Nieuws

Xbox-consolestreaming nu beschikbaar in alle Xbox One-landen

Voor Xbox Insiders

Geschreven door Cody van den Bogert op
Xbox-consolestreaming is vandaag in preview gegaan in alle landen waar de Xbox One verkocht wordt, dit heeft Microsoft aangekondigd in een persbericht.

De preview is nu beschikbaar in alle landen waar de Xbox One wordt verkocht. Met deze preview kunnen Android-gebruikers geïnstalleerde games vanaf hun console streamen via hun telefoon of tablet. Xbox Insiders kunnen zich vanaf vandaag aanmelden voor de preview.

Microsoft geeft aan dat de preview gaat helpen bij de verdere ontwikkeling van de dienst en dat Xbox Insiders hun hierbij kunnen helpen door aan de preview mee te doen.In Noord-Amerika en het Verenigd Koninkrijk is consolestreamen al vanaf oktober mogelijk. Volgens de techgigant heeft de feedback van de Insiders uit deze landen enorm geholpen. Insiders die zich nu aanmelden profiteren direct van een verbeterde versie van de dienst en dat is mede door de feedback uit bovengenoemde landen.

Mensen die graag participeren aan de preview dienen daarvoor de Xbox Game Streaming-app te downloaden. Daarnaast moeten zij beschikken over een handheldapparaat met Android 6.0 of hoger en een Bluetooth 4.0-verbinding. Voor de exacte vereiste en benodigdheden kan je hier terecht.

Microsoft is op dit moment ook druk bezig met hun streamingdienst Project xCloud, waarbij games niet alleen via eigen consoles worden gestreamd, maar ook via datacenters. Zo kunnen ook gebruikers zonder Xbox-console games naar op andere apparaten spelen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gesloten en open beta's voor Disintegration op komst De opkomst van motion controls
11

Reacties op: Xbox-consolestreaming nu beschikbaar in alle Xbox One-landen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Molotov89

    • 17 januari 2020 12:13
    Nu nog voor iOS en ik ben een blij man

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 januari 2020 12:32
    @Molotov89 ja inderdaad, ik wilde het meteen proberen maar dat kan helaas nog niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 17 januari 2020 12:51
    @Molotov89 idd, jammer nog niet voor iOS, maar komt snel denk ik. Met de pc (windows) kan dit al een tijdje toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 januari 2020 13:04
    @-it- Ja, maar alleen op een lokaal netwerk volgens mij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 17 januari 2020 15:30
    @Molotov89 Zou mega chill zijn als ze spoedig ios zover hebben.. en anders gaat mijn i-Phone/Pad de prullenmand in haha..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 17 januari 2020 13:05
    kan je ook buiten je eigen netwerk streamen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 17 januari 2020 16:05
    Ja hoe ver moet/kun je zitten vanaf je X-box alleen in je huiskamer?.
    Ik vind dit wel weer een slimme zet van Microsoft maar het zal niet een concurrent worden van de mobiliteit die een Switch je geeft.. dat geloof ik niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    smoothy101

    • 17 januari 2020 16:51
    @Baroness dit gaat gewoon over je netwerk dus je kan in je hele huis zitten waar je ontvangst hebt. En bij de switch heb je alle hardware in handen hier alleen een controller met een scherm en dus input lag/delay omdat het via de wifi gaat. De switch heb je gewoon vast en dus totaal geen input lag je moet het meer zien als google stadia.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 17 januari 2020 19:07
    @smoothy101

    Aha oke bedankt voor je informatie man!
    Het is me nu helemaal duidelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 17 januari 2020 17:46
    Kon al een tijdje door de apk te downloaden. Moet wel zeggen dat het lekker werkt. Alleen de xbox 360 bc titels doen het niet en houd rekening dat je minimaal 20Mbps download en 8Mbps upload nodig heb anders kom je niet door de setup heen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 18 januari 2020 13:19
    Ik speelde gister PES 2020 en die vond ik nog wel te laggy maar GTA online speelde best goed af en toe beetje laggy maar niet zo erg als bij PES.