Nieuws
Xbox Cloud Gaming

Xbox Cloud Gaming-bèta nu beschikbaar via Xbox-app op pc

Voor Game Pass Ultimate-abonnees die Insider zijn

Geschreven door Michel Musters op
De bèta van Xbox Cloud Gaming is nu beschikbaar op Windows-pc's via de Xbox-app.

De bèta binnen de app is in 22 verschillende landen gelanceerd, waaronder Nederland en België. Men heeft voor gebruik een Xbox Game Pass Ultimate-abonnement, een Windows-desktop of -laptop en een compatibele controller nodig. Ook moet men gratis aangemeld zijn als een Xbox Insider. 

Met Xbox Cloud Gaming kunnen spelers Xbox-games op andere apparaten via de cloud spelen. Daar zijn dus geen fysieke of digitaal geïnstalleerde kopietjes van games voor nodig. Eerder dit jaar verscheen de bèta al voor iOS en pc, maar nu is het ook beschikbaar binnen de Xbox-app. Verwacht wordt dat Xbox Cloud Gaming later dit jaar voor iedereen die de Xbox-app gebruikt op Windows beschikbaar komt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Volledige kaart van spelwereld Forza Horizon 5 getoond Geprezen indiegame I Am Dead nu verkrijgbaar op PlayStation en Xbox
11

Reacties op: Xbox Cloud Gaming-bèta nu beschikbaar via Xbox-app op pc

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 10 augustus 2021 11:37
    Huh? Volgens mij is dit al een tijdje in beta toch? IK heb het al een paar keer gebruikt in ieder geval.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mightybundy

    • 10 augustus 2021 11:38
    @Ziminar jep ik ook vorige week

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 augustus 2021 11:41
    @mightybundy Ik volgens mij al meer dan een maand. Heb The Ascent en Hellblade erop gespeeld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 10 augustus 2021 11:57
    @Ziminar Ik heb het bericht nog wat verduidelijkt: het gaat er volgens mij om dat de service nu ook via de Xbox-app beschikbaar is. Corrigeer mij vooral wanneer ik het fout heb!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrGizMo

    • 10 augustus 2021 12:01
    @MichelMusters

    Hier niet in de app. Maar dat zal vooral komen omdat ik geen Xbox Insider ben. Krom want via de browser werkt het wel perfect

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 augustus 2021 12:17
    @MrGizMo Wat ik begreep in een podcast is dat insiders van windows het nu kunnen spelen via cloud via de xbox app op een windows 10 device. En dat streamen van xbox naar pc of andersom ook weer terug is.
    Rand al thor heeft er een video over gemaakt op youtube.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 augustus 2021 16:37
    @MrGizMo De app heeft wel een update zie ik, maar kan het nu niet testen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mightybundy

    • 10 augustus 2021 11:38
    Ik wilde hier een leuke tip geven aan anderen over gebruik van Xcloud maar blijkbaar is dat spam. Jammer weer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 augustus 2021 11:42
    @mightybundy Letters met tremas en enkele quotes zijn niet toegestaan, ben wel benieuwd naar je tip

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mightybundy

    • 10 augustus 2021 12:08
    @Ziminar Vorige week hier iets heel leuks mee ontdekt.

    Je kunt sommige online games samen met je partner spelen zonder dat je twee systemen nodig hebt.

    Ik heb bijvoorbeeld een game op mijn console gedownload. Daarop speelt mijn partner met haar account en heeft ze toegang tot die game omdat ik gamepass heb op mijn profiel.

    Vervolgens start ik mijn laptop op en open Ik binnen de cloud hetzelfde game op met mijn eigen profiel.

    Zo kunnen we het spel samen spelen in een sessie en heb je geen twee systemen nodig.

    EDIT: je hebt gelijk! Thanks!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 10 augustus 2021 14:48
    @mightybundy
    Klopt zo gebruik ik het ook vooral, met m'n razer Kishi veranderd het alle online co-op games op GamePass in local couch co-op :) Het mooie van Cloud gaming is dat het om de console versie gaat en je dus geen cross platform mogelijkheden nodig hebt.

    Overigens werkt het op dezelfde manier tussen PC en Xbox voor games die de "play anywhere" tag hebben en zelfs wanneer je twee consoles hebt.

    De reden dat het werkt is vanwege Family Sharing. Jouw account heeft altijd toegang tot alle licenties waar je ook maar speelt, maar jouw "home" console heeft ook alle licenties beschikbaar. Hierdoor kunnen anderen die op die console spelen ook jouw spellen kunnen spelen zonder dat ze deze zelf moeten kopen.