Afgelopen woensdag toonde Epic Games een eerste voorproefje van de Unreal Engine 5. En hoewel het een techdemo was van een niet bestaande game, is er wel een voorproefje gegeven van de mogelijkheden van next-gen. Nu hebben twee medewerkers van Xbox ook gereageerd op de demo en hebben niets dan lof voor de software die Epic Games heeft getoond. Unreal Engine 5 draait namelijk ook op Xbox Series X.
"Ongelofelijk werk van Epic Games", liet Phil Spencer weten (hoofd van Xbox). Daarnaast stipte hij aan dat veel van de Xbox Game Studios gebruikmaken van Unreal om hun games te ontwikkelen zoals bijvoorbeeld Ninja Theory dat onder andere Senua's Saga: Hellblade 2 maakt. Of de studio daadwerkelijk al Unreal 5 tot hun beschikking heeft, liet hij dan weer niet los. Maar het moge duidelijk zijn dat hij enthousiast is over de technologie en hij 'niet kan wachten om de Unreal Engine 5-innovaties tot leven te wekken op Xbox Series X'.
Ook marketingbaas Aaron Greenberg was te spreken over Unreal 5. "Super indrukwekkend!", zo stelde hij in een tweet. "Kan niet wachten om het te zien draaien op 's werelds meest krachtige console.
De demo, met de naam Lumen in the Land of Nanite, is dus geen échte game, maar wel speelbaar op de hardware van de aankomende consoles. Desalniettemin moeten studio's toch nog even wachten tot ze gebruik kunnen maken ven de engine: Epic brengt deze pas in 2021 uit.
Reacties op: Xbox-hoofden reageren op Unreal Engine 5
Whitewolf1988
Quintex
ali3n8tor
Whitewolf1988
ali3n8tor
hulstpower
ali3n8tor
kijk alsjeblieft eens een digital foundry aflevering ofzo op dit topic
oropher
ja, misschien helpt bij het beperken van het vullen van het RAM…
Maar aangezien PC's tot wel 256 GB RAM hebben, kunnen deze prima meegaan met deze technologie als gewoon de ouderwetse RAM-methode wordt gebruikt…
Ik begrijp niet echt wat er zo verschrikkelijk revolutionair is aan dit….
Ik vermoed dat het niks meer is dan een kosten/baten afweging tussen enerzijds meer RAM en anderzijds een snellere SSD….
Waarschijnlijk bleek SSD/$ meer performance te geven.
Maar eigenlijk is het een vrij hopeloos geforceerd alternatief voor veel RAM geheugen.
hulstpower
Krytuun
"The key features we're debuting will work across all of the next generation console platforms," adds Sweeney. "We don't have performance comparisons, we can't share performance comparisons, but this is a feature set you can count on with that generation, particularly micro polygon geometry with the Nanite technology and real-time global illumination with Lumen."
Quote uit het Digital Foundry artikel.
Geniet van games, op welk platform het ook is. De toekomst ziet er mooi uit.
Arrahant
Overigens is het ook met sommige van de de huidige games (met name open wereld games) die jij op je pc speelt al zo dat assets niet snel genoeg bij in het RAM of VRAM terechtkomen. Heb je nog nooit texture pop in gezien in een recente game? Op dat soort momenten is het systeem namelijk niet in staat om texture data snel genoeg in het geheugen te krijgen. Dit is wel degelijk een ding in sommige games, maar misschien speel je die games niet of is het je niet opgevallen.
hulstpower
Bteqq
Dus omdat dit op 1440p draait, weet je nu al dat ps5 geen 4k aankan?
PSXbox
Bteqq
Nou..dat! Even afwachten. Vind de demo in ieder geval indrukwekkend als dit een voorbode is voor wat komen. Hopelijk wel meer games in minstens 60fps
hulstpower
hulstpower
fonsrutte
TommyVercetti
Arrahant