Nieuws
xbox

Xbox Series X/S-lancering is 'de grootste Xbox-lancering ooit'

Microsoft heeft geen cijfers gegeven

Geschreven door Michel Musters op
De lancering van de Xbox Series X en S is de grootste lancering in de geschiedenis van Xbox ooit.

Dat laat Xbox-hoofd Phil Spencer weten via social media. "Bedankt voor het ondersteunen van de grootste lancering in de geschiedenis van Xbox. In 24 uur zijn er meer nieuwe consoles in meer landen verkocht dan ooit tevoren."

Het is vooralsnog niet bekend om hoeveel verkochte consoles het gaat. Wel lijkt vooral de Xbox Series X op de meeste plekken wereldwijd uitverkocht. Spencer vervolgt: "We werken samen met winkels om zo snel mogelijk nieuwe consoles te leveren. Jullie blijven ons tonen dat de verbindende kracht van spelen belangrijker is dan ooit."

De Xbox Series X en Series S lanceerden afgelopen dinsdag wereldwijd. Concurrent Sony brengt vandaag in enkele landen, waaronder de Verenigde Staten en Japan, de PlayStation 5 uit. In de meeste landen, waaronder Nederland en België, arriveert die console op 19 november.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Game Awards-nominaties worden volgende week onthuld Marvel's Spider-Man op PS4 vergeleken met remaster op PS5
40

Reacties op: Xbox Series X/S-lancering is 'de grootste Xbox-lancering ooit'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • soccerroos

    • 12 november 2020 11:48
    Ik had er bijna een ( Xbox series x).
    Maar bcc maakte er 1 potje van en kon niet leveren.
    Nu maar een s besteld. X is nergens meer te krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 12 november 2020 15:14
    Idem hier, maar het was Microsoft zelf die er een potje van maakte. Heb nu € 50 tegoed gekregen, wat een sympathiek gebaar is, maar ik had dus liever de console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • soccerroos

    • 12 november 2020 20:00
    @denver ik heb niets gekregen.
    Sterker nog ik wacht nog altijd op mijn geld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 12 november 2020 11:49
    Ik wou typen ''dat kan ik me echt niet voorstellen'', maar toen bedacht ik me dat de 360 langzaam op gang kwam en vooral in een later stadium heel goed verkocht, en de Xbox One een drama was. Ben benieuwd hoe de uiteindelijke aantallen gaan zijn. Ik vond de 360 geweldig, maar er was niet echt een logische reden om voor Xbox One ten opzichte van de PS4 te gaan. Daardoor zit ik nu toch in het PlayStation kamp (vind de consoles te dicht bij elkaar liggen om er twee te kopen), best jammer eigenlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 12 november 2020 12:20
    @WvA same here, maar wellicht dat ik later de goedkope S erbij koop als
    de xbox exclusives goed zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 november 2020 12:24
    @WvA 360 kwam langzaam opgang volgens mij geheugen niet , maar misschien vergis ik me ik weet ps3 kwam volgens mij langzaam opgang iedereen had zowat een 360.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 12 november 2020 12:59
    @hulstpower Iedereen had sowieso een Wii ;) Maar ik werkte op dat moment in de Media Markt en weet dat die vooral over de toonbank vloog toen Microsoft de ene na de andere bundel met honderden euro's aan cashback en games erbij begon te gooien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 november 2020 13:04
    @WvA de 360 was een jaar voor de launch van de wii al uit ;).
    En kende heel mensen die een 360 het 1 jaar al hadden gehaald voordat de ps3 en wii een jaar later op de markt kwam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 12 november 2020 13:31
    @hulstpower Hmm fair enough. Ik weet iig dat we bij de schapindeling de PS3 een dikke 5 meter moesten geven en de Xbox 360 zo'n 2 a 3. Kan natuurlijk ook een regio dingetje zijn wat mijn beeld dan vertekend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 november 2020 14:09
    @WvA dat zou best kunnen maar staat ook video online van 360 VS ps3 historie en dan zie je de verkopen van beide. Is op channel van mystic een ps man en micro versloeg heel lang ps3 tot dat in mijn ogen ze 360 beetje dood lieten bloeden en overgang al naar one maakte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 12 november 2020 12:05
    En terecht, wat een fantastisch apparaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 12 november 2020 13:26
    @niqomipa Nu nog wachten op waardige next-gen games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 12 november 2020 13:58
    @Fr3nzy
    True, maar ik vermaak me tot nu toe prima met Gamepass.

    Wat ik overigens wel heel kut vind is dat Microsoft kennelijk van één of andere aftandse versie van Dolby Vision gebruik maakt die mijn tv niet ondersteunt. Lekker handig. Voor zover ik weet is Microsoft de enige die van deze vorm gebruik maakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 november 2020 15:34
    @niqomipa mag ik vragen wat voor tv heb je en wat het probleem met vision bij je. Ben ook niet helemaal tevreden met hdr op series x maar dacht dat het aan mij lag

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 12 november 2020 18:58
    @hulstpower
    LG OLED uit december 2016. Bekend ‘probleem’ dat die de Dolby Vision van Microsoft niet ondersteund.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 13 november 2020 06:46
    @niqomipa Ok heb al gevonden waar ik me aan ergerde het is een soort waas over me beeld bij assasins en dit is alleen bij assasins creed. Heb even met quick resuime tussen paar games geswitch en is alleen bij deze game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    KLUUT

    • 12 november 2020 18:24
    @niqomipa mijn geluid via de versterker is ongekend vet met de series X

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 12 november 2020 18:59
    @KLUUT
    Dolby Vision heeft niks met geluid te maken. Het is de tegenhanger van HDR.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    KLUUT

    • 12 november 2020 21:54
    @niqomipa ha ok, bij Dolby denk ik automatisch aan geluid

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 12 november 2020 15:14
    Hou 'ns op jij. :p