"Multiplayer was letterlijk iets dat afgevinkt moest worden omdat de financiële voorspellingen beweerden dat we dat nodig hadden en (uitgever) 2K was meedogenloos als het aankwam op het toevoegen hiervan", vertelt Davis. "Niemand speelt het en ik zie het niet eens als onderdeel van het totaalpakket - het is een andere game die op de disk geramd is, als een kankergezwel dat de beste dingen van de ervaring – waar het team van Yager zijn hart en ziel in heeft gestoken om te maken – dreigt te vernietigen."

Afgezien van de multiplayermodus, kreeg Yager veel steun van 2K Games om zijn ideeën voor Spec Ops: The Line waarheid te maken, zo vertelt Davis. Die visie was om spelers aanvankelijk een vrij standaard third-person shooter voor te schotelen, die vervolgens ontaardt in een psychologisch verhaal in de stijl van Apocalypse Now. "Om gamers in deze ervaring te zien stappen, hopend dat ze een leuke schietpartij krijgen in een Midden-Oosten-omgeving, daarbij zielloze slechte vijanden doden waar je je moeilijk mee kunt identificeren (en dus makkelijk kunt neerschieten) en ze dan langzaam in het konijnenhol zien vallen in een donkerder, meer bespiegelend, surrealistischer en door persoonsgedreven ervaring, was fantastisch."