Nieuws
Xbox Series X

Xbox Series X kan ook horizontaal neergelegd worden

Spelers bepalen zelf of hij staat of ligt

Geschreven door Michel Musters op
Xbox Series X, de nieuwe console van Microsoft, kan ook horizontaal neergelegd worden.

Dat heeft Phil Spencer onthuld in een interview met Gamespot. De next-gen console werd tijdens The Game Awards eind vorige week uit de doeken gedaan - voorheen stond het bekend als Project Scarlett.

Vooral opvallend aan de onthulling was dat de console verticaal staat en daardoor oogt als een soort pilaar of subwoofer. Sommige gamers vroegen zich daardoor hardop af of ze de console wel binnen hun entertainmentinrichting kwijt konden.

"Het eerste dat ik wil zeggen is dat het design van de console zowel verticaal als horizontaal werkt, net zoals de Xbox One S en Xbox One X", aldus Spencer. "Het is niet ons werk om de oriëntatie van de console in jouw huis te dicteren. Dat is aan jou."

Volgens Spencer zorgt het design van de console er voor dat hij niet opvalt in de woonkamer. "Hij staat bij mij thuis en hij verdwijnt als het ware. Hij is stil, hij staat op een plank - om eerlijk te zijn ligt die van mij - en hij verdwijnt in mijn set-up. En dat is precies wat ik wil."

De Xbox Series X moet rond de feestdagen van 2020 in de winkels liggen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Surgeon Simulator 2 aangekondigd The Outer Worlds krijgt volgend jaar verhalende dlc
26

Reacties op: Xbox Series X kan ook horizontaal neergelegd worden

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Sabor

    • 16 december 2019 10:13
    Dat werd toch al vermeld bij de aankondiging?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 16 december 2019 16:07
    @Sabor jup. Beetje dubbele nieuwsgeving dit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 16 december 2019 10:25
    Ik vind em er best cool uit zien. Maar dit is nog zonder kabels, vaak als je het thuis neer zet met een hoop kabels er op aan sluit dan oogt het vaak rommeliger.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 16 december 2019 11:02
    "Hij staat bij mij thuis en hij verdwijnt als het ware. Hij is stil, hij staat op een plank - om eerlijk te zijn ligt die van mij - en hij verdwijnt in mijn set-up. En dat is precies wat ik wil."

    ik moest hier om gniffelen omdat dit precies is wat met mijn xbox one is gebeurd.. die staat boven op een plank.. niet aangesloten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 16 december 2019 12:27
    @ali3n8tor wauw, wat ben je toch ook een rebel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 16 december 2019 12:35
    @tyberium
    Ja hij is m'n dr eentje hoor!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkRuleR

    • 16 december 2019 11:59
    Hopelijk draait het Xbox logo ook mee als je hem horizontaal plaatst!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 16 december 2019 12:25
    Nogmaals, ik vind het een best mooi apparaat, maar wat een kut naam. Maar al was 't een banaan, dat doet er niet zoveel toe. Exclusive games aub, en niet games die ik ook op de pc kan spelen die ik al heb.
    Geef me een reden om er een te kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 16 december 2019 12:32
    @darkmanwls het is denk ik niet de uiteindelijke naam, maar een serie-naam.

    Net als bijv. met auto's en telefoons. Denk aan

    Mercedes (C serie, S serie, etc)
    Iphone X serie (Iphone Xr, Iphone Xs)

    Nu krijg je dus straks naast de Xbox S serie en de Xbox X serie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 16 december 2019 13:03
    @darkmanwls Waarom geven ze zo'n apparaat niet gewoon een gave naam die makkelijk blijft hangen:

    XboX Chameleon bv, of Scorpion etc. Waarom is MS zoveel beter met de tijdelijke placeholder namen voor hun apparatuur dan de uiteindelijke baggernaam.

    Yes, I'm looking at you XboX 1X!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkRuleR

    • 17 december 2019 12:11
    @TheChief Het apparaat gaat Xbox heten. En deze variant de Xbox Series X. Mogelijk komen er in toekomst andere varianten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 16 december 2019 13:10
    @darkmanwls niet aanvallend bedoeld maar waarom zou je dan nog Xbox in huis halen als je alles op je pc speelt? Het maakt ms niet uit of je de game op pc of Xbox speelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 16 december 2019 13:15
    @Aces-82 dat is dus de vraag warom zou je een xbox halen. En ik neem aan dat Microsoft graag xboxs wil verkopen tog

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 16 december 2019 13:40
    @rpenning Microsoft wilt 1 miljard gamers halen niet perse 100 miljoen consoles verkopen.
    Dus bijvoorbeeld met gamepass en xcloud op zoveel mogelijk apparaten straks, dat word hun main focus volgens phil spencer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 16 december 2019 14:20
    @hulstpower dat denk ik dus ook. Ze pakken een bredere publiek door hun service ook op de pc te gooien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 16 december 2019 13:21
    @Aces-82 zoals @rpenning dus ook zegt, dat is dus precies de vraag die ik stel. Waarom zou ik t apparaat kopen? Kom met een exclisive die NIET op pc komt, anders heb ik weinig reden.

    En het maakt MS wel degelijk uit of ik een xbox koop of een pc. Die pc verkopen ze mij alleen een windows licentie, wat ik betaal voor de hardware gaat naar andere fabrikanten, Een xbox is helemaal van hen, het volle bedrag komt bij hen terecht, plus ze vangen ook nog een deel vande verkoop van games mee. Op pc gaat dat grotendeels naar steam of een dergelijke service.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 16 december 2019 14:05
    @darkmanwls maar nu geef je antwoord voor ms. Ik vraag me af waarom jij een Xbox wil als je al een pc heb

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 16 december 2019 14:13
    @Aces-82 Ja, en dat is dus mijn vraag, waarom zou ik dat doen? Ik vraag mij af wat de nieuwe xbox voor een toegevoegde waarde heeft voor mij, want op dit moment zie ik het niet.

    Je stelt mij een vraag die ik niet kan beantwoorden, omdat dat nou juist de vraag is die ik zelf stel. IK zeg niet DAT ik een xbox wil, ik vraag me af WAAROM ik er een zou willen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 16 december 2019 14:22
    @darkmanwls maar ik denk dat jij je die vraag niet moet stellen omdat je al een pc heb. En weet je……. dat is toch top! Scheelt je weer 500 euro en voor degene die geen pc hebben maar wel ms games willen spelen is er een xbox

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bugaboo

    • 16 december 2019 18:07
    @darkmanwls Reden voor mij is dat ik graag op de bank zit te gamen voor de tv. Dit zou voor sommige games natuurlijk kunnen met een HDMI kabel van PC naar tv en met de controller spelen. Maar het shooters en RTS games ben je kansloos met controller tegen mensen met muis en keyboard. Ik speel dan liever op Xbox live. Ook vind ik het leuk om couch coop games te spelen wat volgens mij ook niet echt werkt op de PC (nooit geprobeerd verder).

    Voor mij in ieder geval redenen om een console te halen. En voor mij persoonlijk dus vooral belangrijk wat er op de Xbox vs. Playstation komt, ongeacht of Xbox 'exclusives' ook op de PC speelbaar zijn.