Nieuws
The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

Zelda: Breath of the Wild-vervolg heet mogelijk Breath of Duality

Aldus een voormalige redacteur van Nintendo Power

Geschreven door Michel Musters op
Het nog naamloze vervolg op The Legend of Zelda: Breath of the Wild heet mogelijk Zelda: Breath of Duality.

Dat claimt journalist Paul Gale, die jarenlang voor Nintendo Power en andere publicaties heeft geschreven. Hij heeft tijdens zijn loopbaan veel bronnen gekregen binnen de game-industrie, maar geeft wel aan dat hij op dit moment niet kan bewijzen dat de naam echt is.

Volgens hem zou de subtitel Breath of Duality slaan op diverse aspecten van de game: "Dualiteit tussen de mogelijkheden van personages, gameplay op het land en op zwevende eilanden, het verleden en het heden, licht en duisternis, en ga zomaar door."

Gale geeft daarbij wel aan dat zijn bron deze naam al een flinke tijd geleden heeft gezien, en dat het niet uit te sluiten valt dat het een van de vele potentiële namen voor het langverwachte vervolg kan zijn.

Vorig jaar liet Bill Trinen van Nintendo al weten dat de naam van het vervolg op Zelda: Breath of the Wild expres nog geheim wordt gehouden. "Die namen... ze geven vaak kleine hints naar wat er mogelijk (in de game) gaat gebeuren."

Zover bekend komt het vervolg op The Legend of Zelda: Breath of the Wild ergens dit jaar uit op Nintendo Switch.

Dit artikel delen:

Lees meer

Intel lanceert Core i9-12900KS; belooft snelste cpu van nu Destiny 2-studio klaagt mensen achter valse copyright strikes aan
25

Reacties op: Zelda: Breath of the Wild-vervolg heet mogelijk Breath of Duality

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    WvA

    • 29 maart 2022 11:32
    Benieuwd of de coop geruchten dan toch waar zijn. Volgens mij een keer een interview gelezen dat Nintendo dit destijds overwoog, en het was een theorie dat Zelda zelf playable zou zijn omdat ze haar haar opeens anders droeg (makkelijker te programeren).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 29 maart 2022 11:32
    hopelijk komt ie dit jaar uit kan ik eindelijk de switch weer gebruiken die word nu alleen door me zoon gebruikt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 29 maart 2022 16:15
    @hulstpower 10 minuten geleden bekend geworden dat die pas in 2023 komt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 29 maart 2022 17:17
    @WvA ok nog even wat langer wachten is een zelda wel altijd waard

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 29 maart 2022 12:24
    Hm, niet erg catchy als je 't mij vraagt.. Liever wat anders, 'Incanted Breathless Necrobestial Devourers and Extinguishers of the Pale-lit and Equilibric Wilds' lijkt me wel wat.. Zit nog iets met BotW in ook hehe duistere Zelda duistere naam, uberkitch!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 29 maart 2022 12:31
    Ik denk niet dat ze iets met Breath zullen doen. De enige zelda's die iets gemeen hebben in de naam zijn Oracle of Seasons en Oracle of Ages maar die zijn alle 2 niet door Nintendo ontwikkelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 29 maart 2022 13:21
    @-JK- Maar is dit niet ook de eerste keer dat er meteen als volgende release een direct vervolg komt op een vorige game? Phantom Hourglass was wel een vervolg op Windwaker (dacht ik?) maar daar dat was volgens mij toch anders dan wat ze nu doen. Fourswords had wel 2x fourswords in de titel overigens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • burningcactus

    • 29 maart 2022 13:45
    @WvA Was Majora's mask was als het me goed bijstaat ook een sequel op Ocarina of Time.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 29 maart 2022 14:43
    @WvA weten ook nog niet erg veel van de volgende game, misschien is het geen direct vervolg want ik vond BotW wel afgerond. maar aan de andere kant hebben we al wel gezien dat het in dezelfde wereld afspeeld en dat die wereld word aangepast. Net als bij Majora's Mask bv, een hele andere wereld en een hele andere game, maar wel met een hoop elementen uit Ocarina of Time.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 29 maart 2022 15:38
    @-JK- Ik dacht dat het dezelfde wereld was, die van Ocarina of Time en Majora's Mask, maar gewoon een heel ander gebied.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 29 maart 2022 16:16
    @NightyNite Nee is een andere dimensie.
    The story of Majora's Mask takes place two months after the events of Ocarina of Time. It follows Link, who on a personal quest ends up in Termina, a world parallel to Hyrule.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Kwolly

    • 29 maart 2022 12:58
    Al sinds de aankondiging van de sequel heb ik het vermoeden dat deze games deel uit maken van een trilogie: Breath of the Wild, Breath of (Duality) en een derde Breath-game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 29 maart 2022 13:11
    @Kwolly Als de tweede "Duality" heet dan zal ik niet raar opkijken als het laaste deel in deze trilogie gaat heten "Breath of the Triforce"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 29 maart 2022 13:04
    Ik hoop vooral dat die technisch goed draait op de zwakke Switch hardware. Je ziet bij meerdere open world games dat de hardware het niet helemaal meer trekt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 29 maart 2022 14:30
    @Snoop213

    Vergeet niet dat BotW ontwikkeld was voor de Wii U en daarna pas overgezet werd naar de Switch. BotW2 is volledig ontwikkeld voor de Switch and Nintendo gaat altijd net een stapje verder voor 3D Zelda & 3D Mario games. Ik verwacht een goed draaiende game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 29 maart 2022 15:17
    @PietS. Ja maar monster Hunter en die laatste hyrule Warriors Game waren technische niet best. Maar ik hoop het inderdaad dat het goed loopt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 29 maart 2022 15:35
    @Snoop213 AoC is in SP prima te spelen, maar in MP is het schijnbaar niet goed inderdaad. Dat is gelukkig wel een ander soort game dan BotW(2). Over Monster Hunter heb ik vrijwel geen klachten gehoord. Runt die niet lekker nee?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 29 maart 2022 16:07
    @PietS. Verbaas me er nog steeds over hoe crappy Links Awakening draaide.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 29 maart 2022 22:35
    @WvA

    Die remake was dan ook niet door Nintendo in-house geproduceerd. Ze hadden de framerate van die game gewoon moeten cappen op 40fps, i.p.v. alles eruit proberen te pushen op 60, waardoor het in sommige gebieden totaal inkakte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 31 maart 2022 17:24
    @PietS. Maakt mij niet uit waar die geproduceerd is, het is een AAA titel van een AAA franchise, ik mag als consument verwachten dat als Nintendo een Zelda released, hij in goede staat is. Ik heb me er uiteindelijk mee vermaakt, maar zou bij een replay waarschijnlijk het origineel erbij pakken ipv deze.