Nieuws
Xbox One S All Digital Edition

Xbox One S All-Digital Edition komt op 7 mei uit voor 230 euro

Xbox Game Pass Ultimate tevens aangekondigd

Geschreven door Michel Musters op
Na meerdere geruchten heeft Microsoft gisteravond de Xbox One S All-Digital Edition aangekondigd. De console komt op 7 mei uit en kost 229,98 euro.

Alle gelekte informatie blijkt te kloppen. De console heeft geen schijfstation en kan dus alleen digitaal aangeschafte games afspelen. Er zit een harde schijf van 1 TB in verwerkt en verder is de console precies hetzelfde als een Xbox One S, ook qua uiterlijk.

Tot slot zitten er codes voor drie games bij de console, namelijk voor Minecraft, Forza Horizon 3 en Sea of Thieves. Natuurlijk kunnen spelers ook abonnementen zoals Xbox Live Gold en Game Pass afsluiten op de console. Reserveringen zijn vanaf vandaag beschikbaar.

Microsoft heeft daarnaast ook Xbox Game Pass Ultimate aangekondigd. Voor 13 euro per maand hebben mensen dan een abonnement op zowel Xbox Live Gold als Xbox Game Pass. Nu kost het nog 17 euro om beide abonnementen af te sluiten. Xbox Game Pass Ultimate moet later dit jaar beschikbaar komen, maar een aantal leden van Xbox Insider kunnen het nu al uittesten.

Dit artikel delen:

Lees meer

Joker vanaf morgen beschikbaar in Super Smash Bros. Ultimate Update: Capcom Home Arcade officieel aangekondigd
15

Reacties op: Xbox One S All-Digital Edition komt op 7 mei uit voor 230 euro

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • FishSt1ck

    • 17 april 2019 08:33
    Ik vind 230 euro nog steeds best prijzig, ik snap dat je 3 games krijgt en een 1TB hd maar je hebt ook geen bluray speler meer. Het is natuurlijk de adviesprijs dus wellicht dat deze binnenkort voor minder dan 200 euro verkrijgbaar is.

    Zelf heb ik m'n eerste generatie Xbox One verruild voor een One S tijdens black friday, 177euro inclusief AC: Origins.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MichelMusters

    • 17 april 2019 08:54
    @FishSt1ck Klopt helemaal, dat moet natuurlijk 229,98 euro zijn. Mijn excuses en thanks voor de heads up!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DenXD

    • 17 april 2019 09:46
    @FishSt1ck Maar dit is de adviesprijs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 17 april 2019 09:56
    Dead On Arrival …

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 april 2019 11:28
    @casualkiller Goh dat ze jou nou geen baan aangeboden hebben bij één of andere multinational, je hebt werkelijk overal verstand van. Jij zal wel bakken met geld verdienen met die voorspellende gave van je. Echt heel knap hoe je dat steeds doet. Chapeau!

    Ik vind het vooral ook zo bijzonder dat het niet zomaar onderbuikgevoelens zijn, maar dat je het ook echt goed weet te onderbouwen en in de psyche kan kijken van werkelijk alle consumenten en daardoor weet wat ze precies willen.
    Ik zie een Nobelprijs in het verschiet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 17 april 2019 12:11
    @fonsrutte XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 17 april 2019 12:37
    @fonsrutte omdat jij altijd zo met mijn mening bezig ben en daar ontzettend veel waarde aan hecht, getuige de altijd hilarische tirades en het commentaar van je, zal ik het even uitgebreid voor je uittypen waarom ik denk dat dit een DOA is.

    -de prijs. Ik voorzie dat iedere xbox gebruiker die nu een S heeft, direct deze S zonder discdrive besteld om all digital te gaan.
    (plot twist: je kunt nu al all digital gaan met je S die wel een drive heeft.)

    -de hardware. ik voorzie dat iedere xbox gebruiker die nu zijn S wil upgraden , want laten we eerlijk zijn, het is de zwakste 'next gen'hardware op de markt, en alle games erop performen in vele gevallen minder dan een ps4(slim) , 900p, etc. een xbox one x gaan kopen.

    -design. alle kansen van ms om een kleinere zuinigere behuizing te bouwen.
    het is letterlijk gewoon een S zonder drive met de sleuf dicht gelast. (ironisch hebben ze de sata port er wel ingelaten en proberen er nu al mensen weer een drive in terug te zetten: hilarisch)

    -timing. met next gen om de hoek, de volgende xbox en ps5. Dit is een 'testing the waters' scenario van ms en ze willen alleen maar kijken of het aanslaat zodat ze totale controle kunnen doordrukken ala hun DRM verhaal.

    Want waar kun je je games alleen nog maar kopen? op de ms xbox store. en digitale games zijn sowieso day one altijd nog 10-15 euro duurder dan retail games. Geen 2de hands meer, geen nare winkels die 'hun' games goedkoper verkopen dan op hun internet winkeltje. minder keuze. altijd goed toch?

    De games die erbij zitten: die zijn practisch useless zonder xbox live. hoppa, weer een extra sale erbij. Oh nee, sorry, Sea of thieves speelt heerlijk zonder multiplayer. lekker rustig op zee.

    Dus ik kom weer terug op de prijs: voor de hardware uit 2016 zonder drive hadden ze naar mijn mening 150e moeten vragen, dan had ik ze een kans gegeven. Hadden ze een one X zonder drive gemaakt, had ik het zelfs misschien zelf nog wel overwogen (ik heb nog een gewone launch xbox die trouwens ook all digital is, ik speel er killer instinct op en ik stop er soms een 360 disc in. dat gaat met dit nieuwe model ook iets lastiger.. Gelukkig kan ik mijn algehele collectie blurays nog streamen op dat ding. oh wacht. ik heb zo een aparte smaak dat 90% daarvan nog niet eens digital te streamen is op de xbox. laat maar.

    Kortom: een hoop redenen die de release van dit onding in de weg zitten.

    Hopelijk kun je nu weer rustig functioneren zonder kortsluiting in je bovenkamer omdat ik weer eens een kanttekening geplaatst heb.

    oh nog een laatste feitje: ze spelen halo 5 in splitscreen in die commercial.
    Halo 5 heeft geen splitscreen :) *bzzzzttttt* maar die hele commercial is alsof ze een 1 april grap uithalen met zichzelf. wat een cringe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 april 2019 13:46
    @casualkiller Haha! De koffie gaat serieus door mijn neus. Ik heb niet je gehele reactie gelezen, ik kwam eerlijk gezegd niet eens voorbij de eerste zin en toen lag ik al in een scheur. En verder staat het toch weer vol van de gewoonlijke bullshit en standaard rant. Ik vermoed dat ik je boekwerk kan samenvatten met: alles wat MS doet is kut.

    "getuige de altijd hilarische tirades en het commentaar van je"
    Mij beschuldigen van hilarische tirades om vervolgens zelf los te gaan.
    Ik ben hier nog nooit losbgebarsten in een tirade (ik zeg wel geregeld hilarische dingen, maar dat heeft meer te maken met mijn fantastische gevoel voor humor), maar wellicht komt het zo voor jou over. Kan, ik zou niet weten hoe, maar het kan.

    En als er iemand gauw uitbarst in een tirade dan ben jij het wel, ik hoef maar een paar van je triggerwoorden te gebruiken en je gaat weer helemaal los, zoals 'lootboxes', 'micro-transacties' of 'GaaS'.
    Ik zoek alvast dekking.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 17 april 2019 19:47
    @fonsrutte Ik heb ook niet gelezen wat je typte maar dit is de realiteit:

    1. casualkiller post iets

    2. fonsrutte:

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 april 2019 22:11
    Tuurlijk jongen, tuurlijk….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 18 april 2019 19:21
    @casualkiller je hanteert hier de premisse dat Microsoft huidige Xbox gebruikers als doelgroep heeft voor dit nieuwe apparaat. Dit bevestigt de suggestie van fonsrutte, zij het vanuit een ander perspectief, dat een baan in de marketing bij multinational wellicht te hoog gegrepen is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 17 april 2019 12:15
    @casualkiller net als jouw reactie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Exalian-1

    • 17 april 2019 12:29
    Xbox One SAD. …so sad. XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EnkiEridu

    • 17 april 2019 13:58
    0:11 lekkere latina zeg ik zou het wel weten als ik bij Xbox zou werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xymie

    • 17 april 2019 21:30
    229 lijkt me duur, heb even opgezicht wat de adviesprijs van een One S is. Volgens Microsoft is de 1TB variant 299 en de 500GB variant 249. Maar zelfs in hun eigen store is de duurste One S 1TB 249.
    https://www.xbox.com/nl-NL/xbox-one/consoles

    Dat is dan dus 20 euro om geen bluray te hebben… Denk dat hij alleen 229 kost, zodat ze hem makkelijk in de aanbieding kunnen gooien. 50 euro verschil zou logischer zijn.

    Wel geinig wat @casualkiller zegt over backwards compatibility, enige waar ik de disc drive voor gebruik is om 360 spellen te spelen :)

    Toch denk ik wel een leuke deal, als je voor 199 een console hebt + gamepass + gold. Dan kun je met lage instap kosten ineens een berg spellen spelen. Niks voor mij, maar ik snap de aantrekkelijkheid wel voor zowel Microsoft (abo's verkopen) als de doelgroep die ze willen bereiken met een zo laag mogelijke instapprijs.