Nieuws
project scarlett

Xbox-hoofd: 'We gaan all-in met Project Scarlett'

Succes op de markt is essentieel

Geschreven door Cody van den Bogert op
Phil Spencer, hoofd van Xbox, heeft in een interview met The Verge aangegeven dat Microsoft niet dezelfde fouten gaat maken met de Scarlett, zoals deze bij de lancering van Xbox One zijn gemaakt.

"Van de Xbox One-generatie kunnen we leren dat we niet uit positie moeten gaan wat onze prijs en kracht betreft. Als je terugdenkt aan het begin van deze generatie, waren wij zeker honderd euro duurder dan de concurrent, en ja, we waren minder krachtig. We hebben nu een leiderschapsteam voor Project Scarlett gereed staan om succes te boeken op de markt", vertelt Spencer.

De verkoop van PlayStation 4 heeft het deze generatie een stuk beter gedaan dan die van Xbox One en succes op de markt voor Project Scarlett is essentieel voor het bedrijf. Dit heeft niet alleen met de console zelf te maken, maar ook met exclusieve games. Toch is Spencer ervan overtuigd dat er nog meerdere Xbox-generaties aankomen in de toekomst.

"We hebben hier jaren geleden een discussie over gevoerd; willen we nog een Xbox-generatie? Ja. En denken we dat er meerdere generaties inzitten voor ons? Ja, ik denk van wel. Daarom gaan we all-in. We zetten alles in op Project Scarlett en ik wil concurreren en het project zo juist mogelijk afronden. Dit is één van de redenen dat we onze volledig focussen op cross-play en backward compatibility", betuigt het hoofd van Xbox.

Spencer besprak eerder al verschillende backward compatibility-opties van de Xbox Scarlett. Zo maakte hij bekend dat alle Xbox one-controllers werken op de volgende generatie Xbox. Verder vertelde hij dat er ambities zijn om dit ook met games te gaan doen.

Microsoft onthulde de Project Scarlett-plannen tijdens E3 dit jaar. Sony heeft inmiddels, net als Microsoft, bekendgemaakt dat hun nieuwe console rond de kerst van 2020 wordt gelanceerd. Hoewel er nog niet veel van beide consoles bekend is, komt het steeds dichterbij. Tijdens X019, wat gisteravond plaatsvond, werd het duidelijk dat Microsoft nog niet bereid is om meer details te onthullen.

Wil je weten wat er tot nu toe allemaal bekend is over Project Scarlett, klik dan hier.

Dit artikel delen:

Lees meer

Pokémon Sword en Shield voelen als een nostalgisch avontuur in een nieuw jasje Live om 12:00 uur: Snelheid, Sabers en Sword & Shield
18

Reacties op: Xbox-hoofd: 'We gaan all-in met Project Scarlett'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Real13

    • 15 november 2019 12:15
    Phil Spencer heeft Xbox weer helemaal terug op de rit gekregen. Erg veel respect daarvoor. Scarlett gaat een console worden voor gamers en gamers alleen. Bij de Xbox One was dit een heel ander verhaal en een grote fout. Ik kijk er in ieder geval naar uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 15 november 2019 12:37
    @Real13 Zeker. Die vent die er toen aan het hoofd stond was ook echt een enorme pannekoek

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nolimit2410

    • 15 november 2019 13:18
    @Real13

    Wat heeft die precies op de rit gekregen? Want op dit moment hebben ze nog helemaal niets.

    "Scarlett gaat een console worden voor gamers en gamers alleen."
    Boeiend. Games hebben ze niet dus staan ze nog met lege handen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hubertje

    • 15 november 2019 13:56
    @Nolimit2410 In vergelijking met wat Xbox one aan het begin was en nu aan het eind heeft hij echt best veel veranderd hoor. Dat ze geen games hebben is ook niet helemaal waar. Forza, Gears, Halo en natuurlijk nog meerdere andere games. Het is ook maar net wat je leuk vind. Playstation heeft inderdaad wel meer exclusives, maar wat heb je er aan als je die niet leuk vind. Zelf vind ik de meeste PS exclusives het ook niet waard om een playstation te kopen. Ik heb wel een ps4, maar achteraf vond ik de exclusives niet super. Dus de hoeveelheid exclusives maakt niet echt uit. Dit is natuurlijk voor mij persoonlijk, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die er ook zo over denken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 15 november 2019 14:06
    @hubertje dus 2 shooters en een race game vind jij wel goede exclusives. ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 15 november 2019 14:28
    @Roy36NL Heb meer tijd in Forza Horizon 4 gestoken dan alle PS4 exclusives bij elkaar, het is een blijft een mening van @hubertje

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 15 november 2019 14:37
    @MelvinChowder ik meer in ps4 exclusives dan in 3 generatie Xbox
    Spellen. Inderdaad een mening, maar aan de verkoopcijfers te zien wordt mijn mening meer gedeeld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hubertje

    • 15 november 2019 15:11
    @Roy36NL Ja vooral forza vermaak ik mij nog steeds wel eens mee. Sea of thieves is ook wel leuk om met vrienden te spelen. Voor de rest is er neit echt veel groots nee, maar daarnaast heb je wel goede services zoals gamepass. Nu je daar ook pc games mee kan spelen is het voor mij alleen maar beter geworden aan de xbox kant. Qua downloadsnelheid vind ik xbox ook veel fijner. Daar kan ik tenminste ff snel wat update zonder te veel tijd kwijt te zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 15 november 2019 15:43
    @Nolimit2410 waar heb je het over man, games hebben ze wel. Ik heb een PS4 en een PC, de keren dat ik m'n PS4 aanzet voor een echte exclusive worden minder en minder. Met andere woorden Ik gebruik de Gamepass Ultimate PC veel vaker dan dat ik de PS4 aan zet en daar komen meer en meer games op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 17 november 2019 19:18
    @Nolimit2410

    De Xbox heeft wel degelijk goede games en een beetje gamer kijkt naar de games en haalt om die reden beide of zelfs een switch daarom in huis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 15 november 2019 13:00
    Scarlet is met 1 T.

    Als ze dat al niet eens goed kunnen krijgen. 🙄

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 15 november 2019 13:18
    @bigds9fan Scarlett Johansson.. dubbel T en dubbel D.. uw punt is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    XtraLinkUK

    • 15 november 2019 14:00
    @kleinekoosjer 2 punten

    On topic: wij van wc-eend…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 15 november 2019 15:47
    @bigds9fan LOL jij hebt het toch echt verkeerd, Xbox Scarlett is met dubbel tt. Kijk even op https://www.watbenjedan.nl

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    BertThaBest

    • 15 november 2019 15:13
    Ik mag hopen voor ze dat ze 'all-in' gaan. Schiet toch niet echt op als ze er voor 80% in zouden gaan..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 15 november 2019 20:43
    Media praat blijft toch mooi he "We gaan all in met project scarlett" ja dat mag ik hopen. Zou raar staan als ze zeggen "mwa, we kijken t effe aan, maar gaan niet teveel moeite doen"

    Desondanks hoop ik oprecht dat project scarlett een succes wordt hoor, en de playstation 5 ook. Concurrentie is goed voor ons als consumenten. als 1 teveel doorslaat naar succes krijgen we monopolie posities.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Charlie Mopps

    • 17 november 2019 11:27
    Sowieso een goede controller dus bij de nieuwe Xbox. Ik heb een PS4 en Xbox One, maar de PS controller blijf ik een wanproduct vinden vergeleken met de controller van de Xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 17 november 2019 20:31
    @Charlie Mopps En dat vind ik nou precies andersom. Smaken verschillen.