Nieuws
Starfield

Xbox-baas wil van Starfield de meest gespeelde Bethesda-game ooit maken

'Hoe zorgen we er voor dat dit de meest gespeelde Todd Howard-game ooit wordt?'

Geschreven door Michel Musters op
Als het aan Xbox-baas Phil Spencer ligt, wordt Starfield de meest gespeelde Bethesda-game tot nu toe.

Dat heeft hij aan Axios-journalist Stephen Totilo laten weten. Onlangs werd bekendgemaakt dat Xbox Game Pass 25 miljoen leden heeft en dat mede daardoor Halo Infinite meer dan 20 miljoen spelers en Forza Horizon 5 meer dan 18 miljoen spelers hebben.

Spencer: "De Forza 5- en Halo-statistieken doen mij goed... net zoals de hoeveelheid mensen die Psychonauts 2 hebben gespeeld ten opzichte van het origineel. Dus wanneer ik kijk naar de teams en wanneer Todd (Howard) en ik over Starfield praten, vraag ik me af: 'Hoe zorgen we er voor dat dit de meest gespeelde Todd Howard-game ooit wordt?'"

Dat wordt een uitdaging voor Spencer, aangezien Starfield voor zover bekend alleen naar Xbox Series X en S en pc komt - Bethesda is inmiddels onderdeel van Microsoft. Dat terwijl eerdere Bethesda-games, zoals The Elder Scrolls 5: Skyrim, op veel verschillende platforms beschikbaar zijn. Skyrim is bijvoorbeeld meer dan 30 miljoen keer verkocht.

Toch is voor Spencer het hoofddoel meer mensen dan ooit games te laten spelen. "Ja, ik wil dat meer mensen over vijf jaar World of Warcraft spelen dan nu. Ik wil dat meer mensen over vijf jaar Call of Duty en Candy Crush spelen dan nu, omdat we het toegankelijker hebben gemaakt."

De reeks tweets waarin Totilo een gesprek met Spencer samenvat, is hieronder te bekijken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Review: Razer Kraken v3 gameheadset Maker Bayonetta 3 raadt spelers aan eerste twee delen te spelen
22

Reacties op: Xbox-baas wil van Starfield de meest gespeelde Bethesda-game ooit maken

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    DarkraverX

    • 9 februari 2022 09:37
    Toch vermoed ik dat World of Warcraft ooit nog naar de Xbox komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 februari 2022 13:35
    @DarkraverX Als de deal rond is gaat phil daar zeker wel werk van maken of het vervolg er van als die ooit komt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 9 februari 2022 14:03
    @hulstpower Zou wel vet zijn, World of Warcraft speelbaar via de gamepass :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 februari 2022 14:39
    @DarkraverX zat zelf nog te denken dat ze die multiplat maken en cod dan ex voor xbox pc, nadat ps deal afgelopen is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 9 februari 2022 10:05
    Wel apart dat zo’n vent dat in een hele stortvloed van tweets zet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 9 februari 2022 10:07
    Lol en dan xbox en pc only maken en Nintendo en playstation niet mee laten doen. Haal je niet, punt uit. Gta blijft gewoon de game der games! Zeker met gta6 online verlies je keihard. Die vent kan wel zoveel willen, die vent moet eens gaan werken ipv twitteren heel de dag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 9 februari 2022 10:14
    @GoofyZ3 meest gespeelde Bethesda game dat zal best wel kunnen hoor. Het ziet er veel belovend uit. Hopen op een bug vrije release

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 9 februari 2022 10:34
    @GoofyZ3 zat ook algelijk te denken noem de game : GTS en ja zul denk ik best verkopen

    Grand treft Spaceship maar GTA zal moeilijk te verslaan zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 9 februari 2022 12:06
    @ravw Ik krijg pijn aan m'n hoofd van deze tekst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 9 februari 2022 10:53
    @GoofyZ3 Lol, wat heeft GTA met Bethesda te maken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 9 februari 2022 11:00
    @GoofyZ3 …want GTA is van Bethesda? Lesje begrijpend lezen nodig?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 9 februari 2022 11:43
    @GoofyZ3 Misschien moet jij iets beter gaan lezen ipv dom iemand af gaan kraken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 februari 2022 13:36
    @GoofyZ3 en gta is niet eens meest gespeelde game ooit, dat is tetris misschien niet meest verkocht omdat je het gratis kan spelen overal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavandou

    • 9 februari 2022 14:42
    @hulstpower Meest verkocht is 1. Minecraft, 2. GTA V en pas daarna op 3. Tetris (die van EA).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 februari 2022 16:47
    @Lavandou ja maar ik zei meest gespeelde game is tetris niet verkocht omdat de game gratis is en er zo veel gratis cersie zijn, zal ook niet weten hoe vaak gameboy versie verkocht is, die had iedereen in tijd van gameboy.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 9 februari 2022 17:09
    @GoofyZ3 De twitter berichten zijn van Stephen Totilo. Eindredacteur van Kotaku. Die quotes van een interview met Phil Spencer op twitter plaatst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jar25

    • 9 februari 2022 12:18
    En hij heeft de hele CORE te pakken van waarom er bijna alleen nog maar KA-U-T games uitgebracht worden en waarom WOW zijn hele eigen MMO opnieuw in delen uitbrengt… omdat ze het "toegankelijker" maken. Dus alles wordt je voorgekauwd, het sociale aspect verdwijnt JUIST ipv dat ze denken dat ze dit uitbreiden etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 9 februari 2022 13:40
    @Jar25 binnenkort kan je WoW spelen met 1 knop, alle skills doet het spel dan vanzelf XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 februari 2022 13:39
    ik denk dat dit best de meest gespeelde bethasda game ooit word, vraag ik me af word het dan ook meteen meest gespeelde xbox game ooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 9 februari 2022 14:40
    Meest gespeelde zal niet zoveel zeggen, gezien het spel direct op de gamepass staat. Verkoopcijfers zeggen toch wat meer, en dat zal denk ik niet zo hoog zijn met dit spel