Nieuws
xcloud

xCloud vanaf september onderdeel van Xbox Game Pass Ultimate

Geen extra kosten

Geschreven door Jacco Peek op
Vanaf september is Project xCloud onderdeel van Xbox Game Pass Ultimate. Dat laat Microsoft weten op Xbox Wire.

Xbox Game Pass Ultimate geeft gebruikers voor 12,99 euro per maand toegang tot Game Pass op Xbox One en PC en Xbox Live Gold. Microsoft meldt dat xCloud zonder additionele kosten aan het pakket wordt toegevoegd. Daarmee zijn ruim honderd Game Pass-titels speelbaar via de cloud.

Ook meldt Spencer dat spelers niet worden 'geforceerd' over te gaan naar de volgende generatie consoles. 'De komende jaren' verschijnen Xbox Game Studios-titels daarom ook op Xbox One.

Momenteel is de bèta van Project xCloud beschikbaar in verschillende landen, waaronder Nederland. Uit het bericht wordt niet duidelijk of de toevoeging van de dienst aan Game Pass Ultimate de huidige bèta vervangt. Aan Gamer.nl vertelt Microsoft dat er 'dichterbij lancering' meer details worden gedeeld. Gamer.nl was gematigd enthousiast over de test.

Op 23 juli zendt Microsoft om 18:00 uur een presentatie uit met nieuwe Xbox Series X-games. De presentatie toont onder andere de campagne van Halo Infinite.

Dit artikel delen:

Lees meer

Opnames Uncharted-film gaan binnenkort van start Bonuslevel Podcast #2: Nintendo Direct-geruchten en liefde voor de DK Rap
9

Reacties op: xCloud vanaf september onderdeel van Xbox Game Pass Ultimate

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 16 juli 2020 16:37
    En dit is rede waarom ik eerst een xbox koop. Games zijn er wel ja Sony en Nintendo hebben betere games. Maar heb wel vertrouwen dat xbox nu met betere komt deze generatie zoveel staat op spel als ze stadia en amazone voor willen blijveb

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 16 juli 2020 16:59
    @hulstpower ik heb ook een heel goed gevoel bij xbox atm. veel zin in de nieuwe generatie, ik ben benieuwd naar de presentatie volgende week

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 16 juli 2020 17:41
    @hulstpower als ze alleen een halo tonen en een nieuwe Forza. Dan ga ik voor het eerst geen Xbox halen. Ik wil verse games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 16 juli 2020 18:05
    @Roy36NL er is hellblade 2 en everwild zij. Al 2 titels die mij meer aanspreken dan Sony liet zien. Maar verwacht dat Sony ook nog niet alles getoond heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 16 juli 2020 22:26
    @hulstpower nu gok ik wel dat hellblade 2 een timed exclusive is. Aangezien hellblade 1 ook op de ps4 was. En was meer uit een te kluiten gewassen Indi game dan een triple a game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 juli 2020 07:19
    @Roy36NL hellblade 2 word geen timed exclusive sinds de studio van microsoft is. En ja het was een trile a indie game gemaakt door 20 man op een heel klein budget.
    Maar voor mij voelde het als een triple a title natuurlijk vond ik god of war veel beter maar nu verwacht ik veel meer van hellblade 2 met een full budget en 50 man die er aan werkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 17 juli 2020 08:52
    @hulstpower nu is 50 man niet heel veel als je de end credits ziet van God of war en the last of us 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 juli 2020 10:15
    @Roy36NL Klopt 50 man is nog steeds niks vergeleken met de studios van sony.
    En dan moet je beseffen dat sony ook nog eens een studio onder de rook van san francisco heeft die dat soort studios bijstaat met productie van games.
    Maar bedoelde maar als je ziet wat ze met 20 man deden en dan nu hoger budget en 2x zoveel man verwacht ik wel een goeie hellblade 2 vervolg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    sandervs

    • 17 juli 2020 14:02
    @Roy36NL nieuwe Halo gaat wel echt vet worden denk ik hoor, nieuwe engine en wordt al 5 jaar aan gewerkt.