Xcom toch niet ontwikkeld door Bioshock 2-team | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

In een door 2K Games uitgebracht persbericht werd de indruk gewekt dat Xcom gemaakt wordt door het team achter Bioshock 2, maar dit blijkt niet te kloppen. Martin Slater, hoofd van het voormalige 2K Australia, legt aan weblog Kotaku uit hoe de vork in de steel zit. De Australische studio is onlangs omgedoopt tot 2K Marin, en draagt nu dezelfde naam als de Bioshock 2-studio uit het plaatsje Marin in Californië.

De studio's zijn nu qua naam aan elkaar gekoppeld, maar qua werkzaamheden was dit al langer het geval. Zo hielp 2K Australia mee met de ontwikkeling van Bioshock 2 en helpt 2K Marin mee met de ontwikkeling van Xcom. Het verschil is dat het voormalige 2K Australia dit keer de leiding heeft over de ontwikkeling. Dit is de eerste keer dat de studio de leiding heeft over een project, sinds het is overgenomen door 2K Games. De laatste game die de studio zelf maakte, toen nog onder de naam Irrational Games, was Tribes Vengeance in 2004.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou