdens de persconferenties.

De nieuwe Zelda werd in de meetperiode verreweg het meeste genoemd van alle games. Op twee en drie staan Battlefield 1 en God of War, en ook de remasters van Crash Bandicoot en Watch Dogs 2 maakten de tongen los op social media.

Media has no description

Het bureau onderzocht ook welke games tijdens de persconferenties het meest werden genoemd. Tijdens de EA-conferentie werd FIFA 17 het vaakst besproken, bij Bethesda was dat Dishonored 2. Tijdens de persconferentie van Microsoft werd Forza Horizon 3 het vaakst genoemd. Bij Ubisoft trok South Park de meeste aandacht en tijdens de conferentie van Sony was dat God of War.

Twitter deed zijn eigen onderzoek tijdens de E3. Ook uit dit onderzoek kwam Zelda als winnaar uit de bus, al werd God of War hier vijfde. FIFA 17, en met name de verhaalmodus, werd veel besproken op dit sociale medium.

Media has no description
E3 2016
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou