Nieuws

Xbox-topman Spencer aanwezig op PC Gaming Show

Gaat Windows 10 presenteren

Geschreven door Gijs Scheltens op
Xbox-topman Phil Spencer zal aanwezig zijn op de PC Gaming Show, de E3-persconferentie gestart door PC Gamer. Hij gaat het hebben over Microsofts nieuwe besturingssysteem: WIndows 10.

"De PC Gaming Show is de ideale plek om direct met pc-gamers te praten, en een geweldig moment om over Windows 10 te praten", aldus Spencer. Hij presenteert Windows 10 als het systeem dat pc- en Xbox-games moet gaan verenigen.

Microsoft kondigde eerder al aan dat Windows 10 verscheidene functies krijgt om pc's aan Xbox-consoles te koppelen. Zo ondersteunt Fable Legends cross-platform multiplayer en kunnen gebruikers met Windows 10 games van hun Xbox One naar hun pc streamen.

De PC Gaming Show vindt plaats op 16 juni om 02:00 uur Nederlandse tijd. De persconferentie is live te volgen via Twitch. Onder andere Blizzard, Paradox, Creative Assembly en Frictional Games zullen aanwezig zijn op de PC Gaming Show.

Bron: PC Gamer

Dit artikel delen:

Lees meer

Assetto Corsa in 2016 naar PS4 en Xbox One PES 2016 wordt op 12 juni onthuld
9

Reacties op: Xbox-topman Spencer aanwezig op PC Gaming Show

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • ShadowX

    • 4 juni 2015 11:37
    Vind het in vergelijking met zijn voorganger een vent waar meer duidelijkheid op tafel wordt gelegd, vind het top hoe hij de Xbox Divisie draaiend houd en luistert naar de gamers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 4 juni 2015 16:16
    Phil Spencer is niets meer dan een PR kanon van MS, in de realiteit wil hij maar 1 ding van jou, dat je zoveel mogelijk geld uitgeeft aan ms. dat heeft echt niets met 'luisteren naar gamers' te maken , mocht je vergeten zijn hoe MS's originele visie van de XB1 was…

    Dan hadden ze wel een gamerbak gemaakt ipv een veredelde vhs recorder waar je ook op kunt gamen als het echt moet.

    Dat zijn Shu van Sony en Iwata van Nintendo b.v. ook hoor, daar niet van, alleen hebben die de schijn niet zo tegen als een bedrijf wat de consument keihard probeert te naaien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 4 juni 2015 16:25
    "Phil Spencer is niets meer dan een PR kanon van MS, in de realiteit wil hij maar 1 ding van jou, dat je zoveel mogelijk geld uitgeeft aan ms."
    Willen bedrijven geld verdienen? Het moet toch niet gekker worden!
    Doen bedrijven aan PR? Belachelijk!

    "Dat zijn Shu van Sony en Iwata van Nintendo b.v. ook hoor, daar niet van,"
    Oh maar waarom moet je het dan toch even zeggen?

    "alleen hebben die de schijn niet zo tegen als een bedrijf wat de consument keihard probeert te naaien."
    Hoe naait Microsoft jou dan keihard? Kun je daar details over geven?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 4 juni 2015 17:43
    ik zal je een detail geven, zoals 1 juni microsoft over geswitched is naar normale geldeenheden en zijn de xboxpoints die je tot nu toe daar op had staan (ik had er nog 250!) EXPIRED. Hoe kan geld nu verlopen ?? En waarom is al dat geld naar microsoft gegaan vraag je jezelf dan af?

    Omdat het bij de amerikaanse wet verboden is om gift-cards te laten verlopen, heeft microsoft xbox points omgedoopt tot 'promotional credits' om zo onder de wet uit te komen.

    Nu ga je natuurlijk zeggen: lol 250 points jankert.

    Doe es die paar rot punten keer 50 miljoen xbox live gebruikers?

    Naaierij op en top.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 4 juni 2015 20:10
    Ik weet niet zo heel veel van xbox points af. Maar jou verhaal verbaasd me totaal niet. Dit soort arrogamtie t.o.v. consumenten is de reden dat ik geen Xbox gekocht hebt maar een PS4. Sony gaat naar mijn mening toch wat fatsoendelijker met klanten om.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 4 juni 2015 23:03
    Ja heel fatsoenlijk. Laten betalen voor een netwerk wat zo niet eens fatsoenlijk in de lucht kunnen houden. Om maar niet te zwijgen van de hack van een aantal jaar geleden. Oh ja Sony, de muziek afdeling, die moedwillig miljoenen gebruikers heeft geinfecteerd met spyware een aantal jaren geleden. Software ontwikkelaars van lik-me-vestje

    Om maar niet te spreken van de beloftes van de ps4, nu 1,5 jaar later, niks van waargemaakt. Alleen maar remasters en oude titels

    Ms probeert tenminste nog eens iets nieuws :) Innovatie, hup (windows 10, hololens, Kinect 2.0, directx12) wat doet Sony? Teren op het succes van de ps3, niet voor niks gaat het niet zo denderend met het bedrijf. (MS daarentegen ;) )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 4 juni 2015 23:35
    "Alleen maar remasters en oude titels?" Bloodborne (score van 92 op metacritic), Driveclub, The Order 1886 en nog een paar.
    "Innovatie met directX12?" Laat me niet lachen. Dat had al 5 jaar geleden moeten gebeuren. Het was behoorlijk genant dat AMD met Mantle moest komen omdat MS dat zelf niet deed. DirectX11 heeft heel lang op een opvolger moetenw achten. En windows 10 is gewoon het zoveelste uitmelkproduct in de windows reeks. De laatste echt geode windows was xp. Sindsdien is er weinig verbeterd.
    "niet voor niks gaat het niet zo denderend met het bedrijf." Voor het geval je het niet weet de PS4 verkooopt 2x zo goed als xbox one wereldwijd. En de xbox divisie gaat juist minder goed dan de PS afdeling.

    Maar goed ik ben niet hier om Sony te verdedigen. En ook niet om een nutteloze xbox versus ps discussie te starten. Daar zijn er al teveel van hier. Neemt niet weg dat ik het met anderen eens ben dat Microsoft een waardeloze firma is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 5 juni 2015 00:05
    "ik zal je een detail geven, zoals 1 juni microsoft over geswitched is naar normale geldeenheden en zijn de xboxpoints die je tot nu toe daar op had staan (ik had er nog 250!) EXPIRED. Hoe kan geld nu verlopen ?? En waarom is al dat geld naar microsoft gegaan vraag je jezelf dan af?"
    Dan had je misschien even op moeten letten want dat is RUIM van tevoren aangegeven.
    En daarbij ben je deze niet zomaar kwijtgeraakt. Op de supportpagina staat het volgende:
    "Eventuele resterende Microsoft Points die nog in uw Microsoft-account stonden, werden stopgezet en we hebben aan uw Microsoft-account een bedrag in uw lokale valuta toegevoegd dat gelijk is aan of groter is dan de Xbox stores-waarde van uw Microsoft Points."

    Dat bleef in je account staan tot 1 juni 2015, ja. Het is niet alsof je niet genoeg waarschuwingen hebt gehad om er iets mee te doen. Misschien moet je een keer zelf opletten ipv anderen van je eigen luiheid de schuld te geven.

    Ik denk dat er 49.999.999 xbox live gebruikers zijn die beter op hebben zitten letten dan jij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 5 juni 2015 18:27
    @lightyears: Ms is veel meer dan xbox. Sony is niet veel meer dan ps4 de laatste jaren ;) Sterker nog, je zit nu als je dit leest op een pc/telefoon die barst van de Microsoft innovatie (ja ook als je apple of android hebt! )

    En XP een goed OS noemen is gewoon niet weten waar je over praat.