Nieuws
Xbox Discord

Xbox krijgt Discord-ondersteuning

Nu beschikbaar voor Xbox Insiders

Geschreven door Jacco Peek op
De meest recente update voor Xbox Insiders voegt Discord-ondersteuning toe voor Xbox Series X, Xbox Series S en Xbox One.

Daarmee is het mogelijk om via Discord met spelers op pc en mobiel te communiceren. Spelers kunnen net als in het pc-programma een gesprek starten, zien wie deelneemt, het volume aanpassen en wisselen tussen Discord en Xbox Game Chat.

Xbox Insider-leden - Microsofts testprogramma - kunnen op verschillende manieren deelnemen. Zo is het onder 'Party en Chat' mogelijk om via een QR-code in te loggen op een Discord-account en kunnen spelers via Discord hun Xbox-account koppelen

Vanaf vandaag kunnen Xbox Insiders Discord proberen door de app te downloaden. In de 'komende weken' rolt Microsoft de ondersteuning uit naar meer gebruikers. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Fifa 23 officieel onthuld, komt eind september uit Update: No Man's Sky-update Endurance nu uit
23

Reacties op: Xbox krijgt Discord-ondersteuning

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Tokumei

    • 20 juli 2022 16:52
    Gaaf. Ik hoop dat Playstation dit ook gaat toevoegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 20 juli 2022 16:53
    Leuke toevoeging!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 20 juli 2022 17:11
    Sick! Wacht ik al een jaar op

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 20 juli 2022 17:27
    toppie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Neue

    • 20 juli 2022 19:42
    Nice!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 20 juli 2022 19:43
    Sony kijk je mee? Dit willen mensen dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 juli 2022 20:38
    Ik dacht dat het bij sony al kon, maar het is je psn account koppelen met discourt zag ik en dan via pc of app

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 20 juli 2022 22:40
    @hulstpower Het enige wat Sony heeft gedaan is het mogelijk maken om je activiteit te delen op Discord. Echt lachwekkend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 juli 2022 21:57
    Hoezeer ik ook sony fan ben, kom op Sony, waarom heeft MS dit gewoon geintegreerd en hebben jullie dat gewoon weer NIET voor elkaar, terwijl jullie flink geinvesteerd hebben in discord zelfs.
    Jullie maken t wel erg moeilijk om sony fan zijn te verdedigen (betere games, dat helpt gelukkig nog - betere games voor mij dan, voor de zeikerds)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 20 juli 2022 22:43
    @Messtranor Ja ik was ook echt teleurgesteld toen bleek wat de implementatie op de PS5 inhield. Echt een samenwerking van niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 21 juli 2022 01:27
    @Messtranor totale onzin ook na zo’n investering van Sony zal je denken dat het in kannen en kruiken is, maar bij Sony is niet alles even logisch gelukkig zijn de games goed. Al het andere loopt Sony bijna altijd achteraan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 21 juli 2022 04:54
    @Messtranor dat word straks gekopieerd met als de rest wat ze gedaan hebben dit jaar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 21 juli 2022 08:29
    @Tyranus ja ach, kopieren is waar de industrie groot mee is geworden. Laten we nou niet doen alsof microsoft en Nintendo alles zelf bedenken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 21 juli 2022 09:25
    @Messtranor wellicht niet alles nee maar wel meer dan Sony. Ik kan me zo eigenlijk helemaal niets bedenken dat Sony zelf heeft bedacht. Nu is het natuurlijk altijd zo dat je iets beter goed kunt jatten dan slecht verzinnen, maar op deze manier lijkt het wel een beetje alsof ze letterlijk niets anders kunnen dan lineaire of open world singleplayer games maken, op Gran Turismo na omdat die nog multiplayer focus heeft. Blijkbaar is dat dan toch wat een deel van de gamers wereldwijd aantrekt. Dat, of ze hebben allemaal tunnelvisie gebaseerd op een nostalgisch gevoel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 21 juli 2022 09:53
    @Riyakuya schijnt wel heel moeilijk te zijn zo’n singleplayer game uit brengen aangezien het Xbox nog nooit gelukt om een goede singleplayer adventure uit te brengen. Na al die aankopen van bedrijven komen ze niet heel veel verder

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 21 juli 2022 15:54
    @Roy36NL Halo games, Gears games en Fable games hebben anders prima singleplayer opties. Ook Quantum Break was erg mooi. Tevens hebben de Forza games ook een enorme hoeveelheid singleplayer dingen om te doen. Ik weet dus niet helemaal waar je op doelt. Laat staan wat er in de toekomst nog gaat komen met Avowed, Fable, The Elder Scrolls, Starfield, Scorn en Hellblade. Ik zal er vast nog wel wat vergeten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 21 juli 2022 23:20
    @Riyakuya hahah komt ie met shooters ik zei singleplayer adventures. Wij wachten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 22 juli 2022 05:02
    @Roy36NL zijn dat alleen shooters dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 22 juli 2022 07:06
    @Riyakuya conclusie ze hebben nog geen exclusive singleplayer adventures zijn in de maak. En wat ik er tot nu toe van gezien heb zal Sony niet zenuwachtig worden. En by het weggetje scorn is een survival 1st person shooter (wederom). Dus je probeert alles weer lekker recht te lullen wat krom is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 22 juli 2022 08:29
    @Roy36NL je kunt Fable wel zo zien. Dat is nooit een diepgaande rpg geweest. Meer een adventure game met rpg elementen zoals ook veel PS games zijn. Ook is het nog onduidelijk wat Everwild gaat worden. En je kunt Hellblade toch echt wel als horror adventure game zien.

    Ik praat niets recht, je kunt die dingen gemakkelijk zelf opzoeken. Alleen kun of wil je dat niet omdat je door een Sony bril kijkt.

    Ik heb liever een console met een variatie aan genres zoals Forza Horizon (semi arcade racer), Forza Motorsport (race sim), Halo (fps), Gears (3rd person shooter), Fable (adventure rpg), Scorn en stalker 2 (horror fps), Flight Simulator (sim), Avowed, TES, Outer worlds 2 en Starfield (rpg) en de nog onaangekondigde of onbekende games op kunt spelen dan een console waarop je zo goed als alleen lineaire of open world adventure games kunt spelen met GT als uitzondering. Tevens komen al die games ook op game pass.

    Maar goed dat is mijn voorkeur. Voor al mijn andere behoeftes en top games zet ik gerust mijn Switch aan.