Nieuws
Breath of the wild

Zelda: Breath of the Wild is game van het jaar op GDC Awards

Ook Cuphead, Horizon: Zero Dawn en Nier: Automata vallen in de prijzen

Geschreven door Michel Musters op
The Legend of Zelda: Breath of the Wild heeft de prijs voor game van het jaar gewonnen op de GDC Awards gisteren.
De Game Developer Conference (GDC) Choice Awards worden elk jaar tijdens de GDC gehouden en richten zich op de meningen van mensen uit de game-industrie zelf.


The Legend of Zelda won de award voor beste game van het jaar, maar ook de awards voor beste audio en beste design. Cuphead sleepte twee awards in de wacht voor beste visuele art en beste debuut. De publieksprijs ging naar Nier: Automata.

De beste mobiele game was Gorogoa, dat ook de award voor innovatie won. Horizon: Zero Dawn won de award voor innovatie, terwijl What Remains of Edith Finch geprezen werd om het narratief. Superhot tot slot won de award voor beste vr-game.

Dit artikel delen:

Lees meer

Makers Oxenfree tonen nieuwe game Afterparty The Elder Scrolls Online: Summerset aangekondigd
12

Reacties op: Zelda: Breath of the Wild is game van het jaar op GDC Awards

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 22 maart 2018 10:14
    De publieksprijs is zeer terecht!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • PansyWhea

    • 25 maart 2018 00:19
    @casualkiller Op zoek naar iemand om nieuwe dingen te proberen
    Dus, is er iemand die geïnteresseerd is in webcome sex of soms echt?))
    Nou, ik ben, en ik meestal online hier - http://v.ht/profileg4

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 22 maart 2018 11:29
    Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vond Zelda een beetje tegenvallen. Tuurlijk, het is een fantastische game maar door alle lof en tienen had ik misschien iets meer verwacht. Lag puur aan mijn verwachting maar voor mij kon hij de hype niet helemaal waar maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 22 maart 2018 11:47
    @Sander999 ach ik heb het zelfde. Snap heel de ophef niet om deze game. Zou het een 7,5 geven.

    Tuurlijk erg leuke open wereld, maar ik verkies 100x die van horizon boven dit. En hoe bijzonder was het klimmen, koken en wapens nou eigenlijk? En 100x dezelfde tempels met dezelfde muziek en een random uitdaging. Die niet pratende personages zonder enige echte diepgang, etc etc.

    Maar roep dit niet te hard, want je word keihard neergesabeld als je iets over zelfa zegt blijkbaar lol

    Oh en in dat opzicht vond ik ook de nieuwe Mario niet meer dan een 7, maar dan krijg je dezelfde reacties…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 22 maart 2018 12:26
    @nicster

    Nee hoor, ik had precies hetzelfde gevoel bij deze game.
    Voor mij dan wel een dikke 8 dat dan weer wel, maar The Witcher 3 is bijvoorbeeld vele malen beter. (mijn mening)

    Gelukkig ben ik iemand die sommige soundtracks helemaal kapot kan beluisteren, en in Zelda zat het muziek dik in orde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 22 maart 2018 12:54
    @spreadthehate & @nicster,
    Ahh, goed om te horen, ik was al bang dat het aan mij lag. Ik zou zelf de game ook een dikke 8 geven maar vind inderdaad The Witcher 3 en Horizon veel betere games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleDad

    • 22 maart 2018 14:17
    @nicster
    Nou, een 8.5 mag ook wel hoor.
    Mario inderdaad ook een beetje over rated. Beide games vind je niet terug in mijn persoonlijke all time top 20.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fealar

    • 22 maart 2018 19:06
    @nicster

    Ik vind het persoonlijk vooral een aardige Zelda game en een goeie open world game. Ik speelde de vorige delen vooral voor het verhaal en de grote tempels waar je heen moest werken en de aparte characters die je ondertussen tegen kwam. Zelf krijg ik bij BotW niet echt dat gevoel. Daarentegen moet ik wel toegeven dat ik de game tussendoor toch nog best wel vaak opgestart heb en mezelf er meerdere keren op betrapt heb dat ik gewoon dom wat rond aan het dwalen was in de wereld. Ik kan dit niet van heel veel games zeggen tegenwoordig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 22 maart 2018 12:59
    @Sander999 Gewoon goed dat jij je eigen mening geeft. je valt er niemand mee lastig en alleen een totale randebiel zal er mee zitten wat jij zegt. en je er persoonlijk op aanvallen.

    Ik heb enkel ervaring met de Wii-u versie van Breath of the wild, en die wil ik niet eens uitspelen omdat ik niet echt de resolutie en framerate kan verdragen van die versie.

    Jim Sterling ontving doodsbedreigingen omdat hij BOTW een 7 gaf , zo ver gaan sommige fans :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 22 maart 2018 14:18
    @casualkiller
    Goed om te horen. Jij weet denk ik net zo goed als ik dat er hier enkele figuren met een bijzonder laag IQ rondlopen die meteen beginnen te gillen als je kritiek hebt op ‘hun’ franchise of console. Durf bijna geen kritiek meer te uitten ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleDad

    • 22 maart 2018 14:12
    @Sander999
    Ik begrijp de hype ook niet. Het is gewoon een open world zelda. Goed gemaakt, zeker. Maar niet super bijzonder. Sommige mechanismen zelfs ronduit irritant, en toch weer een hele boel l fetch quests.

    Ik denk dat het de "Nintendo bonus " is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 22 maart 2018 15:02
    Meesterlijke game, krijg er geen genoeg van.