Nieuws
Xbox One

Xbox-enquête peilt interesse naar inruilen van digitale games

Voor tien procent van de verkoopprijs

Geschreven door Lucas May op

In een enquête van Microsoft worden gebruikers gevraagd of zij digitale games eventueel willen inruilen voor tien procent van de verkoopprijs.

De vraag luidt “Als de digitale game winkel de mogelijkheid biedt om klanten hun digitale games ‘terug te verkopen’ voor tien procent van de verkoopprijs in krediet voor de winkel, zou jij geïnteresseerd zijn in deze aanbieding?” Dit zou betekenen dat gebruikers voor een volwaardige game van 59,99 euro 5,99 euro terugkrijgen. Het geld wordt dan in de vorm van krediet voor de Xbox Store beschikbaar gesteld.

Als Microsoft deze mogelijkheid gaat aanbieden, zijn er nog een aantal andere kwesties die duidelijk moeten worden. Zo moet er worden besloten hoe de actie wordt gehanteerd als de game na aanschaf goedkoper is geworden of juist tijdens een aanbieding zijn aangeschaft. Hiernaast is er niet gevraagd naar een eventuele optie om games te ruilen met andere gebruikers.

Het is uiteraard nog onbekend of Microsoft dit gaat doorvoeren. Meer informatie kunnen we pas verwachten als de actie officieel wordt aangeboden.

Xbox Survey

Bron: Kotaku

Dit artikel delen:

Lees meer

Game Director van The Division vertrekt naar Hitman-studio Modder vervangt hoofdrolspeler GTA 5 met een hert
14

Reacties op: Xbox-enquête peilt interesse naar inruilen van digitale games

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • misterdoa

    • 21 maart 2016 11:42
    Doe maar gewoon concurrerende prijzen hanteren in de store zoals met fysieke games. En inruilen gewoon lekker niet doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arisu

    • 21 maart 2016 12:07
    10% van de originele aanschaf prijs is niet bepaald veel. Maar het is beter dan niks.

    Deze enquête slaat uberhaupt nergens op volgens mij. Gezien het optioneel is zou er geen enkele slimme gebruiker hier "No" op stemmen. Het zelfde geld voor de optie "Only for a few digital games I no longer play". Gezien het optioneel is slaat deze beperking nergens op. En de "Not sure" optie? Stem dan niet. De uitslag van deze enquête staat volgens mij nu al vast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenMMG

    • 21 maart 2016 12:20
    Goed id , wil wel zeker 20% hebben

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pepsi

    • 21 maart 2016 12:32
    Voor die paar euro hou ik de game wel, dat is namelijk de moeite ook niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • martijn3107

    • 21 maart 2016 12:50
    Het zou wel mooi zijn voor games with gold spellen die je al hebt dat je voor de 1ste van de maand ze nog net kan inwisselen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 21 maart 2016 12:57
    Een digitale aankoop heeft totaal geen waarde meer na aanschaf, het zijn maar 1en en 0en op je harde schijf. Je kunt ze niet doorverkopen… fysieke releases is waar het geld in zit, 1st prints, limited runs, etc. Ik heb zeker wel een hele hoop games complete in box, van 10-20 jaar oud waar ik zo nog 60 tot 100 euro voor kan vangen.

    Digitale games mogen dan makkelijk zijn voor consumenten, maar vandaag de dag zijn ze meestal nog duurder dan fysieke releases, en geven mij absoluut niet hetzelfde gevoel als een game in doos.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 21 maart 2016 14:30
    @casualkiller

    Is denk ik het verschil tussen louter een gebruiker en een verzamelaar/liefhebber. Ik zweer bij digitaal. Al is het maar om het gemak en de opgeruimde kast…al is fysiek vaak wel goedkoper, met digitaal steun ik directer de industrie…al zou ik wel eens willen zien hoe al die prijzen zijn opgebouwd…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 21 maart 2016 14:58
    @unipro81

    als er iets banen kost in de industrie, is het wel digitale distributie =) , geen winkels, geen pakhuizen, geen fysieke distributie, en geen mensen … de publisher upload zijn release naar een server en de software doet de rest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 21 maart 2016 15:03
    @casualkiller

    Hangt af van wat je onder 'de industrie' verstaat. Wij roepen haat en nijd naar ontwikkelaars dat ze 50 euro voor een game vragen, maar waar blijft een groot deel van het geld hangen? Ik weet het niet, maar via PSN blijft het 100% binnen de game-industrie…en niet in een distributie/pakhuis industrie die ik heel niet per se wil steunen. (niet dat ik die mensen hun baan niet gun, maar dat is weer een andere discussie ;) )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 22 maart 2016 08:16
    @casualkiller Precies wat Casualkiller zegt, dit gaat puur om digitale games. Ik heb nog nooit games ingeleverd bij de gamemania, maar heel veel meer dan 10% zul je daar toch ook niet krijgen? Dit is puur een service en ze hopen natuurlijk dat je hierdoor vaker games gaat kopen via de xbox store.
    Uiteindelijk worden fysieke uitgaven zoiets als vinyl, alleen voor de liefhebbers daarvan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Minoesh

    • 21 maart 2016 13:52
    Lol nee, ik koop spellen wel fysiek. Dan is het spel sowieso al goedkoper dan die 60 euro uit de store en vaak meer dan 6 euro goedkoper ook. Plus fysiek kun je soms nog doorverkopen voor meer dan 10% van de originele waarde.
    Die 10% inruilwaarde maakt nog steeds het kopen digitale van spellen het niet waard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • blikkenhorst

    • 21 maart 2016 15:13
    Vindt het wel een mooie optie als hij er komt, ikzelf heb sinds de Xbox one eigenlijk alles digitaal gekocht, en door dat ik share met een maatje van mij (zolang dat kan) betalen we ieder de helft 35 euro p.p. en als het zo is dat je dit terug krijgt wanneer je game veel ouder is, dan zou het helemaal fijn zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 21 maart 2016 16:03
    10% Als het sport titels en Call of duty spellen betreft dan is het een goede deal want deze spellen zijn de plastic niet waard waar zij fysiek in geleverd worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • misterdoa

    • 22 maart 2016 19:14
    @TheRussian ;)