Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws
Zelda Breath of the Wild

Update: Making of-serie van Zelda: Breath of the Wild verschenen

Driedelige videoreeks neemt kijkje achter de schermen

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo heeft een driedelige making of-reeks gemaakt rondom The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
Update: De making of-reeks is vanmiddag in zijn geheel online gepubliceerd door Nintendo. De drie video's van elk ongeveer tien minuten zijn hieronder te bekijken.


Het eerste deel van de drie video's moet vanmiddag om 2 uur verschijnen. De video's tonen hoe de recent uitgekomen Switch- en Wii U-game, die wereldwijd wordt geprezen en veel hoge scores binnen heeft gehaald, is ontwikkeld door het bedrijf. The Legend of Zelda: Breath of the Wild ontving van Gamer.nl een 10.

Dit artikel delen:

Lees meer

SGP en ChristenUnie voorstanders verbod op gewelddadige games Deze week op Steam: Vijf pc-games uitgelicht
27

Reacties op: Update: Making of-serie van Zelda: Breath of the Wild verschenen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 2 maanden, 1 week geleden
    Heb hem eindelijk kunnen spelen gister (wii-u) , maar ik wordt nu al helemaal lijp van al die wapens die continue breken en het geswitch (no pun) naar je inventory om een nieuwe te kiezen. haalt enorm de flow uit de game.. En dan vijanden die geen breekbare wapens hebben… wat een design-flaw. Het is een goeie game voor wat ik zover gespeeld heb, maar zeker geen 10/10.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Wiepie

    • 2 maanden, 1 week geleden
    Helemaal mee eens. Absoluut geen slecht spel maar de pers heeft cijfers gegeven met een roze bril op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 2 maanden, 1 week geleden
    @Wiepie en causalkiller

    Een review blijft subjectief een mening van 1 persoon. En de ene vind dat wel erg en de andere niet.
    Maar als ik jullie zo begrijp spelen jullie ook geen enkele single player shooters?
    Want daar zijn je wapens zo snel leeg en moet je steeds naar je inventory om te wisselen. Dat haalt enorm de flow uit de game. En dan vijanden die blijkbaar oneindige kogels hebben….wat een design flaw.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    MichelMusters

    • 2 maanden, 1 week geleden
    In mijn optiek (na zo'n 55 uur spelen) is het feit dat wapens breken helemaal niet zo irritant na de eerste paar uren. Het zorgt er niet alleen voor dat je alle wapens in de game uittest (in plaats van vasthoudt aan één wapen), je krijgt op den duur sterkere wapens die een stuk langer meegaan. Zeker wanneer je leert welke wapens beter tegen bepaalde vijanden werken breken ze steeds minder snel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    garciagarcia

    • 2 maanden, 1 week geleden
    @MichelMusters
    Dat is dan een smaakding. Want die wapens die na 3 klappen breken drijven me echt tot waanzin. Ik heb Zelda daarom even geparkeerd in de kast, genoeg andere pareltjes om te spelen.

    Wat ik verder echt jammer vind is dat er op een klein beetje kritiek op Zelda gelijk gereageerd wordt door iemand van de redactie. Maar als ik een heel stuk schrijf (Review Wildlands bv) en inhoudelijk een discussie aan wil gaan volgt er geen reactie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Marcus88

    • 2 maanden, 1 week geleden
    @MichelMusters Heb er nu 112 uur in zitten en heb nog nooit zo iets irritants meegemaakt in een Zelda game. Gelukkig kun je met je D-pad snel een andere wapen selecteren maar het is echt gewoon hinderlijk en irritant. En dat je nieuwe wapens kan uit proberen, het blijft een Sword - axe - spear maar met dezelfde movesets. Dus echt veel heb je er nou ook niet aan :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Arrahant

    • 2 maanden, 1 week geleden
    @Marcus88 Flesjes waren best irritant! En wat te denken van de alarmbel als je low health had?!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 2 maanden, 1 week geleden
    @watashi wa maurice desu. Wat een enorme slecht voorbeeld vertel je hier zeg ;) In elke shooter is het wapen wisselen realtime met de druk op 1 knop zonder de gameplay te onderbreken, net als reloaden (een essentiel onderdeel van een gun )

    Een stalen zwaard wat na 3x zwaaien ontploft in je handen en gewoon helemaal weg is is een slechte design keuze.

    games als the witcher of darksouls doen weapon degradation gewoon zoals het hoort, je wapen gaat stuk naar verloop van tijd, maar je kunt er mee blijven vechten, ook al doet hij minder damage. En dan kun je hem altijd nog repairen. Zo kun je blijven vechten met de wapens die jou liggen en je een goed gevoel geven.

    Zelda however, daar wordt je geforceerd en dat is slecht, om continue nieuwe wapens op te pakken en je geen binding krijgt hiermee, en al vind je een tof wapen , ga je hem niet gebruiken omdat je hem wilt inzetten op speciale momenten en niet op random mobs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Jumpman

    • 2 maanden, 1 week geleden
    @casualkiller een zwaard is na 3 keer zwaaien echt niet weg, maar snap je punt wel. Echter is het zoals Michel ook al zegt, je gaat hierdoor meer verschillende wapens gebruiken. Had nooit gedacht dat de boomerang in veel gevallen de beste keuze blijkt te zijn. Zo snel (en zelfs in veel gevallen onrealistisch) wapens wisselen in shooters zit er niet in. Dus idd, je flow wordt onderbroken maar lang niet zo als in een rpg die op turn based vechten staat. Ervaar dit zelf eerder als de snelheid die ik in mass effect 2 ervaarde bij het selecteren van skills/abilities.

    Geef t spel even de tijd en je zal je verbazen hoe snel je went en hoe weinig het gaat storen dat je wapens kunnen breken. Daarbij liggen door een paar vijanden te verslaan er wapens in overvloed op de grond. Door die te pakken kan je meteen doorvechten, equiped link automatisch. Misschien niet je beste keus op dat moment maar haalt niets uit je snelheid en dwingt je meerdere aanvallen onder de knie te krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    garciagarcia

    • 2 maanden, 1 week geleden
    @Jumpman
    Jawel man. Casualkiller heeft gewoon gelijk. Ik had een zwaard gevonden en 4!!! enemies later was hij gewoon POEF weg… Ik vind dat echt een slechte design keuze.

    Ik zal het spel over een tijdje weer oppakken en ben benieuwd of ik me er na een tijd niet meer aan zal storen. Ik hoop het, want ik wil dit spel gewoon echt tof vinden, maar tot op heden voel ik het niet zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Jumpman

    • 2 maanden, 1 week geleden
    @garciagarcia 4 enemies is ongeveer 16 tot 20 klappen met een zwaard. Je kan ook iets uit zn verband trekken. Daarbij heb ik ook een zwaard gevonden waar ik al 5 hordes vijanden en 2 stone golems heb gesloopt en is nog niet eens in de danger zone. Het scheeld heel erg welk wapen je gebruikt. En ja, in het begin van de game krijg je echt de tofste en beste wapens niet ter beschikking.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 2 maanden, 1 week geleden
    @casualkiller

    Ik snap je punt ook wel maar de wapen wissel geeft het mij toch een gevoel van realisme mee.
    Die 1 druks wissel kun je verre van realistisch noemen.
    Het is al sterk dat zowel Link als elke militair een legio aan wapens meezeult, maar wat Link in ieder geval realistisch doet is niet wisselen vanuit het niets. Ik bedoel dat hij niet spontaan een wapen in handen heeft als de andere weg is.
    Als je al 30 wapens mee kunt nemen dan zou je als er 1 breekt toch ook niet meteen met een andere in je handen staan. Dan zou je op het slagveld hopen dat je snel genoeg hebt gewisseld of anders snel genoeg herlaad.
    Ik snap je punt heus wel maar ik vind nu net het wisselen de reden dat je tactischer te werk gaat.
    Je ziet op afstand wat voor vijanden het zijn en je wisselt het juiste wapen al in.
    Voor de standaard vijanden op de buitenwereld heb ik vaak een knots of zo paraat.

    Daarbij is het even doorzetten en je vind ook wapens die langere tijd mee gaan.
    Je kunt die ook goed vinden in de Shrines. Het loont daar goed om behalve door te lopen ook op zoek te gaan naar de kistjes. In de meeste zijn er 2 te vinden waarvan in sommige ook best sterke wapens zitten.

    Het is maar hoe je het benaderd.
    Ik vind het wisselen nu net realistischer voelen omdat het niet ineens een ander wapen is.
    Geeft je ook meer reden om tactisch te werk te gaan. Of zelfs meer stealth aan te vallen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Spicious

    • 2 maanden, 1 week geleden
    @casualkiller
    Je kan ook via het quick menu al je wapens, shield, bows, arrows wisselen, zonder dat je helemaal je inventory in moet. Ook als je inventory vol is en je ziet een nieuw wapen, kan je gewoon een wapen letterlijk weggooien i.p.v. weer je inventory in te gaan en daar te droppen. Op deze manier gaat het allemaal soepeler.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coolharry

    • 2 maanden, 1 week geleden
    Ik denk sowieso dat een paar uur veel te kort is om het systeem en de game te kunnen beoordelen. Zo vind ik de game er meestal heel leuk uitzien, maar zijn er stukken die grafisch eigenlijk niet kunnen. Gaf de game hierdoor eerder een 9/9,5, maar nu ik maar nieuwe stukken blijf ontdekken en de game gewoon enorm leuk blijft om te spelen ga ik toch meer richting die 10. De dungeon bazen zijn ook wat ongeïnspireerd, maar toch doet dit maar weinig af aan de game. Over de wapens, sja, je mist nu wel het legendarische gevoel bij dat je anders wel kunt hebben bij hele dikke wapens, maar als je het eenmaal gewend bent is het niet echt een issue meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Spicious

    • 2 maanden, 1 week geleden
    @coolharry
    Ja ik had hetzelfde, het duurde even maar ik zit er echt heel erg in nu, kan niet wachten om vanavond weer verder te gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 2 maanden, 1 week geleden
    @casualkiller
    Gaan wapens ook niet stuk bij vijanden zoals skyrim en en andere rpg's.
    Daar heb ik nog nooit iemand horen zeiken.
    Maar als je eenmaal de wat betere wapens is dit niet zo erg en ook vind je overal wapens ik heb zelf niet zonder gezeten en het is ook zo dat in het begin je vaak vijanden beter kan ontwijken in sommige gebieden vooral lynell bijvoorbeeld.
    Dat hoe je je wapens selecteerd ja niet heel logisch maar ik druk gewoon op start en kies er 1.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    **Guitar_Hero**

    • 2 maanden, 1 week geleden
    @hulstpower In Skyrim of welke andere rpg die ik ken, gaat dit bij lange na zo snel niet als in Zelda BotW. Met de kritiek van casualkiller ben ik het zeker eens, het voelt erg onnatuurlijk om een nieuw wapen te kiezen.

    Eer ik door had hoe je een andere boog kon kiezen toen die kapot ging (want inderdaad, je staat gelijk met lege handen) ging ik ten onder in de strijd. Wat mij betreft hadden ze beter een ander wapen in je handen kunnen drukken, zodat je wel verder kunt vechten zonder onderbreking, maar goed.

    Hoewel ik het spel wel vermakelijk vind heeft het voor mij nog niet echt de WOW factor die het had mogen hebben. Wie weet komt dat nog verderop in het spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 2 maanden, 1 week geleden
    @**Guitar_Hero** in begin gaan zeker wapens snel stuk mee eens maar je vind overal wapens en later krijg je steeds meer slots en heb je ook genoeg wapens die bijna niet stuk gaan. Ben zelf nog niet dood gegaan omdat me wapen stuk is.
    Maar is er een game die ooit perfect is nee is altijd wel iets om over te zeuren. Maar als je in zelda zit is die game zo goed voor mij als fan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    FishSt1ck

    • 2 maanden, 1 week geleden
    @casualkiller Je hoeft helemaal niet naar je inventory om je wapens te wisselen, dat wordt zelfs in het tutorial stukje uitgelegd. Zelf vind ik het een goede toevoeging omdat je daarwerkelijk andere wapens gebruikt in plaats van altijd hetzelfde zwaard. Het enige wat ik irritant vind is dat je bij het breken van je boog wel terug moet naar je inventory omdat ie dan switched naar je melee wapen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Spicious

    • 2 maanden, 1 week geleden
    @FishSt1ck
    Je hoeft ook met de boog niet terug naar je inventory. Druk de rechtertrigger in en dan klik je op de rechtste vierpuntsdruktoets. Dan kan je gewoon een nieuwe boog selecteren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.