Zeer geavanceerde AI in Far Cry, mogelijk ook op Xbox | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Tijdens de QuakeCon van het afgelopen weekend werden naast Doom III en Call of Duty ook andere games vertoond. Far Cry was een van de titels die te bewonderen was op het feestje van id Software. En de eerste impre ies die men op deed zijn erg positief. Vooral de AI lijkt van een extreem hoog niveau te worden. Tegenstanders zoeken namelijk dekking, trekken zich terug en proberen je in de flanken aan te vallen als ze de kans krijgen.Of course, we ogled and ahhed over Far Cry's graphics once again, with the ma ive outdoor levels and the detailed character and weapons models. The physics in the game continue to impre as well. Real time game physics are admittedly in their infancy but Crytek seems to want to make their game world highly realistic with rag doll physics for the player characters to items like boxes, barrels and chairs that can be realistically moved about. Lighting effects are also well handled and are combined with the physics engine for some cool effects. At one point we blew up a explosive canister with our pistol inside a confined space and we saw two lighta, each attached by a wire, sway and move just like you would imagine they would.In deze impre ie kun je verder lezen dat de voertuigen in Far Cry realistisch aanvoelen en dat het spel wel eens een van de grootste titels van dit jaar kan worden. Verder doet nog steeds het gerucht de ronde dat Far Cry ook op de Xbox zal verschijnen. Dit zou begin 2004 moeten gebeuren.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou