Nieuws

Xbox One-update laat twee spelers tegelijk een game besturen

Dankzij Copilot-functie

Geschreven door Lucas May op
De aankomende update voor de Xbox One maakt het mogelijk dat twee spelers tegelijkertijd een game kunnen besturen.

Met de Copilot-functie kunnen twee controllers worden toegewezen aan een enkele speler. Hierdoor kan bijvoorbeeld een speler met een beperking hulp krijgen. De functie voorkomt dat spelers steeds een controller moeten uitwisselen tijdens het spelen van singeplayer-games. De functie kan gecombineerd worden met de al bestaande mogelijkheid om de knoppenconfiguratie naar eigen smaak aan te passen.

De functie wordt in onderstaande video gedemonstreerd door Scott Henson en Larry Hyrb, beter bekend als Major Nelson. Ook andere functies zoals verbeterde multitasking en vernieuwingen omtrent de interface komen aan bod.

Geselecteerde leden van Xbox Insider kunnen de update vanaf vandaag proberen. In de komende weken wordt de update beschikbaar gesteld voor andere leden. Wanneer de update definitief verschijnt voor alle Xbox One-gebruikers is nog niet bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Een blik op de nieuwe map van Rainbow Six: Siege Guillermo del Toro niet betrokken bij ontwikkeling Death Stranding
9

Reacties op: Xbox One-update laat twee spelers tegelijk een game besturen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 24 januari 2017 11:14
    Is dit enkel lokaal of ook over internet ala sony's share play functie om je controller aan een (online) maat te assignen zodat ie op jou ps4 kan spelen ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 24 januari 2017 12:44
    @casualkiller denk alleen locaal

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 24 januari 2017 14:55
    Grappig maar beter verbeteren ze het inloggen van een controller.. Constant gast toevoegen is vet irritant. 360 deed dat een stuk beter. Is serieus mijn enige kritiek op de xbox one..
    En dan ben je eenmaal ingelogd.. is de controller met main account opeens player 2 of 3.. iemand hier ook ervaring mee (en eventuele oplossing?). Voornamelijk last van bij voetbalgames .. Ik heb 4 controllers en het lukt mij niet om het lekker te regelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Optimus Prima

    • 25 januari 2017 11:46
    @kleinekoosjer Hier heb ik ook last van,heel irritant idd! Enige oplossing die ik weet is alle controllers uitzetten en de jouwe als eerst aanzetten en dan de rest

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 25 januari 2017 13:27
    @Optimus Prima Juist.. en dan nog gaat het bij PES compleet random soms..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • vjiezze vir

    • 24 januari 2017 16:17
    Jullie zitten volgens mij helemaal mis met het artikel… het is een ondersteunende functie voor mensen die niet in staat zijn alle control knoppen tegelijk te kunnen bedienen. Maar op deze manier samen met iemand als 1 character een game te kunnen spelen… wat ik me kan voorstellen dat dit nogal vaker voorkomt dan we denken.. dus prima initiatief

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuCCeSSoR

    • 24 januari 2017 16:40
    Volgens mij gaat het hier niet over het uitwisselen van de controle van een game per controler.
    Wat hier bedoeld wordt is dat beide controllers ten allen tijde controle hebben over 1 en dezelfde speler.
    Een beetje zoals Trackmania dat doet dat je met twee speler en daarmee 2 controllers tegelijkertijd 1 auto bestuurd. Bij Trackmania wordt er een gemiddelde berekend wat de besturing uiteindelijk is. Voorbeeld, speler 1 stuurt volledig naar rechts en speler 2 stuurt voor 50% naar rechts. De uiteindelijke besturing van de auto zal dus 75% naar rechts zijn.
    Ik durf haast te zeggen dat Microsoft dit afgekeken heeft van Trackmania en er dit hulpmiddel in zag wat een hele mooie toevoeging is voor mensen met een beperking. Hulde!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowKiller

    • 24 januari 2017 18:00
    Make Xbox great again.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Linksquest

    • 24 januari 2017 18:07
    Lijkt een beetje op dat gamesharen van Playstation.