Zelda Wii U wordt openwereldgame 'met een twist' | Gamer.nl

Zelda Wii U wordt openwereldgame 'met een twist' | Gamer.nl

De aankomende The Legend of Zelda-game voor de Wii U wordt een openwereldgame met een verrassende wending. Producer Eiji Aonuma zegt dat in een interview met IGN.

Aonuma reageert hiermee op feedback van fans die de vorige Zelda, Skyward Sword, te klein vonden. Hij wil nog niet te veel zeggen, maar laat weten dat de nieuwe Zelda een openwereldgame met een eigen draai wordt.

Wel vindt Aonuma dat Nintendo niet alle feedback van fans kan gebruiken. "Als we alle feedback direct in het spel verwerken, is er geen verra ing. Als er commentaar is en fans vragen om een bepaald element, denk ik: 'Waarom interpreteren we dit niet op een onverwachte manier?' Dat is hoe we nieuwe elementen in Zelda-games stoppen. Ik wil altijd iets nieuws en onverwachts in elke game toevoegen."

Nintendo onthulde de nieuwe The Legend of Zelda begin 2013. Aonuma gaf toen aan dat de dungeons in het spel niet langer op volgorde bezocht hoeven te worden, in veel Zelda-games is dit wel verplicht. Op de E3 2014 was er gameplay van het spel te zien en in maart dit jaar werd het spel uitgesteld naar 2016. De game verschijnt op Wii U.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou