Nieuws
Tears of the Kingdom

Zelda: Tears of the Kingdom-dlc genoemd op officiële website

'De volledige versie van de game is vereist om dlc te kunnen spelen'

Geschreven door Michel Musters op
Uit tekst op de officiële website van The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom valt te herleiden dat er downloadbare content voor de game in aantocht is.

Op de officiële website valt te lezen dat "de volledige versie van de game vereist is om dlc te kunnen spelen", met de melding dat de dlc apart verkocht wordt. Nintendo heeft vooralsnog geen extra content voor de game onthuld.

Voorganger The Legend of Zelda: Breath of the Wild ontving na release een uitbreidingspas waarmee twee golven aan dlc gedownload kon worden. De eerste golf had de Master Trials, een motorachtig voertuig en Hero's Path, terwijl de tweede golf het verhalende Champion's Ballad besloeg.

Het vervolg op Breath of the Wild speelt zich wederom in Hyrule af, maar dan waarbij allerlei stukken grond nu in de lucht zweven. Link lijkt daarnaast zelf voer- en vliegtuigen in elkaar te kunnen zetten. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom verschijnt op 12 mei op Nintendo Switch.

Dit artikel delen:

Lees meer

Early Access-versie Kerbal Space Program 2 nu beschikbaar Voormalige Blizzard- en Bioware-werknemers ontwikkelen Project Skies
16

Reacties op: Zelda: Tears of the Kingdom-dlc genoemd op officiële website

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Raiga

    • 27 februari 2023 14:44
    De game is nog niet uit of DLC is praktisch al aangekondigd. Typisch weer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MooiMan

    • 27 februari 2023 15:31
    @Raiga

    Helaas gebeurt dat tegenwoordig met veel (grote) games. DLC wordt tijdens het ontwikkelproces van de game zelf al bedacht/gemaakt, etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 27 februari 2023 15:10
    Eerst maar is de game zelf

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mister Frowdo

    • 27 februari 2023 15:17
    Waar is de tijd dat we het woord "DLC" nog niet als vaste zekerheid mochten verwachten bij het aanschaffen van een game. Ik denk dat 150 ballen voor de limited edition wel genoeg is om de DLC gratis te mogen ontvangen, lieve mensen van Nintendo?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MooiMan

    • 27 februari 2023 15:32
    @Mister Frowdo

    Zat de DLC van BotW ook bij de Limited Editon inbegrepen? Ik dacht van niet toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoyVG

    • 27 februari 2023 16:28
    @MooiMan Nope, zat er niet bij. DLC voor BotW werd een maand voor de release officieel aangekondigd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MooiMan

    • 27 februari 2023 17:11
    @RoyVG

    Ik verwacht dan ook niet dat de DLC inbegrepen zit bij de Limited Edtion van de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 27 februari 2023 18:02
    "downloadbare content voor de game in aantocht is. " Hahah serieus? :P De game is nog niet eens uit!! :')

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Skating_vince

    • 27 februari 2023 18:36
    Ik vind het verschrikkelijk om te moeten zeggen - ik heb ze sinds de SNES allemaal gespeeld - maar ik verwacht dat dit de eerste wordt die ik niet ga kopen :(. Te groot, te weinig sturing. Hopelijk komen er ook nog ouderwetse Zelda games!

    Met AC helaas hetzelfde gebeurd toen ze naar een veel te grote open wereld gingen. Gelukkig komt daar wel weer een ouderwetse van!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 27 februari 2023 19:57
    @Skating_vince Ik snap wat je bedoelt de oude Zelda's waren altijd zo lekker "compact" dan krijg je echt een binding met je leef omgeving een totaal andere fijne sfeer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 27 februari 2023 20:53
    @Skating_vince

    Te weinig sturing kun je nu nog niet echt zeggen. We weten nog niet of het dezelfde open vrijheid gaat bieden als BotW.
    Die game had nul verhaal. Na het eerste plateau gedeelte moest je naar een dopje om daar te leren over 4 grote mechanische robots ofzo en dat was het zo ongeveer.
    Maar als deze Zelda wel een groot verhaal heeft wordt je als speler ook uitgenodigd die te volgen. En dus zou er sturing genoeg kunnen zijn.

    Ik snap overigens helemaal je punt.
    Bij BotW ging ik na dat plateau totaal de andere kant op maar na veel uren ontdekken wist ik niet meer wat ik eigenlijk ook weer moest doen om het verhaal op te pakken. Pas toen ik per ongeluk in dat dorpje kwam ging het verder.
    Op dat moment had ik graag een soort van sturing gehad of in dat geval wel een icoon op de kaart enkel voor aan te geven waar het verhaal verder gaat. Dan hadden de andere dingen gerust icoon loos mogen zijn maar die plek voor het verhaal had van mij dan best gemogen.

    Maar of dat bij deze nieuwe ook zo zal lopen verwacht ik ook van niet en dat weten we ook nog niet.
    Maar ik hoop ook dat het niet zo zal zijn want hoewel ik de ontdekkingen in BotW geweldig leuk vond om te doen wil ik nu een echte goede zelda met een leuk verhaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Hubert

    • 28 februari 2023 09:29
    @watashi wa maurice desu. je vergeet dat de botw eigenlijk gebasseerd is qua gameplay op de eerste zelda.. dat was ook hier is je wapen en zoek het maar uit.. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 28 februari 2023 10:22
    @Hubert

    Ja dat klopt. Dat vergat ik inderdaad even. En ook de eerste Zelda daarna hadden dat gevoel nog wel. Je kreeg bij zelda 2 wel aanwijzingen Mariam’s zovaagdat ook dat eerder zoeken was dan echt weten. En link to the past ook nog redelijk zelf zoeken
    Daarna kreeg je meer pointers.
    Dus je hebt helemaal gelijk.

    Ik vind overigens BotW geweldig in het onderzoeken en ontdekken. Maar ik mis wel een goed verhaal wat mij aanmoedigt de lijnen te volgen. Als ik dan besluit dat niet te doen vind ik het fijn dat dat kan maar ik zou wel willen dat er een reden zou zijn om echt door te gaan. Deze zelda heb ik nooit uitgespeeld. Puur omdat ik het geen motivate meer vond na 200 uit een fout verhaal volgen en alles al te hebben uitgeplozen.

    En ik heb tears ook echt wel spelen. Ik geloof nooit dat Nintendo deze game verknalt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 27 februari 2023 20:04
    Hmm! dit is een vreemd nieuwtje.. eerst maar eens zien of Tears of the Kingdom wel zo geweldig is (wat ik wel vermoed natuurlijk!).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 27 februari 2023 23:53
    Er schijnt in mei een Zelda BOTW DLC uit te komen van 69,95

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoyVG

    • 28 februari 2023 08:28
    @TripleR40 Niet geheel onwaar XD