Nieuws
project scarlett

Xbox-baas heeft werkende Project Scarlett in huis staan

Spencer plaatst jaloersmakende tweet

Geschreven door Michel Musters op
Xbox-baas Phil Spencer heeft thuis een werkende versie van Project Scarlett staan.

De nieuwe console van Microsoft die de Xbox One (X) opvolgt komt pas rond de feestdagen van 2020 uit, maar toch heeft Spencer al een werkend exemplaar in zijn huis staan. Daarmee lijkt het waarschijnlijk dat de specificaties van de console nagenoeg vastliggen.

"En het is begonnen... deze week heb ik Project Scarlett naar huis gebracht en het is nu mijn primaire console, waar ik mijn games op speel, met de gemeenschap contact onderhoud en ja, mijn Elite Series 2-controller op gebruik. Ik heb de grootste lol. Geweldig gedaan door het team, 2020 wordt een ongelooflijk jaar", aldus Spencer op Twitter.

Er gaan al geruime tijd geruchten dat er twee versies van de Xbox One uitkomen - de krachtige Anaconda en de minder krachtige Lockhart. Hoewel de geruchten hierover sinds E3 zijn stilgevallen, laat Kotaku in een nieuw bericht weten dat de twee versies nog altijd gepland staan.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe NES- en SNES-games aangekondigd voor Switch Online 'Vervolg op A Plague Tale in ontwikkeling'
14

Reacties op: Xbox-baas heeft werkende Project Scarlett in huis staan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    bigds9fan

    • 5 december 2019 10:33
    Leuk maar zonder games heb je er niet veel aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Spicious

    • 5 december 2019 10:44
    @bigds9fan Volgens mij was er gezegd dat Scarlett backwards compatible was. Dus voor de huidige games heb je geen/minimale laadtijden en betere visuals en performance.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 5 december 2019 10:56
    @bigds9fan Vanwege dat dus de nieuwe consoles 100% backward compatible zijn, en net als bij de xbox one x game geupdate worden om van de kracht gebruikt te kunnen maken, zo zal dat ook bij deze zijn. Ga er maar van uit dat hij EN de oude games kan spelen, maar ook al beta updates voor oudere games die gebruik maken van de nieuwe kracht (zou me niet verbazen bij een spel als RDR2).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 december 2019 11:07
    @SuperDre Ik ben dus benieuwd hoe Sony daarmee omgaat met de PS5.
    Als de PS4 games niet/niet goed op de PS5 kunnen draaien heb je meteen een achterstand.
    Met gamepass heb je met xbox meteen een flinke library die je kunt spelen/proberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 5 december 2019 16:47
    @fonsrutte Het is al bevestigd dat de PS5 backwards compatible gaat zijn. Hoe ver ze daar in gaan is nog onduidelijk. https://www.vgr.com/how-sony-go-ps5-backwards-compatibility/

    Er gaan zelfs geruchten dat het voor de hele legacy geldt en niet alleen PS4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 5 december 2019 22:22
    @clandestine666 ugh zodra die echt ps3 bc is, dan zal ik redelijk snel een ps5 kopen, anders kan het best lang gaan dure .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 december 2019 14:36
    @bigds9fan Ga er maar vanuit dat hij al games speelt die op release datum uit komen zal vast wel een paar klaar zijn van xbox game studios

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Streepje X

    • 5 december 2019 11:55
    SWS wordt het een interessante generatie consoles. Ze zullen er toch wat nieuwe en unieke mogelijkheden in moeten gaan implanteren om gamers over de streep te trekken. Ik zelf ben een groot fan van 'Remote Play' Heerlijk om op bed mijn games te kunnen spelen met bv de Nintendo Switch. Ik ga er vanuit dan Sony en Microsoft hier toch iets mee moeten gaan doen, zeker nu Stadia ook een speler op de markt is geworden. Er is natuurlijk al een aantal opties, maar toch, een controller als de Wii U had, met bv een Wifi functie, zou ik geweldig vinden. ''De backward compatible'' optie is ook interessant, is dat alleen voor bv de PS4 of kunnen P1, P2, P3, games ook door de PS5 worden afgespeeld? (Zal wel te veel van het goede zijn) Ik houd het igg met veel interesse in de gaten allemaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 december 2019 14:38
    @Streepje X Is xbox niet bezig met project x cloud en sony heeft remote play.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 5 december 2019 14:40
    @Streepje X Remote Play is MS natuurlijk al hard mee bezig met streamen vanaf je xbox naar PC/Laptop/Telefoon. En natuurlijk xCloud

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Streepje X

    • 5 december 2019 16:08
    @mhnl1979 @hulstpower Zekers wel, maar ik hoop dat het gewoon een standaard gaat worden in de next gens, dus gewoon vanaf dag een volledig beschikbaar. PS4 bv startte pas geleden pas met de app voor Android bv. Project Xcloud is zeker interessant, al vraag ik me af of dat nou een soort Stadia gaat worden, of dat je thuis je toekomstige Xbox aan moet laten staan? Daar kom ik nog niet helemaal uit moet ik bekennen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dutchblast

    • 6 december 2019 08:58
    @mhnl1979 Het is al volledig (in huis) voor Xbox. Ik stream al 3 jaar naar mijn PC als de tv bezet is zonder problemen en 's avonds stream ik vanaf de Xbox X naar mijn iPad zonder problemen. Zelf heb ik geen behoefte om op werk of buiten de deur te gamen maar dat is zo ieder zijn eigen ding denk ik

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 5 december 2019 17:06
    Tuurlijk heeft ie dat. Feed the hype!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 5 december 2019 22:40
    "Er gaan al geruime tijd geruchten dat er twee versies van de Xbox One uitkomen - de krachtige Anaconda en de minder krachtige Lockhart." eeeuhm, zijn er niet al 3 versies van de xbox one? namelijk de gewone, de S en de X? volgens mij hebben jullie t hier over scarlett en niet de xbox one.