Nieuws
Xbox One

Xbox One-app biedt mogelijkheid pc-games naar console te streamen

Speel pc-games met een controller op de tv

Geschreven door Michel Musters op
De door Microsoft uitgebrachte Xbox One-app Wireless Display biedt gamers de mogelijkheid om pc-games naar de Xbox One te streamen.

De app maakt het mogelijk om content op de pc direct naar de Xbox One te streamen en zo dus op televisie te bekijken. De app is voor alle mogelijke toepassingen op pc bedoeld, maar dat betekent dat games dus ook werken.

Zo kunnen gamers via de app op Xbox One Steam op hun pc openen en zo pc-games spelen, indien gewenst met Xbox One-controller. De Wireless Display-app heeft nog geen ondersteuning voor toetsenbord en muis, maar dit wordt mogelijk in de toekomst toegevoegd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dit zijn de beste shooters van het moment Konami werkt mogelijk aan Castlevania-collectie
17

Reacties op: Xbox One-app biedt mogelijkheid pc-games naar console te streamen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Undefused

    • 14 maart 2019 09:41
    Dus de games die niet lekker draaien op me pc vanwege me ietwat outdated videokaart, kan ik straks toch probleemloos spelen maar dan streamend naar me Xbox?! Of blijft me videokaart in me pc dan evengoed de bottleneck?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rvdno

    • 14 maart 2019 09:54
    @Undefused

    Het werkt in mijn beleving hetzelfde als de steamlink. Deze zend alleen het beeld naar je TV, dit is wat de XBOX app ook doet. Het renderen wordt gewoon op de pc gedaan.

    Voor mij echt een super app, daar ik een steamlink heb waar ik constant mijn xbox controller aan moet koppelen. Door deze ap kan ik de steamlink in de kast leggen en hetzelfde doen op mijn xbox. Hierdoor kan ik toch mijn steam backlog spelen!

    Hulde aan MS!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wokkel

    • 14 maart 2019 10:28
    @Undefused Integendeel, je hebt juist een krachtigere pc nodig, omdat deze het ook nog eens gaat streamen. Het is inderdaad vergelijkbaar met de Steamlink zoals ik het begrepen heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 14 maart 2019 10:48
    @wokkel @ rvdno thanks voor de antwoorden, nieuwe zware games worden dus niks voor mij maar me oudere pc games draaien wel prima, toffe toegevoegde functie van de MS boys&girls; en maar ff uitproberen dus!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 14 maart 2019 17:30
    @Undefused Ik word ongetwijfeld een enorme zeurpiet gevonden, maar ik vind dat "me" in plaats van "mijn" echt zo gruwelijk irritant om te lezen he. Je hebt toch gewoon nederlands op school gehad?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 15 maart 2019 08:48
    @darkmanwls Je hebt helemaal gelijk, mijn excuses voor mijn verbastering van het Nederlands😜

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinVP

    • 14 maart 2019 09:50
    Lijkt me wel, volgens mij is t alleen de video die verzonden wordt… Volgens mij is t enige voordeel dat je nu ipv op je 21inch scherm op een 65 inch kan gamen :). Microsoft flink bezig met streaming services…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rvdno

    • 14 maart 2019 09:56
    @EdwinVP

    De steamlink had een 720p resolution lock.. weet niet of de ms app 1080p ondersteund maar kan me haast niet voorstellen van niet eigenlijk.

    Ik zie ook dat voordeel, lekker vanuit de bank op het grote scherm. Prima!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 14 maart 2019 10:16
    Dit ga ik veel gebruiken, mits muis en keyboard support. Niks mooiers dan point & click adventures op 65”.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rvdno

    • 14 maart 2019 10:23
    @denver

    Precies dat. Soms leent een controller zich gewoon beter dan een KB en M.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 14 maart 2019 16:57
    Kan ik dan eindelijk boven ziggo go checken op mijn slaapkamer??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 14 maart 2019 17:32
    @kleinekoosjer Als dat een app is die op je PC draait, dan ja. Maar dat is gewoon uit de tekst te lezen hoor.
    "De app is voor alle mogelijke toepassingen op pc bedoeld, maar dat betekent dat games dus ook werken." Het is letterlijk gewoon windows 10 en de xbox one die samenwerken, windows geeft beeld en geluid door aan de xbox, en xbox geeft controller inputs door aan windows.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rvdno

    • 14 maart 2019 21:59
    Het enige vervelende aan het artikel is, is dat ze vergeten te vermelden dat het systeem alleen over de WIFI werkt. Op het moment dat je computer met de kabel verbonden is en de xbox ook, dan werkt het dus niet.

    Het systeem werkt op basis van Miracast, en laat dit nu alleen over de wifi werken.
    Zie het als google Chromecast. deze werkt ook over de wifi en is dan in staat content te streamen. Ik heb er helaas in huis dus niks aan omdat mijn pc met de kabel verbonden is en ik echt geen wifi kaart ga aanschaffen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 15 maart 2019 08:49
    @rvdno hmm.. dit is ook mijn situatie.. ben toch benieuwd hoe dit in zijn werk gaat. PC is gekoppeld aan een wifi-router.. dan zou er toch iets mogelijks moeten zijn?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rvdno

    • 15 maart 2019 09:30
    @kleinekoosjer

    Ik heb het gisteren avond nog even met mijn laptop getest, hier werkt het zoals verwacht wel op. Over de wifi streamen naar de xbox one.

    Het werkt echter zo enorm clunky dat ik er eigenlijk al snel klaar mee was.
    Beeldverversing is niet echt super als je het bureaublad in beeld hebt en met de pookjes van je controller de muis verplaatst. Het bedienen van de pc gaat echter dan weer wel prima.

    Uiteraard even een steam game proberen te streamen (want daar ging het allemaal om, het streamen van games). Eerst even een oude game (painkiller) geprobeerd om te kijken of het überhaupt werkt allemaal.

    Op zich ging het streamen wel oke maar werkte de controls van mijn xbox niet zoals het hoorde. Nadat ik het spel weer had afgesloten werd de verbinding verbroken tussen de laptop en xbox en moest ik opnieuw opstarten.. hmmm

    Vervolgens nog een wat nieuwere game (Evil Within) geprobeerd in de hoop dat de controller wel goed werd ondersteund. Helaas ook hier werd de xbox one controller niet gezien als hoofd input device waardoor de besturing dus niet (goed) werkte.

    Al met al zijn mijn eerste ervaringen niet bepaald goed geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 15 maart 2019 10:11
    @rvdno @rvdno Tnx voor je comment. Goed te zien dat je het direct aan het testen bent. Ik ga van het weekend eens aan de gang.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rvdno

    • 15 maart 2019 12:47
    @kleinekoosjer

    Thanks!

    Ben benieuwd naar jou bevindingen. Hoor het graag!