Na jaren van wachten is de release van de Xbox blockbuster Halo op de PC bijna een feit. En volgens de eerste indrukken is het een titel die het wachten waard was. Een van de grote verschillen met de Xbox versie is de aanwezige multiplayer kant. Nieuwe levels, modes en types moeten ervoor zorgen dat de shooter van Bungie ook online flink zal scoren. Het ontwikkelteam heeft echter gekeken hoe Xbox spelers Halo multiplayer spelen, welke mappen ze gebruiken en wat hun voorkeuren zijn. Aan de hand hiervan heeft men de multiplayerkant van de PC versie ontwikkeld.Overall it seems that Gearbox has taken a conservative approach in porting Halo to the PC. The studio hasn't tried to fix anything that wasn't broken in the original Halo, and as the popularity of the game attests, there wasn't much to fix in the first place. And the multiplayer additions should help the game break into the crowded PC first-person shooter market and win a following online. PC gamers who have waited so long for Halo won't have much longer to wait, with the game slated for release late this summer. Halo onderscheidt zichzelf door de aanwezige voertuigen en bijbehorende physics. De ontwerpers wilden dan ook het gebruik van voertuigen op de voorgrond houden toen ze nieuwe levels ontworpen. En ook de snipers onder ons zijn niet vergeten, aangezien dit een belangrijk element bij de Xbox versie is. Er zijn in de PC versie dan ook plekken voor snipers als schuilplekken voor infanterie. Meer over Halo voor de PC lees je in deze preview.