Nieuws
Xbox Series S

Xbox-games kunnen nu gedownload worden voordat ze gekocht zijn

Wachten is ouderwets

Geschreven door Michel Musters op
Het is vanaf nu mogelijk om games op Xbox-consoles te downloaden, voordat men ze gekocht heeft.

Dat heeft de media ontdekt. Microsoft heeft de nieuwe mogelijkheid nog niet officieel aangekondigd, waardoor de optie als een verrassing komt.

Door een game voor aankoop al te downloaden, kunnen spelers op release bijvoorbeeld meteen aan de slag. Zo kan een spel van te voren worden gedownload, en wanneer mensen op release de fysieke versie in huis halen, dient de disk als een soort activatie om het spel te kunnen spelen. Maar ook voor wanneer mensen een spel digitaal willen aanschaffen, is deze optie een mogelijkheid.

De nieuwe optie is voor nu alleen beschikbaar via de Xbox-app op Android. Spelers kunnen naar elke willekeurige game zoeken en die downloaden. Microsoft heeft intussen laten weten binnenkort meer informatie te geven. De optie zou onderdeel zijn van een groter geheel.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Game Awards wordt op 10 december gehouden Het dynamische weersysteem van Dirt 5 uitgelicht
9

Reacties op: Xbox-games kunnen nu gedownload worden voordat ze gekocht zijn

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 24 september 2020 08:37
    Dit is een mooi iets voor iemand als ik die fysieke spellen nog steeds koop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 24 september 2020 08:52
    Ik had het al gemerkt toen ik in de Xbox app aan het kijken was en opeens een game kon downloaden die ik niet gekocht had. Dacht direct dat het misschien een bug en ik nu gratis games zou hebben :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ChocoKruidnoot

    • 24 september 2020 09:25
    Nice

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bal

    • 24 september 2020 09:54
    Waarschijnlijk vanmiddag meer info bij de Tokyo Game Show presentatie van Microsoft Japan. Daar verwacht ik uitleg over de UI van de nieuwe generatie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ErikNus

    • 24 september 2020 10:39
    @Bal Er is helaas gezegd dat er geen Series X-nieuws te verwachten is! (Maar wie weet)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 24 september 2020 11:59
    Dat is wel verrekte handig. Good move!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 24 september 2020 20:09
    Bij een pre order eerder downloaden snap ik nog wel maar ik kan me nog niet zo voorstellen in welke situatie ik dit nodig ga hebben. Tenzij ik alvast wil downloaden terwijl ik op mijn salaris wacht ofzo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 24 september 2020 21:42
    @melody
    Kan handig zijn als je een fysieke versie wilt hebben. 's Ochtends voordat je naar je werk gaat zet je download aan. Na het werk ga je langs de winkel om de game op te halen. Vervolgens hoef je in de avond alleen nog maar de disc er in te doen en het is spelen! :) Geen installaties die je meer hoeft af wachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 25 september 2020 06:56
    @Shadowkiller: Ahja disc versies vergeten. Ik koop die eigenlijk zelden meer tenzij de digitale versie veel duurder is/blijft of er een briljante steelcase/ collectora edition is. (laatste tijd gebeurt dit ook steeds minder helaas)