Nieuws
Call of Duty

Xbox One X-versie van Call of Duty: WW2 ondersteunt 4K en HDR

En Meet Your Allies-video's uitgebracht

Geschreven door Eline Oosterloo op
Volgens informatie op websites van verschillende retailers ondersteunt Xbox One X bij release 4K en HDR voor Call of Duty: WW2.

Op de afbeelding van het doosje van Call of Duty: WW2 voor Xbox One staat dat de game Xbox One X Enhanced is. Dat betekent dat op die console de game in 4K en HDR gespeeld kan worden.

De reden dat dit niet groots is aangekondigd is waarschijnlijk omdat Activision en Sony een marketingdeal hebben, waardoor de uitgever meer informatie vrijgeeft over de PlayStation 4-versie van de game.

Xbox One X COD

Ook zijn video's vrijgegeven genaamd Meet Your Allies, waardoor spelers alvast kennis kunnen maken met Major Arthur Crowley en leider van de verzetting, Roussea. De video's zijn hieronder te bekijken. Call of Duty: WW2 verschijnt op 3 november voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Dit artikel delen:

Lees meer

Yakuza Kiwami 2-trailer uitgebracht over de verhaallijn YouTube gaat Twitch achterna met nieuw sponsorsysteem
75

Reacties op: Xbox One X-versie van Call of Duty: WW2 ondersteunt 4K en HDR

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • XtraLinkUK

    • 21 september 2017 15:35
    Ondersteunt de Pro versie dit ook? Zo niet, dan zou dat wel vreemd zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 21 september 2017 16:27
    @xtralinkuk
    Hoezo is dat vreemd? De one X is meer dan dubbel zo krachtig…

    De ps4 pro versie zal ongetwijfeld ook wel mooi worden, daar niet van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 21 september 2017 17:17
    @-it-

    Alsof COD nu zo geweldige zware engine heeft.
    Zo goed is de one x nu ook weer niet.

    Zelfs de nieuwe AC kan niet op native 4k en geen 60fps.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 21 september 2017 18:26
    @spreadthehate
    Kan best. Maar nog steeds meer dan dubbel zo krachtig. Het is dus niet zo logisch gedacht, als de one X het kan, kan de ps4 het ook…

    Andersom wel natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 21 september 2017 19:15
    @-it-

    Destiny 2 beide consoles ook geen native 4k ;)

    Dubbel zo krachtig dan de ps4 pro en dan nog moet je het doen met checkerboard 4k 30 fps op de one X net zoals op de pro.

    Dus het is best logisch dat in veel gevallen als de one x het kan dan kan de pro het ook.

    Alle andere triple a games zullen gewoon samen checkerboard 4k zijn met 30 fps op beide consoles.

    Zullen we straks wel zien met bijvoorbeeld red dead 2 ;)

    Niet dat mij het veel boeit speel toch op pc met native 4k. De one x koop ik ook over paar maandjes als er eindelijk wat exlusives zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 21 september 2017 19:44
    @-it- dubbel zo krachtig 4 tegen 6. Misschien kan ik niet tellen maar dat is niet dubbel.
    Of bedoel je de ps4 de gewoone tegen de xbox x want dan heb je wel gelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 21 september 2017 19:15
    @spreadthehate
    Zo goed is de One X wel. Wat maakt dat nou uit? Is dat erg?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 21 september 2017 20:33
    @timtim96

    Zie je mij ergens zeggen dat ik het erg vind? Wel goed lezen.
    Geeft juist aan dat het mij geen ene hol boeit.

    En nee, zo geweldig zijn beide consoles niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 21 september 2017 21:26
    @spreadthehate blah blah blah blah blah, dat is enige wat ik alleen maar hoor bij je als het over de console gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 22 september 2017 10:09
    @spreadthehate
    Je snapt niet wat ik bedoel.

    Stel: er komt een game uit die 100% van de kracht van One X gebruikt en native 4K draait.

    Dan is het dus <niet> zo dat de ps4 pro dit ook kan, aangezien die aanzienlijk minder power heeft.
    Andersom kan wel, als de ps4 pro 100% gebruikt kan de one X dit op z`n sloffen. Dat er games zijn die beide hetzelfde bieden zal best, maar heeft weinig te maken met de specs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 21 september 2017 21:25
    @spreadthehate Dat de nieuwe AC niet op native draait heeft geen drol te maken met de X1X, die keuze lag bij de ontwikkelaar.

    Domme reactie van je maar goed je zal wel weer met een tegen antwoord komen, gelukkig is het voornamelijk …. blah blah blah blah.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 21 september 2017 22:13
    @matrix-3

    Ik ben dol gelukkig met mijn consoles, echter ben ik wel teleurgesteld in ze qua performance. Heb al veel vaker aangegeven dat ik bijvoorbeeld graag 800 euro had neer moeten leggen voor een console met wat power.

    De Pro en de One X bieden dit helaas beiden niet, vandaar dat ik naast mijn consoles nog een game pc heb staan die mijn wensen wel vervult. Neemt niet weg dat ik geniet van alle dikke games zoals Uncharted en The Last of us etc.

    En het is gewoon een feit dat vrijwel alle tripple A games checkerboard 4k 30 fps gaan doen op beide consoles.

    AC Xbox one X

    "De game maakt net als bij de PlayStation 4 Pro gebruik van checkerboard rendering wanneer de console een native 4k-resolutie niet kan behalen"

    Niet uit je nek kletsen is geen keuze van de ontwikkelaars, is een keuze omdat de one X het simpelweg niet aan kan. Daar met je blah blah blah.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Swieb

    • 22 september 2017 00:34
    @matrix-3

    Je mag het best met iemand oneens zijn, maar dit soort reacties zijn niet nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 22 september 2017 02:04
    @swieb

    Ik snap hem wel hoor.
    Soms kan ik iets wat botter uit de hoek komen en spreekt mijn emotie op dat moment. Mijn communicatie is dan niet al te best en daar trap ik sommige gebruiker mee op de pik.

    Ben meestal recht voor zijn raap persoon wat niet altijd ten goede komt :)

    Ik bedoel het goed maar het komt er niet altijd even goed uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 22 september 2017 08:59
    @spreadthehate Je kan nou eenmaal niet de ene game vergelijken met de andere. Per game kan een ontwikkelaar zelf beslissen of en op welke manier ze 4K aan gaan bieden en op welke framerate. Buiten het feit dat AC een open wereld game is en CoD niet en ook andere engines gebruiken.
    Ik ga er vanuit dat een ontwikkelaar een stabiele framerate het belangrijkst vindt en dus kan ik me voorstellen dat bijvoorbeeld Ubisoft checkerboarding gebruikt waardoor de framerate wellicht stabieler is (geen idee of dat zo is). Daarbij zal een ontwikkelaar die zijn game op meerdere platforms uitbrengt niet 2 verschillende 'implementaties van 4K' willen ontwikkelen en onderhouden.
    Mijn punt is dat het feit dat AC: Origins checkerboarding gebruikt niet per se ligt aan of de console niet meer aan kan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 22 september 2017 12:02
    @fonsrutte

    En toch trap ik daar niet in. Digital Foundry heeft het helemaal uit zitten zoeken, en de conclusie was dat de One X gewoon geen native 4k kon hebben met AC.
    (Tenzij de settings een heel stuk lager wordt gezet) wat het spel lelijk maakt.

    En dat is ook vrij logisch voor een machine van 500 euro. Mijn pc kost 4x zoveel en zelfs die kan niet bij alle games native 4k hebben.

    Het is een leuk ding die one x, maar dat roze brilletje mag er wel af bij sommige gebruikers hier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 22 september 2017 12:48
    @spreadthehate Maar dan gaat het specifiek over AC: Origins en betekent niet dat de One X het voor geen enkele game kan?
    Bij Forza 7 en andere games kan de One X het wellicht wel.

    "Het is een leuk ding die one x, maar dat roze brilletje mag er wel af bij sommige gebruikers hier."
    Dat zou je ook kunnen zeggen over die gitzwarte brillen van andere mensen. Dat je kritisch bent valt natuurlijk alleen maar te prijzen, maar je moet niet doorslaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 22 september 2017 13:37
    @fonsrutte

    En nu praat jij jezelf ook tegen :p

    "Buiten het feit dat AC een open wereld game is en CoD niet en ook andere engines gebruiken"

    Dit heb ik ook al meerdere malen tegen IT en Scream2late aangegeven, race games zijn niet moeilijk om op 4k te spelen. Vrijwel iedere race spel loopt met gemak op native 4k op de pc. Het zou juist erg zijn als Forza 7 geen native 4k was geweest op de one x. Dat was dan helemaal de stempel geweest dat het ding niet krachtig genoeg is.

    Let maar op, iedere dikke triple a game gaat geen native 4k worden net zoals op de pro. RDR2, Anthem, AC, Destiny2, FC5, en zo kan ik nog wel even doorgaan met het lijstje. Alle enhanced games (oudere spellen) die zullen waarschijnlijk wel native 4k kunnen gaan lopen.

    Spellen zoals COD met een engine uit de jaren o gaan ook op native 4k lopen. Ik vermoed dat Project Cars 2 ook wel Native 4k zal kunnen gaan worden op de One X, maar wederom bij race games is dit ook niet zo moeilijk.

    Maar ja, we zullen zien in de toekomst. Het gaat mij er echt niet om wie er gelijk heeft, ik kijk gewoon zonder kleppen op naar beide consoles.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 22 september 2017 14:00
    @spreadthehate Het enige wat ik bedoel te zeggen is dat wanneer een game niet op true 4K draait dat niet per sé betekent dat de betreffende console dat helemaal niet kan. Er zijn meer factoren dan alleen de kracht van die console.

    Het feit dat voor AC checkerboarding is gebruikt bij de One X kan liggen aan het feit dat ze niet op twee verschillende manieren 4K (of iets vergelijkbaars) willen bewerkstelligen, dat kost namelijk extra ontwikkeltijd. Maar dat bewijst nog niet per sé dat de One X AC niet op 4K zou kunnen draaien.

    Buiten dat kan je OOK niet zeggen dat als AC niet in true 4K op de One X draait het geen enkele game in 4K kan draaien, aangezien het hele andere games zijn en ook die ontwikkelaars wellicht dezelfde keuze maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 21 september 2017 15:36
    Dus omdat Sony en Activision een marketingdeal hebben mag er helemaal niets gezegd worden over de Xbox One X versie?