Nieuws
Xbox One

Xbox One ondersteunt nu multi-disc backwards-compatibility

Deus Ex: Human Revolution eerste ondersteunde game

Geschreven door Alicia Tai op

Xbox 360 games die uit meerdere discs bestaan kunnen nu worden afgespeeld op de Xbox One. Dat heeft Major Nelson op Reddit bevestigd.

Deus Ex: Human Revolution: Director's Cut is de eerste game die gebruik maakt van de nieuwe functionaliteit. De futuristische cyberpunk-shooter werd vorige week toegevoegd aan de lijst van backwards compatible-games. Major Nelson heeft inmiddels bevestigd dat andere multi-disc games ook overgezet kunnen worden.

Sinds afgelopen november kunnen spelers zowel fysieke als digitaal aangekochte Xbox 360-games op hun Xbox One afspelen. Met de ondersteuning voor multi-disc-games kunnen binnenkort ook games als Mass Effect 2 en 3, Blue Dragon en Final Fantasy XIII worden toegevoegd aan de lijst met ondersteunde games. Microsoft zegt samenwerking te zoeken met de respectievelijke uitgevers om dit mogelijk te maken.

Bron: Reddit

Dit artikel delen:

Lees meer

Duits voetbalteam koopt League of Legends-team Stemacteur van Nathan Drake wil nog een Uncharted-game doen
16

Reacties op: Xbox One ondersteunt nu multi-disc backwards-compatibility

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Grohe

    • 17 mei 2016 10:07
    Red Dead Redemption al beschikbaar?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hoolz

    • 17 mei 2016 10:34
    Is Forza Horizon al beschikbaar?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AGxKiiNG

    • 17 mei 2016 11:19
    L.A. Noire :D?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RdeFuijk

    • 17 mei 2016 11:30
    Nice! Hopelijk houd dit in dat Red Dead Redemption GOTY edition binnenkort backwards compatible wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 17 mei 2016 13:11
    @RdeFuijk ik had hem bij de aanschaf van mijn X1 meteen erbij gekocht met de verwachting dat hij zou komen… had geen idee dat multi-discs niet eens werden ondersteund haha. Ik heb hoop nu

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RdeFuijk

    • 17 mei 2016 19:32
    @timtim96 Heb je geen X360 of PS3? RDR was tijdelijk dmv een leak speelbaar op de X1, maar wanneer hij echt beschikbaar word weet niemand. Als ik jou was zou ik hem gewoon op de 360 spelen, en sla je saves op in de cloud. Dan kan je gewoon switchen als hij beschikbaar word op de X1.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 18 mei 2016 17:34
    @RdeFuijk als ik een 360 zou hebben zou ik dat doen ;) Ps3 heb ik wel maar ik ben haast nooit op die locatie. En inderdaad, hij was door een foutje speelbaar, dus ik zie dat maar als een indicatie dat hij zeker gaat komen :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RdeFuijk

    • 19 mei 2016 12:28
    @timtim96 Jup, mijn X360 versie van de RDR ligt al een hele tijd klaar, in de hoop dat ie gauw BC word. Mijn 360 is zo goed als dood nu, de disc tray gaat 9 van de 10 niet open, hij kan geen verbinding meer maken met het internet wat ik ook probeer, en de controllers zijn zo verleten als wat. Heb wel een PS3 maar heen RDR ervoor. Dus ik blijf geduldig wachten :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 17 mei 2016 11:31
    Blijven lekker bezig daar bij MS

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 17 mei 2016 11:48
    Is mijn collectie regio-vrije japanse 360 games al beschikbaar ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xsuperaim

    • 17 mei 2016 11:51
    Wacht op red dead, ken ik me xbox one ook weer is gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 17 mei 2016 12:19
    Aan de hoeveelheid berichten van PS4 fans op Xbox One Back Compat nieuws berichten kan ik afleiden dat hier erg veel vraag naar is!
    Ik hoop dan ook dat fan favourites zoals RDR en BLOPS 1 snel komen.
    Dat trekt vermoedelijk een aantal gebruikers over de streep om een X1 te halen.
    Goede ontwikkeling!!!

    Update: Vers van de pers; BLOPS 1 is inmiddels speelbaar!!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 17 mei 2016 13:16
    @DarkRuleR die is dan sneaky via een achterdeurtje toegevoegd; )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NLKoennn

    • 17 mei 2016 14:10
    @DarkRuleR

    Die info zie ik nu ook verschijnen ja, volgens mij is die nog niet speelbaar maar wordt het later vandaag aangekondigd!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 17 mei 2016 14:02
    Ze zijn goed bezig bij MS, hopelijk wordt Mass Effect 2 en 3 en RDR snel toegevoegd.

    Daarnaast hoop ik dat Fallout New Vegas ook snel ernaar toegaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Soldier_hard

    • 18 mei 2016 07:59
    Dat ze Activision hebben overgehaald, is wel een goed teken voor hun fans.