Nieuws
Xbox One X

Xbox One zonder diskdrive verschijnt mogelijk volgend jaar

Fysieke games zouden voor digitale codes ingewisseld kunnen worden

Geschreven door Michel Musters op
Er komt volgend jaar mogelijk een Xbox One uit zonder diskdrive, waar dus geen fysieke discs in geplaatst kunnen worden.

Dat meldt de website Thurrott, waar men diverse anonieme bronnen claimt te hebben. Het apparaat moet op hetzelfde krachtniveau als de huidige Xbox One-consoles zitten, maar dan zonder de diskdrive.

Microsoft zou daarnaast een actie willen opzetten dat spelers in staat stelt om hun fysieke Xbox One-games bij winkels in te leveren en er digitale codes voor terug te krijgen. Dit zodat de complete gameverzameling van spelers speelbaar is op de nieuwe console.

De voornaamste reden om de Xbox One zonder diskdrive te lanceren zou zijn omdat het een stuk goedkoper is. Daardoor zou de console "200 of minder dollar" moeten gaan kosten. Microsoft zou daarnaast nog niet hebben besloten of de next-gen Xbox-console een diskdrive krijgt. Het bedrijf zelf heeft bovenstaande informatie nog niet bevestigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe Final Fantasy 14-uitbreiding heet Shadowbringers Animatieserie rondom Devil May Cry komt naar Netflix
14

Reacties op: Xbox One zonder diskdrive verschijnt mogelijk volgend jaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • KingofHearts045

    • 19 november 2018 09:35
    Toppie koop sws alles digitaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 19 november 2018 10:12
    Zolang dit een optie blijft en niet verplicht is t een goede optie. Maar er moet wel ook een disc versie blijven voor de plekken in de wereld zonder breedband zonder datalimiet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 november 2018 11:01
    De natte droom van totale controle over de consument.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 19 november 2018 20:18
    @casualkiller Yep. Kunnen ze eindelijk de 2e hands markt aanpakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 19 november 2018 11:10
    De Xbox wordt diskloos, maar zal uiteraard wel een disk drive (HDD) bevatten, neem ik aan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 19 november 2018 11:14
    @denver Ja tuurlijk, die data moet ergens op staan. OF het moet een streaming only device gaan worden, maar dan kun je een nog goedkoper apparaat neerzetten, die hoeft dan nog geen $100 te kosten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • FishSt1ck

    • 19 november 2018 11:15
    Zou mooi zijn als het voor iedereen mogelijk is. Vaak kan je de fysieke versies veel goedkoper krijgen bij release dan de digitale, iets wat echt heel erg krom klinkt. Ik heb zelf ook het liefst alles digitaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 19 november 2018 14:54
    @FishSt1ck hoezo is dat krom, zo hoeven mensen niet teveel uit te geven. Niet iedereen heeft veel geld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 19 november 2018 20:22
    @FishSt1ck 2e hands verdient Microsoft EN de producent natuurlijk helemaal niets aan. Het pobleem is dat de 2e hands markt in de states gigantisch is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 19 november 2018 11:16
    Er moet wel keuze zijn idd maar ik juich dit alleen maar toe aangezien ik alles digitaal heb

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 19 november 2018 11:20
    Kan me best voorstellen dat het voor sommige mensen interessant is. Maar ik wil maar 1 apparaat onder mijn tv hebben, en ik kijk nog HEEL VEEL dvd's/bluray's, dus de console die ik koop MOET nog een bluray-drive hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The soy sauce

    • 19 november 2018 13:23
    Okay!? En wie staat er nog te springen VOLGEND jaar om een nieuwe xbox one aan te schaffen? Zijn ze hier niet een beetje laat mee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JointCh1L

    • 19 november 2018 19:16
    Koop niets digitaal.
    Geef mij maar de Disks incl boekjes e.d.

    Als alles overgaat op digitaal in de toekomst dan mogen ze de harddrives ook drastisch gaan vergroten. minimaal 4 TB bijvoorbeerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 19 november 2018 22:02
    @JointCh1L en dan koop je een disc en dan wordt er vervolgens 4GB binnengehaald. Die grote schijf heb je sowieso nodig